Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adoptované předškolní dítě s ADHD
STAŇKOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je psána na základě osobních zkušeností a praxí s rodinou, ve které je předškolní dítě se syndromem ADHD. Cílem této práce je poskytnout rady mnoha rodičům. Tato práce může sloužit jako návod na hledání účinných strategií v péči o dítě s poruchou pozornosti a hyperaktivity. Dalším cílem je předání zkušeností a výchovných metod u adoptovaného dítěte, kterému byl diagnostikován syndrom ADHD ve třech letech. Práce je účinným návodem rodinám, které vyhlíží do budoucnosti s obavami a mohou mít pocit nezdaru a neúspěchu při výchově dítěte. V teoretické práci je definován syndrom ADHD. Dále jsou zde zmíněny možné příčiny, projevy a terapie dětí se syndromem ADHD.
Postoje rodičů a žáků k záškoláctví
VESECKÁ, Nela
Záškoláctví charakterizujeme jako poruchu chování, kdy žák ze své vlastní vůle zameškává školní vyučování, bez řádného omluvení. Absenci žáka omlouvá pedagog, nikoliv rodič, a to na základě písemné žádosti zákonného zástupce či plnoletého žáka, vždy v souladu s pravidly školy. Záškoláctví je vážný přestupek, kterým žák úmyslně neplní povinnou školní docházku, a tím porušuje školní řád a zároveň školský zákon. Zmíněný sociálně patologický jev není v současné době ojedinělým problémem školní praxe, stal se nedílnou součástí základního, i středního vzdělávání. Vzhledem k jeho závažnému charakteru, aktuálnosti a možným negativním důsledkům si zasluhuje hlubší prozkoumání. Předkládaná bakalářská práce Postoje rodičů a žáků k záškoláctví se snaží odhalit pohled současných žáků 9. tříd základní školy na problematiku záškoláctví na základě analýzy jednotlivých složek postojů. Jejím cílem je tedy mapování názorů, emocionálních reakcí a sklonů k chování žáků k danému předmětu postoje. Zároveň nastiňuje, jaká stanoviska ke zmiňované problematice vnímají žáci u svých rodičů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část shrnuje poznatky o problematice záškoláctví. První z kapitol se zabývá záškoláctvím v obecné rovině, tedy především vymezením pojmů a definicí záškoláctví. V následujících kapitolách je věnována pozornost typologii záškoláctví, podrobné analýze různorodých příčin záškoláctví, řešení a v neposlední řadě velmi důležité prevenci zmiňovaného sociálně patologického jevu. Empirická část je postavena na kvalitativním výzkumu, a pro naplnění cíle práce byla zvolena technika sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Respondenty se stali žáci ZŠ Vltava v Českých Budějovicích, s nimiž byl po uzavření klasifikace realizován rozhovor, týkající se předem připravených oblastí otázek, vycházející z vymezeného cíle práce. Z uskutečněného výzkumu vyplynulo, že současní žáci 9. třídy se staví k problematice záškoláctví negativně. Ukázalo se, že respondenti odmítají skutečnost, že by se záměrně dopouštěli zmíněného sociálně patologického jevu, i když většina z nich přiznává, že mnohdy simulují zdravotní potíže, aby mohli zůstat doma a zameškat školní vyučování. Tento paradox vzniká proto, že žáci nemají žádné informace o typologii záškoláctví, stejně tak jako si neuvědomují možné důsledky tohoto fenoménu, a nevědí tak, že i takové zmiňované předstírání zdravotních komplikací se řadí mezi záškoláctví. Výzkum dále potvrdil, že i rodiče mají záporné postoje k dané problematice, i když mnohdy tento sociálně patologický jev podporují svým počínáním, a to tím, že mnohdy nechávají své ratolesti bez závažného důvodu doma, v době, kdy by měli být přítomni ve škole. Tato situace vzniká také právě z důvodu, že si neuvědomují důsledky svého konání. Nutno dodat, že výsledky průzkumu mohou být značně zkreslené, jelikož postoje k záškoláctví ovlivňuje spousta faktorů. Předkládaná bakalářská práce by měla přinést ucelený pohled na problematiku záškoláctví. Výsledky výzkumu by mohly být využity jako podklad pro pedagogické pracovníky, kteří jsou ve své praxi v kontaktu se zmiňovaným sociálně patologickým jevem, dále zejména pro rodiče a širokou veřejnost, která se o danou problematiku zajímá.
ADHD na základní škole
NOVÁČKOVÁ, Gabriela
Cílem diplomové práce je podat pohled na problematiku poruchy pozornosti s hyperaktivitou a ukázat, jakým způsobem se k dětem s ADHD přistupuje ve školní praxi. V teoretické části bude nejprve vysvětlen pojem ADHD a další termíny s ním spojené. V dalších kapitolách bude uvedeno, jaké mohou být příčiny ADHD, bude popsáno období puberty, ve kterém se žáci 2. stupně základní školy nacházejí, z hlediska vývojové psychologie, následuje rozbor projevů ADHD v jednotlivých vývojových obdobích života. Pozornost bude dále zaměřena na prevenci problémového chování ve škole. Závěr teoretické části bude věnován možnostem léčby a zkušenostem podpůrného centra. Praktická část je tvořena rozhovory s učiteli, kteří mají zkušenost s vyučováním dítěte s ADHD. Cílem je analyzovat skutečnosti, které mohou mít vliv na úspěšnost žáků s ADHD při získávání základního vzdělávání.
Hyperaktivita
VELKOVÁ, Martina
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou {\clqq}hyperaktivity``, která je v dnešní době tématem velmi aktuálním a diskutovaným. V teoretické části diplomové práce upřesním pojem {\clqq}hyperaktivita``, blíže specifikuji její projevy a důsledky, podrobněji se budu věnovat současným možnostem reedukace a následně se zaměřím na programy, pomáhající hyperaktivním dětem a jejich rodičům. Praktická část diplomové práce sestává ze tří oddílů: rozhovor s pedagogickým pracovníkem, pracujícím s hyperaktivními dětmi; kazuistika hyperaktivního dítěte; dotazníkový průzkum a jeho následné vyhodnocení. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na konkrétní projevy hyperaktivních dětí ve školním prostředí a na jejich následky; současně se snaží zjistit možnosti reedukace a nápravy; zaměřuje se detailněji na pomoc, nabízenou hyperaktivním dětem a jejich rodičům školami a v návaznosti na tom i mírou jejího využití ze strany rodičů. V úplném závěru praktické části diplomové práce se věnuji vyhodnocení mnou stanovených hypotéz.
Právní úprava sociálně-právní ochrany dětí a problémy spojené s její aplikací
KADLEC, David
Právní úprava sociálně právní ochrany dětí poskytuje nástroje a právní oporu k tomu, aby mohla být dítěti zajištěna odpovídající péče v situacích, kdy je ohrožen příznivý vývoj a život dítěte. Tato bakalářská práce se zabývá prací kurátora pro mládež, který jako sociální pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí takovou právní úpravu v praxi aplikuje. Cílem této práce bylo poukázat na problémy spojené s aplikací současné právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí a navrhnout východiska či řešení těchto problémů. Zkoumaný soubor byl omezen na skupinu dětí s výchovnými problémy. Metodika výzkumu byla založena na metodách a technikách kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza záznamů spisové dokumentace dětí s výchovnými problémy představovala hlavní techniku, která byla posléze doplněna o techniku nestandardního rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě případových studií doplněných o rozhovor. Případové studie společně s rozhovory potvrdily, že platnou právní úpravu socálně-právní ochrany dětí, lze aplikovat na široké spektrum situací. Z diskuze potom vyplynulo, že aplikace právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí se potýká zejména s problémy plynoucími z nejednotnosti v postupech mezi jednotlivými institucemi, které zajišťují sociálně-právní ochranu dětí. Efektivita práce kurátora pro mládež se v důsledku těchto problémů snižuje. Určitým východiskem pro řešení těchto problémů by bylo vytvoření koncepce, která by určovala jednotné postupy všech zúčastněných institucí, nebo zřízení státní instituce, která by tyto postupy koordinovala.
Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence
VONEŠOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy. Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny. Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování.
Specifika práce radiologického asistenta ve vězeňském zařízení
LÍSKOVSKÁ, Diana
Bakalářská práce je zaměřena na pohled do zdravotnictví ve vězeňském zařízení {--} v tomto případě věznice Valdice. Jako radiologická asistentka jsem se zabývala především oddělením radiodiagnostiky, skiagrafickým pracovištěm. Hledala jsem zde odlišnosti práce radiologického asistenta oproti civilnímu zdravotnickému zařízení. Ve výzkumu jsem se zaměřila na počet skiagrafických vyšetření v letech 1988 {--} 2008 a zkoumala jsem sledovaný soubor. Z výsledků bude patrné, zda počet skiagrafických vyšetření v průběhu let narůstá, či klesá. V závěru práce jej porovnám s civilním zdravotnickým zařízením. Porovnáním údajů ze skiagrafických vyšetření a jejich následnou analýzou ověřím účinnost stávající koncepce vězeňství. Sebepoškození je krajní forma protestu, která svědčí buď o vysokém stupni zoufalství, nebo o nízké sebeúctě ke společenským hodnotám. Ve věznici nejtěžšího typu předpokládám vysokou výpovědní hodnotu porovnaných údajů. Svou prací chci seznámit širokou veřejnost se specifiky práce radiologického asistenta, strukturou i charakterem jeho pracovního prostředí. Od roku 1989 došlo v oblasti vězeňství k řadě zásadních změn. Ty nejsou veřejností příliš vítány. Proces humanizace není vnímán jako snaha státu změnit postoje odsouzených ke společenským hodnotám. V převážné míře je hodnocený jako nepochopitelná slabost a přílišná tolerance. Na základě objektivních údajů bych chtěla doložit účinnost a smysl procesu humanizace vězeňství a pomoci změnit pohled veřejnosti na jeho účinnost.
Některé projevy sociální patologie u dětí a mládeže a možnosti jejich prevence z pohledu pedagoga volného času
BÁRTOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou sociální patologie v souvislosti s významem volného času u dětí a mládeže. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a sociálně patologických jevů, vybranými projevy sociální patologie a možnostmi jejich prevence. V praktické části jsou zkoumány názory studentů a pedagogických pracovníků na problematiku sociální patologie a volného času. Výzkum se také zabývá analýzou preventivních a volnočasových aktivit a jejich realizací v různých typech zařízení, která pracují s dětmi a mládeží.
DĚTI V KRIZOVÝCH SITUACÍCH
KÜMMELOVÁ, Jana
Záměrem bakalářské práce je upozornit na některé krizové situace dítěte a poukázat na možné příčiny jejich vzniku. Výzkum se zabývá poruchami chování dětí přijatých v roce 2004 a 2005 do péče sociálních kurátorů pro děti a mládež v Jindřichově Hradci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.