Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychosociální aspekty v radioterapii
ICHOVÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma "Psychosociální aspekty v radioterapii" se zabývá psychosociálními hledisky u onkologických pacientů podstupujících radioterapii a u radiologických asistentů, kteří je léčbou provází. Předložená práce má dva cíle. Prvním bylo zmapovat psychosociální problémy provázející pacienty při podstupování radioterapie. Druhým cílem pak bylo zmapovat psychosociální aspekty u radiologických asistentů v rámci výkonu jejich povolání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a celkem je členěna do 6 kapitol. Teoretická část se zaměřuje na radioterapii, současný stav problematiky a na lidské potřeby související s léčbou onkologického onemocnění. Dále se zaměřuje na psychologické a sociální aspekty radioterapie, na stres a jeho mechanismy a v neposlední řadě na problematiku pomáhající profese. Praktická část práce se zabývá realizovaným dotazníkovým šetřením. Výzkumný záměr této práce byl naplňován pomocí dotazníkového průzkumu mezi onkologickými pacienty a radiologickými asistenty. Dotazníky pro obě skupiny byly koncipované do polostrukturované formy a následně statisticky zpracovány. Výsledky zrealizovaného průzkumu nabízí možnost nahlédnout do prožívání onkologických pacientů a radiologických asistentů. Nabízí odpovědi na otázky, co představuje největší psychosociální zátěž u pacientů podstupujících radioterapii a jaké faktory nejvíce ovlivňují kvalitu jejich života. Stejně tak získané výsledky ukazují, jak je radiologický asistent ovlivněn psychosociálními riziky a stresem během výkonu svého povolání, a jaké má možnosti k jejich zvládání. Práce tak může posloužit jako studijní materiál radiologickým asistentům a studentům zdravotnických oborů, kterým může pomoci při komplikované komunikaci s onkologicky nemocným v rámci výkonu svého povolání.
Etický kodex učitele
HÁJKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku etického kodexu učitele u nás. Cílem práce je získání informací o názorech učitelů z praxe vztahujících se k tomuto tématu. Teoretická část zachycuje etické kodexy pomáhajících profesí a podrobněji představuje etický kodex učitele používaný na jedné ze základních škol. Dále představuje kodexy příbuzných oborů existující v zahraničí. V rámci praktické části za pomoci kvalitativního výzkumného šetření je zkoumáno povědomí vybraných učitelů o daném kodexu. Výzkumné šetření probíhá prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, kdy jsou osloveni učitelé základní školy, která si kodex sama stanovila a učitelé, kteří jím vázáni nejsou.
Syndrom vyhoření u učitelů na základní škole
LEXOVÁ, Marie
Anotace Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický. Svým obsahem se zaměřuje na definování pojmu syndrom vyhoření (burn out) u učitelů na základní škole. První část práce se zabývá definováním pojmu burn out a také tím, jaký vztah mají mezi sebou pojmy stres a burnout. V další části práce jsou zpracovány jednotlivé fáze procesu vyhoření a jeho projevy. Následující část práce se zabývá příčinami vzniku stavu burn out. Kapitola další vysvětluje pojem pomáhající profese a zaměřuje se především na povolání učitele a na specifika tohoto povolání. Dále je věnována pozornost tomu, jaký vliv má syndrom vyhoření na výkon v povolání učitele. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována možnostem zvládání a prevence syndromu vyhoření v povolání učitele. Praktická část byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření. Získané údaje slouží k porovnání výskytu projevů burn out u pedagogů s různou délkou pedagogické praxe. Cílem praktické části je porovnat to, zda má délka pedagogické praxe vliv na četnost projevů syndromu vyhoření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.