Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Žákovské strategie při řešení aditivních algoritmů
Khanová, Alžběta ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategiemi, které žáci užívají při řešení aditivních úloh. Teoretická část se zaměřuje na období mladšího školního věku, na proměnu školství ve 20. století a na operaci sčítání. Praktická část popisuje sérii experimentů realizovaných v hodinách matematiky se žáky z 1. stupně ZŠ. Během experimentu jsem seznámila žáky s prostředím stovkové tabulky. Po ukončení experimentu jsem porovnávala strategie žáků při řešení aditivních úloh. Srovnávala jsem mezi sebou žáky, kteří byli součástí experimentu a jsou vyučováni podle učebnic z Nakladatelství Fraus s žáky, kteří se experimentu nezúčastnili a jsou vyučováni podle učebnic z Nakladatelství ALTER.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.