Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠ
Štěpánková, Barbora ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.
Klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠ
Štěpánková, Barbora ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.
Klavírní tvorba ostravských skladatelů po roce 1950
Zubíček, Jaromír ; Gregor, Vít (oponent)
Cílem předkládané práce "Klavírní tvorba ostravských skladatelů po roce 1950" byla snaha prezentovat význam klavírního díla ostravského regionu. Rovněž chtěl autor přiblížit některé historické souvislosti a skutečnosti ovlivňující jeho vznik a tím i následnou interpretaci. Práce poukazuje na některé vynikající skladatele, vymykající se běžnému standardu, jak se s daným problémem vyrovnali a jakou cestu ve vývoji klavírní hudby nám ukazují do budoucna. Vedle těchto skutečností má práce ambice zpřehlednit jednotlivé náhledy a názory na správnou interpretaci, které by umožňovaly orientaci v dané problematice. Porovnáváním různých kompozic je představena rozmanitost přístupu skladatelů v otázce jednotlivých prvků kompoziční práce a tím umožněna jednodušší orientaci ve volbě skladeb a autora pro nezasvěcené klavíristy. K dosažení uvedených cílů bylo použito historicko-srovnávací metody, za jejíž pomoci jsou prezentované vývojové kulturní proměny Ostravy, hudební instituce a jednotliví komponisté s jejich klavírním dílem. Autorovým záměrem byla také snaha poukázat na odlišnosti v kompozičních záměrech těchto autorů a zařadit je podle kompozičních stylů.
Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ
Jindřichová, Petra ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ je rozdělena do čtyři kapitol. První kapitola uvádí život a dílo skladatele a charakteristiku tehdejší doby. Druhá kapitola se zabývá praktickým využitím vybraného klavírního díla pro žáky základní umělecké školy a dále uvádí Tomáškovy písně, které mohou být využity v rámci předmětu komorní hra na základní umělecké škole. Třetí kapitola pojednává o hudebním projektu jako jedné z možností moderního pojetí výuky. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny jednotlivé kroky uskutečněného hudebního průzkumu včetně jeho vyhodnocení. Tato práce má poskytnout čtenáři hlubší poznání o čekém hudebním skladateli V. J. K. Tomáškovi a jeho klavírním díle.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.