Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  začátekpředchozí224 - 233  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Požadavky na psa a jeho praktické využití při canisterapii
ZÁBRANSKÝ, Václav
Bakalářská práce se zabývá požadavky na psa a jeho praktické využití při canisterapii. Canisterapie je jednou z nejrozšířenějších forem zooterapií používajících se v nemocničních nebo sociálních zařízeních, domovech důchodců nebo školkách a školách. V praktické části práce je pozorován vliv canisterapie na canisterapeutického psa. Sledování probíhalo v období jednoho roku v Dobrovolnickém centru ve Fakultní nemocnici v Motole na tříletém psovi rasy čivava. Předmětem pozorování bylo, jak canisterapie ovlivňuje psa v závislosti na počtu klientů, frekvenci docházení na nemocniční oddělení, délce jednotlivých canisterapeutických sezení, využití jednotlivých aktivit práce se psem a na typu oddělení. V závěru sledovaného období byl proveden pokus, který měl dokázat, že nedodržení doporučení ohledně četnosti canisterapeutických sezení má negativní vliv na psa. Bylo zjištěno, že při častějším praktikování canisterapie během jednoho týdne je pes více unavený a přestává mít chuť k žrádlu ? množství nedožraného krmiva dosáhlo hodnoty až 70 % z denní dávky. Počet klientů ani doba sezení neměly statisticky významný vliv na následnou unavenost psa (F-test = 1,654, resp. 0,067). Pokus prokazuje, že z hlediska zatížení psa při canisterapii je nejvhodnější praktikovat canisterapeutické sezení jednou za týden nebo jednou za dva týdny.
Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením
MACEČKOVÁ, Martina
Má bakalářská práce pojednává o canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. První část z teorie se zaměřuje na vymezení pojmu canisterapie, na její vývoj v České Republice, její metody, formy, fáze, cíle a problémy. Rovněž zde věnuji pozornost vybraným canisterapeutickým organizacím. Druhá část mé práce blíže popisuje canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. Pozornost je zde také věnována canisterapeutickému psovi. V praktické části je uvedena charakteristika zařízení, kde se věnují právě těmto dětem. Cílem mé práce bylo zjistit efekt canisterapie u dětí s kombinovaným postižením. Výsledky jsou zaznamenány formou kazuistik a jejich vyhodnocení je popsáno v následné diskuzi.
Pokousání psem u dětí a mládeže v Jihočeském kraji
PFLEGEROVÁ, Jitka
Pokousání psem je v dnešní době stále aktuálnějším problémem. Je to dáno nárůstem počtu domácích mazlíčků. Nejčastěji jsou napadeny děti a staří občané. Psí pokousání je způsobeno především špičáky a trháky. Podle intenzity stisku čelistí se zranění projevuje jako otisky, oděrky, pohmoždění s krevními výrony nebo jako bodné rány. Při silném stisku čelistí nelze vyloučit ani amputaci především prstů ruky, nosu a ušního boltce. Poranění způsobená psím kousnutím mají nejčastěji tržně {--} zhmožděný charakter. U starších dětí bývají při napadení psem nejčastěji postiženy končetiny, a to především končetiny horní. Druhé místo v četnosti poranění a úrazů způsobených psem zaujímají poranění hlavy a krku, za nimiž následují úrazy trupu. U dětí do 4 let představují poranění hlavy a krku až 2/3 všech úrazů vzniklých pokousáním psem. Tyto následky mohou být celoživotním traumatem. Proto je třeba tuto problematiku nepodceňovat a předcházet napadení psem. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a porovnat počet případů napadení psem u dětí a mládeže ve městech a obcích v rámci Jihočeského kraje. Cíl práce byl naplněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H: Existuje vztah mezi počtem napadení psem a velikostí obce a města, H1: Existuje vztah mezi velikostí plemene psů a počtem napadení, H2: Nadpoloviční většina úrazů způsobených psem nevyžaduje lékařské ošetření, H3: Nadpoloviční většina úrazů způsobených psem vzniká v domácím prostředí, H4: Nadpoloviční většina dotazovaných respondentů byla napadena vlastním psem. Hypotéza H se potvrdila. K napadení psem dochází třikrát častěji na vesnici než ve městě. H1 nebyla potvrzena. Velká i malá plemena útočí v téměř stejném procentu. Rozdíl je tvořen 10 {--} ti %. H2 byla potvrzena. 81% napadení psem bylo ošetřeno v domácím prostředí. H3 se potvrdila. Nadpoloviční většina úrazů způsobených psem vznikla doma a na zahradě. Zahrada byla jak vlastní tak i u známých či sousedů. H4 byla vyvrácena. Vlastním psem bylo zraněno 33% oslovených respondentů. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že jen 11 oslovených respondentů bylo poučeno svým vyučujícím, jak se zachovat při napadení psem. Z odpovědí lze vyčíst, že ve školních osnovách není obsažena problematika pokousání psem. Ke zlepšení by vedlo provádění preventivních programů k dané problematice a rozšíření školních osnov. Výcvikové canisterapeutické sdružení Hafík provádí preventivní programy v mateřských školkách a v rámci terapie pomocí zvířat. Školy by mohly se sdružením Hafík spolupracovat.
Pes v životě člověka
ŠULČÍKOVÁ, Lucie
Bakalářkská práce je členěná do tří hlavních částí. První část přiblížuje vztah mezi člověkem a psem od jeho vzniku až po současnost. Zmiňuje také rozmanité využití psa člověkem. Následně se věnuje vlivu psa na člověka, zejména jakým způsobem ovlivňuje pes jeho život, hlavně dětí a seniorů. Druhá část nastiňuje některé etické otázky vztahu člověka k psovi. Například překrmování, polidšťování, problémy v chovu psů a týrání psů. Třetí část nabízí pozice, jak by se mohl člověk chovat vůči psovi a proč. Základní teze zní, že se člověk nemá chovat vůči psovi a jiným živočichům a okolní přírodě nezodpovědně.
Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů
PETŘÍKOVÁ, Šárka
ABSTRAKT V dnešní době se čím dál častěji setkáváme s informací, že dítě bylo napadeno psem. Média nás neustále informují o tzv. bojových plemenech a jejich útoky na člověka. Počet psů v domácnostech výrazně stoupá a společně s tím stoupá i riziko poranění dítěte naším čtyřnohým společníkem. Tato situace vyžaduje řešení. Média z útoku obviňují zvíře, bohužel velmi často není viníkem pes, ale ani dítě. Diplomová práce na téma ?Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů? vychází z praktických zkušeností autorky s objektivní realitou. Sama autorka, která se psům věnuje více jak 15 let, se zde snaží zachytit míru znalostí dětí mladšího školního věku o vrozeném chování našich čtyřnohých domácích ?mazlíčků?. Prostřednictvím vlastního výzkumu, uskutečněného formou standardizovaných dotazníků na vybraných základních školách v jihočeském regionu (v celkovém počtu 284 respondentů) odhaluje primární chyby, kterých se tyto děti dopouštějí v kontaktu se psem vlastním i cizím. Teoretická část diplomové práce se věnuje společnému soužití dětí (resp. lidí) a psů. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřené na historický vývoj psa domácího, na soužití lidí a psů a komunikační signály, které k sobě vysílají, ale také na vliv psa na psychiku dítěte. Z výzkumu vyplynuly výrazné nedostatky ve znalostech dětí, týkající se vrozeného chování psa. Díky této neznalosti děti nedokáží adekvátně reagovat na signál vyslaný psem a hrozí tak vznik rizikové situace mezi dítětem a psem. Na danou problematiku se autorka v závěru práce snaží navrhnout praktická doporučení, která by mohla sloužit jako podklad pro tvorbu nového výukového programu, zaměřeného na prevenci úrazů způsobených útokem psa na dítě.
Úrazy v dětském věku způsobené zvířaty
JANDERA, Karel
Úrazy v dětském věku patří mezi veřejné zdravotnické problémy v dnešní době. Podílí se na počtu hospitalizovaných i ambulantně ošetřených dětí což stojí naši společnost nemalé finanční náklady. Pod pojmem zranění zvířetem si většina laiků, ale i zdravotníků si stále představuje především pokousání psem. Téma zranění zvířetem v dětském věku se stalo širším. Podílí se na tom nárůst domácích mazlíčků, často hraje roli i nízká disciplína majitelů a chovatelů zvířat a to převážně volný pohyb psů, koček, přemnožených potkanů v městských částech a v neposlední řadě větší počet exotických zvířat chovaných neprofesionály. Z hlediska vztekliny je jednoznačně určen postup pro pokousání zvířetem, které je neznámé nebo u něho nelze vyloučit, že by vzteklinu mohlo slinami přenést. Dobře je známo i riziko tetanu a anerobních infekcí. Méně se však zvažují rizika vzniku těžké nespecifické infekce, nebo kosmeticko-plastických perspektiv. U dětí se převážně jedná o obličej, ruce a články prstů. Jako počáteční zdroj, včetně dlouhodobých až celoživotních následků, je již v bezprostřední posuzování v primárním ošetřování. Problém utrpení, psychické deprivace a bolesti dětí a jejich příbuzných také nesmí být opomíjen. Ani menší poranění se nemá podceňovat. Každý zraněný by měl bezprostředně vyhledat lékařskou pomoc. U dětí je vyšetření a ošetření naprosto nutné, i když je poranění malého rozsahu. Podle mého názoru je většina úrazů dětí způsobena podceňováním rizik, která na dítě v jeho okolí číhají. Jistě by nebylo správné domnívat se, že neustálý dohled je jediný způsob jak se vyhnout jejich úrazům. Na prevenci dětských úrazů by se měla velkým dílem rovněž podílet účinná edukace těchto dětí o hrozících nebezpečích. Nepostradatelnou součástí by mělo být vytvoření co možná nejbezpečnější prostředí pro dítě. Cílem práce bylo především upozornit na tuto problematiku. Dále pak zmapovat úrazovost dětí Jihočeského kraje ošetřených Zdravotní záchrannou službou Jihočeského kraje a Nemocnicí České Budějovice a.s. Tato práce by měla přispět k aktivnímu řešení problémů vzniklých při poranění zvířetem a vyrovnání se s ním.
Povědomí dětí o zacházení se psy.
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Povědomí dětí o zacházení se psy začíná v dnešní době nabývat na významu. Stále častěji se setkáváme s problematikou úrazů způsobených u dětí právě našimi nejvěrnějšími zvířecími společníky. Tato situace si vyžaduje řešení. Problém však nelze vidět pouze v obviněném zvířeti. Ve většině případů totiž není viníkem pes, ale ani dítě. Hlavní příčinou konfliktu mezi jinak harmonickým soužitím obou partnerů se jeví neznalost dětí v chování, řeči těla a celkovém zodpovědném přístupu ke psům. Těmto důležitým základům se však nemohou naučit samy. Teoretická část diplomové práce věnuje pozornost celkovému nastínění vztahu mezi dítětem a psem. Jednotlivé kapitoly se zaměřují nejen na psychologický a sociální vývoj obou arbitrů, ale i jejich vzájemný vliv, chování, péči, komunikaci a spolupráci. Práce současně nastiňuje problematiku úrazů, způsobených psem u dětí v našich i zahraničních zeměpisných šířkách. V neposlední řadě zdůrazňuje potřebu prevence a opatření, která by vedla ke zmírnění či celkové eliminaci vzniku dramatických situací mezi dítětem a psem. Hlavním cílem celé práce bylo zmapovat povědomí (informovanost) dětí středního školního věku o zacházení, péči, chování a komunikaci se psy. Dalším předpokladem je zjistit rozdíly ve znalostech mezi dětmi, které mají psa a těmi, jež psa nevlastní. Výstupem praktické části diplomové práce jsou výsledky kvantitativního výzkumu, za použití metody dotazování {--} techniky standardizovaného dotazníku pro děti v rozmezí 3.-5. třídy základní školy. Výzkumný soubor představuje vědomosti žáků čtyř základních škol v celkovém počtu 200 respondentů. Z hlediska regionálního zastoupení se jednalo o děti z Jihočeského a Olomouckého kraje. Z výzkumu vyplynuly patrné nedostatky ve znalostech řeči těla psa a tudíž bezpečnosti vzájemného kontaktu, které představují hlavní problém při vzniku rizikové situace mezi dítětem a psím společníkem. Proto je důležité jim do budoucna věnovat zvýšenou pozornost.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Canisterapie se zaměřením na seniory
FILIPOVÁ, Lenka
Práce se zabývá canisterapií zaměřenou na seniory. Teoretická část popisuje, co to canisterapie je, její historický vývoj nejen ve světě, ale i v České Republice, typy canisterapie, její metody a léčebné účinky. Dále popisuje výběr vhodného psa, vlastní výcvik psa a osobnost samotného canisterapeuta. Praktická část obsahuje výzkum, který byl prováděn v Domove seniorů v Prachaticích a byl zaměřen na vliv canisterapie u seniorů. V tomto domově probíhá skupinová i individuální forma canisterapie. Soužití lidí a zvířat je v tomto domově přirozené. Psí pomocníci vyrůstají v Domově seniorů již od štěněte.
Canisterapie u dětského klienta
KOCAROVÁ, Lucie
Cílem práce je zjistit vliv individuálně praktikované canisterapie na dětského klienta se sluchovým postižením a klienta s ADHD. Teoretická část zahrnuje celkovou charakteristiku canisterapie, její počátky sahající do historie a přípravu psa pro canisterapii. Dále se zabývá vybraným postižením, což je syndrom ADHD a poruchy sluchu. Praktická část se snaží o objektivní hodnocení canisterapie praktikované u klienta s postižením. Je zde podrobný popis zaznamenaných výsledků v průběhu individuálně prováděné canisterapie. Výsledky jsou zpracovány formou kazuistik. Na základě zúčastněného pozorování, analýzy dokumentů a polostandardizovaného rozhovoru autor došel k závěru, že canisterapie přispívá ke zlepšení jemné motoriky a koncentrace, rozšíření slovní zásoby a v neposlední řadě se velmi dobře uplatňuje v socializačním procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   začátekpředchozí224 - 233  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.