Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogický odkaz
KOŠAN, Petr
Práce se zabývá obdobím osvícenství a především osobou Jeana Jacquese Rousseau. Práce popisuje charakteristiku osvícenství, hlavní směry a jejich představitelé, dále celý ţivot Jeana Jacquese Rousseaua, jeho filozofické, náboţenské a politické myšlenky. Hlavním cílem bylo popsání jeho pedagogických myšlenek a zároveň rozdělení výchovy dle věku dítěte, které vychází z jeho díla Emil čili o výchově. V práci nechybí pronikání Rousseaua nejen do českých zemí, ale také do ostatních zemí Evropy jako je Francie a Anglie a dále pronikání do Ameriky. Poslední část práce se věnuje názorům ostatních významných osobností, které Jeana Jacquese Rousseaua hodnotili a inspirovali se jím.
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.
POJETÍ SEXUÁLNÍ VÝCHOVY V ČR: VÝVOJ A SOUČASNÁ PRAXE
SATTRAN, Jan
Práce se zabývá vývojem pojetí sexuální výchovy v České republice ve státních dokumentech a v praxi. Teoretická část se věnuje vymezení základních údajů a náhledů na sexuální výchovu. Také se věnuje vývoji začleňování sexuální výchovy do českých škol. Praktická část porovnává z literatury získané údaje s výpověďmi tří odborníků angaţovaných v sexuální výchově. Práce ukazuje na přítomnost pozitivních trendů, převáţně v rámci koncepce výchovy, které jsou však částečně brzděny během přechodu do praxe.
Osobnost pedagoga volného času a smysl jeho práce
KUČERA, Jiří
Tato práce je věnována osobnosti pedagoga volného času a smyslu jeho poslání: V první části je rozebírána samotná pedagogika a pedagogika volného času s ohledem na jediný cíl, na výchovu. Dále se zabývá problematikou pedagoga volného času. Druhá část je věnována otázce důležitosti osobnosti pedagoga z různých úhlů pohledu. Na pedagoga volného času je nahlíženo jako na charismatickou, kreativní, motivující a výjimečnou osobnost, kouče a autoritu, která vede tentokrát k možnosti seberealizace a sebevýchově ve volném čase. Ve třetí, poslední části, se více odhaluje poslání výchovy a směřování sebevýchovy k cíli vychovat dospělou osobnost ve volném čase skrze odpovědi na otázky po smyslu a smysluplném konání.
Waldorfská mateřská škola
JEKOSCHOVÁ, Miluše
Bakalářská práce se zabývá alternativní mateřskou školou waldorfského typu. Teoretická část je zaměřena na popsání této alternativy z pohledu rytmu MŠ.Druhá část práce je dotazníkové šetření ve kterém rodiče uvádějí důvody, které je vedly ke zvolení této alternativy a jejich spokojenost v konkrétní waldorfské mateřské škole.
Výchovné možnosti, tradice ve velikonočním období v pedagogice volného času mládeže
KADEŘÁBKOVÁ, Lucie
Cílem Bakalářské práce je rozvynutí tvořivosti, výchovy pro tradice ve velikonočním období také navodit představu tradičních zvyků, jak u nás, tak i v různých zahraničních zemích, přiblížit a oživit tvorbu velikonočních ozdob a různých velikonočních technik barvení vajíček. Teoretická část práce se zabývá výchovou volného času a velikonočními tradicemi, symboly a svátky. Dále se zde mluví o tradicích v různých zemích. V závěru se popisují techniky malování kraslic. V praktické části je kladen důraz na výtvarný projekt, který je určen mladým lidem od 15 {--} 25 a zaměřuje se na využití tradic ve volném čase. Práce poukazuje na využití technik barvení vajíček.
Kantův vliv na Brezinkovo pojetí výchovy
HÖLZEROVÁ, Libuše
Práce se zabývá vlivem Kantovy německé klasické filosofie jako jedním z možných zdrojů filosofie výchovy na Brezinkovo pojetí výchovy. Účelem práce je deskripce Brezinkovy filosofie výchovy a nalezení základních styčných bodů mezi Kantovým Brezinkovým pojetím výchovy. Pro první kapitolu je stěžejní deskripce Brezinkovy filosofie výchovy, včetně jeho pohledu na pedagogiku, výchovu, výchovné činitele. V této části je možno naleznout komparaci koncepcí cílů Brezinky a Deweye. Druhá kapitola je věnována osobě Kantově, myšleno jeho filosofii a pohledu na výchovu. Pro třetí kapitolu je nejdůležitější krátká komparace Brezinkovy a Kantovy koncepce výchovy. Za styčné body považuji náhled na pedagogiku, cíle, pojetí ideálu, aj. Taktéž poukazuji na Kanta jako jednoho z důležitých zdrojů pro Brezinkovo smířlivé pojetí filosofie výchovy.
Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy)
HÖLZEROVÁ, Libuše
Práce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů německého idealismu (Kant, Fichte, Schelling a Hegel). Dále se práce zaměřuje na oblast výchovy a vzdělání s hlavním akcentem na antické pojetí výchovy reprezentované Platónem a Aristotelem. Pro komparaci je uvedeno dílo Rousseauovo s jeho hlavním pedagogickým dílem Emil čili O vychování je srovnáván s Kantovým dílem O výchově. Ke konci jsou zařazeny Fichteovy a Hegelovy názory na výchovu a vzdělání. V poslední části nalezneme myšlenky současných filozofů. Hlavní zřetel je kladen na aktuálnost či použitelnost myšlenek německého idealismu pro dnešní pedagogickou oblast.
Bohumil Markalous / Jaromír John (Příspěvek k dějinám společnosti a kultury v českých zemích v první polovině 20. století)
ŠKRABAL, Luděk
Tato diplomová práce je životopisnou studií o Bohumilu Markalousovi - Jaromíru Johnovi (1882-1952). Estetik, pedagog a osvětový pracovník Markalous začal během První světové války publikovat svá literární díla pod pseudonymem Jaromír John a zařadil se mezi přední české spisovatele první poloviny 20. století. V meziválečném období pracoval v redakci Lidových novin, v letech 1928-1934 vedl redakci časopisu Pestrý týden, své články publikoval dále v Právu lidu, Tribuně, Naší době, Přítomnosti, Magazínu Družstevní práce, atd. V letech 1925-1928 založil a vedl obrazový archiv České tiskové kanceláře. V roce 1927 spoluzakládal a podílel se na organizaci Společenského klubu v Praze Na Příkopech. Založil a redigoval jeden ročník Bytové kultury (1924-1925) a knižnici Ars v nakladatelství Orbis (1924-1948). Jako osobní přítel architekta Adolfa Loose propagoval jeho teoretickou i praktickou činnost v Československu a uspořádal sbírku jeho statí Řeči do prázdna, která vyšla v nakladatelství Orbis v roce 1929. V letech 1934-1946 se věnoval literární tvorbě. V roce 1946 na přímou výzvu rektora nově založené Palackého univerzity v Olomouci Josefa Ludvíka Fischera založil tamní katedru estetiky. Jeho osobní fond se nachází v Literárním archivu Památníku národního písemnictví v Praze (fond John Jaromír). Většina jeho estetických a žurnalistických prací, které nevyšly za jeho života, je dostupná v publikovaných edicích, stejně jako výbor z korespondence.
Recepce a provozování tradiční hudby na Základních uměleckých školách v Plzeňském a Jihočeském kraji
Vejvoda, Zdeněk
Studie z oboru hudební pedagogiky a historické etnomuzikologie se věnuje tématu dětskému folklorismu a jeho pěstování na hudebních školách v Plzeňském a Jihočeském kraji. Mapuje historii a současný stav výuky hry na lidové nástroje a souborové hry, formuluje základní vývojové tendence a recepci provozování tradiční hudby jejími dětskými interprety

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.