Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační paradigma internetu a jeho důsledky pro pedagogickou komunikaci
ŠEFRÁNYOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá fenoménem internetu především ve smyslu jeho komunikačního paradigmatu. Snaží se popsat a objasnit komunikační funkci internetu, rozlišit a popsat základní principy komunikace na internetu, definovat pojem virtualita a nakonec najít vztah mezi interpersonální a mediovanou komunikací. Větší kapitola se bude věnovat i komunikaci pedagogické a závěr práce vyvodí důsledky internetové komunikace na komunikaci pedagogickou.
Problémy v pedagogické komunikaci učitelů na střední škole
BÍLÝ, František
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku a nejčastější chyby v pedagogické komunikaci. Cílovou skupinu tvoří učitelé středních škol z Českých Budějovic. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. Teoretická část je dále podrobněji členěna na tři celky. První celek teoretické části je věnován základním prvkům komunikace jako takové, pedagogické komunikaci a osobnosti učitele. Dále jsou zde popsány vzájemné vztahy mezi učitelem a žákem, klima třídy a nežádoucí chování žáků. Další dva bloky teoretické části jsou věnovány verbální a neverbální komunikaci mezi učitelem a žákem, zpětné vazbě, paralingvistické komunikaci a v neposlední řadě uvádíme i nejčastější chyby ve verbální a neverbální komunikaci, jichž se učitelé mohou dopouštět. V praktické části jsou stanoveny výzkumné cíle, metody samotného výzkumu a dosažené výsledky výzkumu. Výstupem práce je zmapování nejčastějších chyb, kterých se učitelé ve své pedagogické komunikaci dopouštějí a zároveň musejí vyvarovat.
Neverbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
FESSLOVÁ, Tereza
Pedagogická komunikace je prostředkem k realizaci výchovy a vzdělávání. Aby splňovala tyto předpoklady, musí se verbální a neverbální komunikace vzájemně doplňovat. Hlavním tématem této bakalářské práce, je tedy pedagogická komunikace a její důležitá složka - neverbální komunikace, která je nedílnou součástí pedagogické praxe. Cílem práce je zjistit, s jakými problémy v neverbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají. V teoretické části bude popsána v prvé řadě komunikace jako celek, dále pedagogická komunikace a její rozdělení. Budou zde charakterizováni žáci Středních odborných učilišť, odborný výcvik na Středním odborném učilišti a budou zde popsány problémy, se kterými se v neverbální komunikaci na odborném výcviku setkáváme. Praktická část bude zpracována pomocí dotazníkového šetření učitelů Středního odborného učiliště, kde zjistíme, jaké jsou problémy v neverbální komunikaci na odborném výcviku.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.
Postoje učitelů a žáků ve výuce angličtiny
FOUKALOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů a žáků ve výuce angličtiny na základní škole. Teoretická část se nejprve zaměřuje na objasnění základních pojmů souvisejících s tímto tématem, na postoje utvářející se mezi učitelem a žákem ve školním prostředí a také na faktory, které jejich společnou interakci ovlivňují. Dále se věnuje postavení angličtiny jako cizího jazyka nejen v celosvětovém měřítku, ale i v rámci školního kurikula základních škol. V praktické části se pomocí dotazníku snaží zjistit, jaké postoje ve výuce angličtiny zastávají žáci vybraných českých základních škol. Konkrétně se zaměřuje na postoj k angličtině jako cizímu jazyku, hodině angličtiny, jednotlivým činnostem ve výuce, k učiteli angličtiny a také zjišťuje konkrétní důvody, proč se žáci učí angličtinu.
Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny
LAVIČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na komunikaci, je rozdělena do třech celků, které na sebe v posloupnosti navazují. První část je zaměřena na vymezení, definici, funkce a druhy sociální komunikace. Druhá část je věnována pedagogické komunikaci v prostředí základní školy, přičemž jsou v ní uvedeny shodně jako v prvé kapitole uvedeny definice, funkce, verbální a neverbální komunikace. Nově jsou v ní přidány kapitoly, které se postupně věnují cíly, obsahu, pravidlům pedagogické komunikace, časovému hledisku, které společně s organizačními formami a metodami vyučování má vliv na pedagogickou komunikaci. Závěrečná kapitola je věnována pedagogické komunikaci v prostředí školní družiny, obsahová struktura kopíruje předchozí kapitolu. Pro upřesnění je zde přidána kapitola, které je zaměřena na školní družinu jako prostředí pro výchovu a vzdělání v době mimo vyučování. Cíle práce bylo porovnání odlišností v pedagogické komunikaci v základní škole a školní družině.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Význam neverbální komunikace v práci pedagoga volného času
KAŠPÁRKOVÁ, Martina
Práce se zabývá objasněním významu neverbální komuniakce v oblasti působení pedagoga volného času. První část obsahuje obecnou problematiku neverbálního sdělování. Zaměřuje se na vymezení základních pojmů a rysů komunikace, vymezení vztahu mezi komunikací verbální a neverbální, na přehled faktorů ovlivňujících užívání a výklad významů neverbálních projevů, na problematiku neverbální senzitivity a na jednotlivé funkce neverbální komunikace. V druhé a třetí části se zaměřuje již na konkrétní jednotlivé způsoby neverbální komunikace, se kterými se setkáváme v pedagogické komunikaci a na jejich význam v práci pedagoga volného času.
Rozvoj komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontextu kurikulární reformy našeho školství
JAKUBCOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce nás uvádí do problematiky rozvoje kompetence ke komunikaci v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále RVP PV) a popisuje začlenění této problematiky ve školním vzdělávacím programu mateřské školy, kde působím. Hlavním cílem je pak vytvoření experimentálního programu pro podporu rozvíjení komunikativních dovedností dětí předškolního věku a následné ověření jeho účinnosti. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky komunikace a rozvoje kompetence ke komunikaci v RVP PV. Vysvětluje pojem komunikace, vymezuje komunikaci sociální a pedagogickou a jsou zde nastíněny způsoby sdělování. Je zde rovněž věnován prostor těm oblastem RVP PV, které přímo souvisejí s komunikativní kompetencí. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní možnosti rozvoje komunikativních dovedností dětí předškolního věku. Vychází z realizace vlastního experimentálního programu a ověřuje jeho účinnost v praxi. V další části jsou pak pomocí dotazníkového šetření shromážděny poznatky pedagogických pracovníků o způsobech a možnostech rozvíjení komunikace v mateřských školách a o faktorech, které mohou rozvoj komunikace ovlivňovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.