Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historický interiér a řeč materiálu
Cichrová, Kateřina ; Lukášová, Eva ; Ourodová-Hronková, Ludmila ; Tejml, Ladislav ; Troupová, Ivana ; Raichlová, Michaela ; Caran, René ; Němec, Luděk ; Čekalová, Antony Sylva ; Bukovjanová, Radka ; Pešek, Vít ; Soukup, Libor
Metodika navazuje na práci kolektivu autorů Metodika tvorby interiérových instalací a reinstalací, kterou publikoval Národní památkový ústav v roce 2011 (ISBN 978-80-87104-86-6). Jednotlivé kapitoly se věnují podrobněji několika fenoménům, které měly v historickém interiéru vedle nesporné a někdy i zásadní estetické role především účel praktický. Historické podlahy, topná tělesa nebo čalounění mají v interiérech nezastupitelné místo a svým prostřednictvím objektivně vypovídají o důležitých detailech dobového životního stylu. Řečí svého materiálu vypovídají o vkusu i praktických potřebách majitelů a jsou hmatatelným svědectvím nejen o technických dovednostech, ale rovněž o úrovni estetického cítění tvůrců. V jednotlivých kapitolách se publikace věnuje podrobně těmto fenoménům a dopadu jejich kvality na integritu historického interiéru a jeho vypovídací hodnotu. Nechybí ani část, která zmiňuje využití 3 D technologií při rekonstrukci již zaniklých interiérů. Jako příklad publikace uvádí dva interiéry ze zámků Manětín a Veltrusy. Publikace přináší především praktické informace a návody, jak v rámci rehabilitace historických interiérů uplatnit a realizovat maximální respekt k autentičnosti sledovaných prvků (podlahová krytina, historická topidla, veškeré čalouněné prvky). Informace jsou uvedeny na základě praktických příkladů možných řešení a doplněny velkým množstvím názorných ilustrací.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Přípravné úlohy z prostředí Parket u dětí vstupujících do 1. ročníku ZŠ
Šmídová, Kateřina ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je zjemnit úlohy z manipulativního prostředí Parkety pro předškolní děti. Tyto úlohy poté aplikovat na předškolních a školních dětech. Pozorovat nejen, jak si s aktivitami poradí, ale jak přemýšlejí, jak své činy vysvětlují a jak spolu vzájemně komunikují. Dále pozorovat sebe, jako výzkumníka, jak zadávám úlohy, jak komunikuji s dětmi a své poznatky evidovat a popřípadě se z nich ponaučit. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé etapy pro předškolní a raný školní věk z hlediska vývojové psychologie, popsáno konstruktivistické pojetí výuky matematiky s odkazem na RVP ZV, RVP PV. A evidovány úlohy z prostředí Parkety pro 1. a 2. ročník ZŠ s odkazem na didaktický potenciál. K nim vyhledány a popsány příslušné didaktické hry, u kterých je rovněž popsán didaktický cíl. Závěrem je zhodnocena míra naplnění cílů práce. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Parkety, konstruktivismus, prostorová geometrie, didaktická hra, hra Ubongo,
Tvorba geometrických schémat u žáků 1.stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí
Kloboučková, Jaroslava ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Novák, Bohumil (oponent)
Název: Tvorba geometrických schémat u žáků 1. stupně prostřednictvím podnětných geometrických prostředí Autor: Jaroslava Kloboučková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Školitel: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. Abstrakt: Cílem předložené disertační práce je pojednat o problematice vyučování geometrie jako nedílné součásti výuky matematiky na prvním stupni základní školy. Práce mapuje i dlouhodobý výukový experiment zahájený v roce 2010 a na pozadí tohoto experimentu řeší otázky poznávaní geometrického učiva dětmi mladšího školního věku. Hlavním cílem mé práce bylo nalézt odpovědi na čtyři výzkumné otázky: Jakým způsobem poznávají děti geometrické objekty? Jak si vzájemně předávají své znalosti, zkušenosti, objevy ze světa geometrie? Jak (na jaké úrovni) jsou schopny porozumět učivu, které je formálně v kurikulárních dokumentech (RVP ZV) zařazeno do pozdějších vzdělávacích období? Které jevy dokáží pochopit a popsat užitím mateřského jazyka? V teoretické části práce je hlavní pozornost věnována poznávacímu procesu a typologii matematických úloh vždy se zaměřením na geometrii. Dále jsou popsána čtyři konkrétní podnětná geometrická prostředí - Krychlové stavby, Origami, Dřívková geometrie a Parkety a jeden tematický celek Obvod a obsah rovinných útvarů. Je provedena didaktická analýza...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.