Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pantomima a tanec v meziválečném období
Šírková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.
Etienne Decroux a jeho metoda Le Mime Corporel
Šimon, Lukáš ; VIZVÁRY, Radim (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Etienna Decrouxe, jednoho z nejvýznamnějších francouzských reformátorů divadla a jeho metodě Le Mime Corporel, která dodnes tvoří základ moderní pantomimy. Decroux je známý ve světě jako vynikající mim, režisér, pedagog, teoretik a reformátor divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní žánry. Práce přibližuje čtenáři Decrouxovu osobnost a jeho přínos pro pantomimu vytvořením nové metody mimického divadla - Le Mime Corporel. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Etienna Decrouxe, popsat základní prvky formující metodu Le Mime Corporel a porovnání s jinými žánry pohybového divadla.
Bojová umění a Mimické divadlo
Navrátilová, Eliška ; KŇAŽKO, Michael (vedoucí práce) ; HORÁK, Roman (oponent)
Bakalářská práce Bojová umění a Mimické divadlo se zabývá aplikací principů bojových umění na mimické divadlo. Zásadní užitek přináší především v přípravě herce a jeho tréninku. Věnuji se zejména čínským systémům cvičení čchi-kung a tchaj-ťi-čchüan a jejich následnému využití pro herce mimického divadla. Práce by měla podat ucelený obraz principů, které jsou pro herce nezbytné v divadelní praxi i osobním životě a návod jakým způsobem tyto principy cvičit a využít.
Naplnovanie nádoby
Debnárová, Barbora ; HORÁK, Roman (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt: Táto práca poukazuje na jeden spôsob špecifikovania vzťahu témy a obsahu v súčasnom mimickom divadle. Zaoberá sa predo všetkým nachádzaním, vytváraním a funkciou telesnej výrazovej formy. Vychádza z analýzy môjho absolventského predstavenia Uroboros a na základe rozboru inscenácie pomenováva niektoré princípy, s ktorými pracuje súčasné pohybové divadlo.
Pantomimické etudy v tvorbě Henryka Tomaszewského
Svoboda, Vojtěch ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností a uměleckou tvorbou polského mima, režiséra a divadelníka Henryka Tomaszewského.
Symbol a mimické divadlo
Votočková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Cílem diplomní práce je zmapovat souvislosti mezi základními pojmy jako symbol, archetyp, příběh v souvislosti s jejich využitím v mimickém divadle. Symbol sám o sobě je více vizuální nežli verbální, a proto právě v nonverbálním divadle funguje jako jeden ze základních stavebních prvků inscenace. Od vymezení obecných, v širším kontextu viděných definic spojených se pojmy mimického divadla, ať už je to mimésis, znak, symbol, archetyp práce směřuje k podstatě dramatického neverbálního díla, totiž zápletce a příběhu. Propojení zkoumaných pojmů a celkové koncepce inscenace sleduji na příkladu projektu Uroboros Barbory Debnárové.
Light design v nonverbálním divadle
Stará, Eva ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem světelného designu aplikovaném v nonverbálním divadle. Snaží se přiblížit technické i estetické možnosti a postupy při práci se světlem tak, abychom byli schopni světlo vnímat, rozeznávat jeho pestré varianty a poté s ním počítat při vlastní tvorbě. Tato práce by měla usnadnit komunikaci a následnou práci s light designérem.
Neutrální maska Jacquese Lecoqa
Holba, Ondřej ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
Festival PAN
Kasprzyk, Tomáš ; HALAŠ, Adam (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Bakalárska práca Festival PAN vznikla za účelom akademického spracovania Festivalu pantomímy a pohybových divadiel PAN v Liptovskom Mikuláši a jeho 20 rokov existencie. Práca sa zľahka dotýka osobnosti zakladateľa a hlavného organizátora festivalu Miroslava Kasprzyka a jeho Štúdia pantomímy Kasprzyk, ktoré sa PANu účastnilo súťažne a neskôr sa stalo neoddeliteľnou súčasťou organizačného tímu festivalu. Informácie o histórii PANu som čerpal z archívu Miroslava Kasprzyka, festivalových bulletinov v elektronickej a tlačenej podobe. Najcennejším zdrojom pre moju bakalársku prácu bola anketa, ktorú som rozoslal v elektronickej podobe Štúdiu pantomímy Kasprzyk, dlhoročným, ale aj novým lektorom festivalu, účastníkom, pedagógom zo základných umeleckých škôl, ktorí pravidelne chodia na PAN súťažiť a učiť sa na workshopy a niekoľkým profesionálom, ktorí sú pre deti inšpiráciou do budúcna.
Dáša Bláhová
Hradecká, Michaela ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Práce pojednává o životě a díle české herečky Dagmar Bláhové s důrazem na na její profilování v oblasti pantomimické klauniády. První část práce se zaměřuje na určující režijní a herecké osobnosti, které ovlivnily její umělecké směřování, zejména pak na spolupráci s Boleslavem Polívkou, během které Bláhová vytvořila výrazný typ ženské klaunky a zařadila se v historii českého divadla mezi první ženy, které pronikly do této jinak spíše mužské domény. Druhá část práce zpracovává téma života a umělecké tvorby ruské básnířky Mariny Cvetajevy, která se pro Bláhovou stala inspiračním zdrojem pro napsání a následné inscenování divadelní hry Marina ? cesta ke konci. Poslední část se věnuje souboru Intimního divadla, jehož je Bláhová zakladatelkou. Zvláště pak reflektuje kontroverzní hru Monology vagíny, kterou Bláhová jako první uvedla na českém divadelní scéně a zařadila se tak mezi umělecké osobnosti podporující celosvětové aktivistické hnutí V?day.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.