Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
V čem může artefiletická práce zkvalitnit předškolní výuku?
SCHOLZE MOJŽÍŠOVÁ, Veronika
Bakalářská práce rozebírá otázku "V čem může artefiletická práce zkvalitnit předškolní vzdělávání?" První část práce je zaměřena na vymezení pojmů artefiletika a arteterapie. Hlavní text představuje a charakterizuje celoroční artefiletický projekt pro předškolní děti. Volbou více-případové studie 4 žáků je dokazována změna ve schopnostech dětí skrze formu jednoduchého testu a interpretce jejich výtvarné produkce.
Reflexe fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi, v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou.
HOŘKÁ, Vlasta
V úvodu této bakalářské práce autorka osvětlí pohnutky výběru svého tématu, které se věnuje přínosu podpory tvořivosti v průběhu rozhovorů s dětmi, prostřednictvím keramické hlíny, jako součásti růstu osobnosti a přípravy na školu, především u předškolních dětí. V teoretické části se nejprve dotkne vývojových teorií dětí předškolního a mladšího školního věku, poté poukáže na specifika předškolního vzdělávání a důležitost osobnosti pedagoga s důrazem na efektivní komunikaci. Dále vysvětlí faktory facilitující a blokující tvořivost. V neposlední řadě se bude věnovat keramice, jako prostředku tvořivosti. Tuto část uzavírá malou ukázkou uměleckých artefaktů, jako možnosti inspirace pro tvorbu dětí. V praktické části autorka vysvětlí hlavní cíl tohoto výzkumu a tím je hledání komunikační strategie při reflexi fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou. Jejím osobním cílem je dále nalezení optimálního tematického programu pro keramický kroužek včetně zapojení rodičů dětí a nabídnutí doplňkového projektu keramického tvoření předškolním dětem do mateřské školy, k završení jejich vzdělávání v integrovaných blocích. Jako výzkumný soubor si autorka zvolila děti předškolního a mladšího školního věku, které navštěvují kroužek keramiky v místní ZUŠ (Základní umělecké škole), který vede již deset let. Realizace výzkumu obsahuje ukázku a reflexi rozhovorů s dětmi. Na závěr autorka zařadila celkové hodnocení. Program byl sestaven tak, aby přispěl k rozvoji schopností a dovedností dětí, s přihlédnutím k dětmi preferovaným tematům. Ukázku některých postupů činností, které byly realizovány v keramickém kroužku včetně kooperace rodičů, ale i v mateřské škole, uvádí autorka v příloze a praxí ověřené výsledky vyvozuje v závěru bakalářské práce.
Vztah předškolních dětí k živočichům
JUHASOVÁ, Petra
V bakalářské práci byl zkoumán vztah předškolních dětí k živočichům. Byla vypracována metodika výzkumu a dotazník zaměřený na 15 vybraných obecně neoblíbených živočichů. Dotazník vyplnilo 71 dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu byly porovnány s několika vybranými studiemi z ČR i zahraničí. Na základě výsledků byl navržen výukový projekt zaměrený na změnu vztahu předškolních děti k neoblíbeným živočichům.
Kognitivně - psychologické přístupy k řešení problémů a jejich pedagogické vedení
MAŠKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů a návrhem metodiky využití těchto přístupů k řešení problémů u předškolních dětí. Teoretická část seznamuje s kognitivně - psychologickými přístupy k řešení problémů, především však s přístupem k řešení problémů pomocí hledání analogií. Dále představuje teorie kognitivního vývoje předškolních dětí s příklonem k jedné z nich, využití poznatků v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání a rozvojem kompetence k řešení problému u předškolních dětí. Praktická část navrhuje metodiku rozvoje kompetence k řešení problému pomocí hledání analogií u dětí předškolního věku.
Denní péče jako alternativa péče o předškolní děti v Německu
MASSET, Ljuba Natalie
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Denní péče v Německu. Jejím cílem je pokusit se zjistit přínosy a nedostatky v průběhu vzdělávání v Denní péči z pohledu rodičů a pedagogů a dále zjistit, jak se děti v tomto zařízení sociálně začleňují do kolektivu a toto porovnat s dětmi vzdělávajícími se v mateřské škole. Teoretická část se zaměřuje na problematiku institucionální péče o malé děti a její možnosti a případná rizika, včetně jejích různých podob, a zmiňuje obsah, podmínky a legislativu předškolního vzdělávání v SRN. V této části jsou také obsaženy podmínky vzdělávání v mateřských školách a v zařízeních Denní péče, jakými jsou např. počty dětí ve skupinách nebo spojování dětí do věkově homogenních či heterogenních skupin apod. V praktické části jsou zpracovány části rozhovorů s pedagogy a rodiči dětí týkající se jejich názorů a spokojenosti se zařízením, které jejich dítě navštěvuje. Pro výzkum byla zvolena metoda pozorování a metoda rozhovoru. Zjištěné informace byly kvalitativně zpracovány. V závěru jsou shrnuty získané poznatky od rodičů a pedagogů.
Problematika výživové hodnoty mléčných výrobků ve stravě předškolních dětí v mateřských školách
SKORUPANOVÁ, Medina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výživové hodnoty mléčných výrobků ve stravě předškolních dětí v mateřských školách. Byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním bylo určit mléčné výrobky, které jsou pro tuto věkovou kategorii vhodné, a ty, které jsou méně vhodné nebo nevhodné. Druhým hlavním cílem bylo edukovat o správné výživě v oblasti konzumace mléčných výrobků personál těch mateřských škol, kde by druh a množství podávaných mléčných výrobků byly nevyhovující. Teoretická část popisuje složení mléka a mléčných výrobků, podtrhuje především složky mléka, nad kterými je potřeba se zamyslet a zaměřit se na ně, a jejich význam pro lidský organismus. Dále popisuje význam mléka a mléčných výrobků pro předškolní děti, uvádí, které mléčné výrobky jsou pro tyto děti vhodné a které naopak nevhodné. V neposlední řadě uvádí také doporučené denní dávky těchto výrobků pro splnění spotřebního koše. Pro účely vypracování praktické časti byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, metoda pozorování, dotazování a práce s dokumentací. Techniku tvořil polo-strukturovaný rozhovor a hodnocení jídelních lístků v mateřských školách. Polo-strukturovaný rozhovor za pomoci dotazníku byl zajištěn přímým kontaktem. Výzkumný soubor tvořil personál 6 mateřských škol v Jihočeském kraji. Z výsledků práce vyplývá, že personál mateřských škol je dobře informován o problematice konzumace mléčných výrobků, ale přesto se mu nedaří naplňovat spotřební koš v oblasti mléka. Dle personálu se spotřební koš v oblasti mléka daří naplňovat ze 75% 4 mateřským školám z 6. Zbylé 2 mateřské školy dle personálu spotřební koš v oblasti mléka naplní pouze z 50%. Spotřební koš v oblasti mléčných výrobků se jim ale naplňovat daří, protože do svačin podávaných v mateřských školách jsou často zařazovány ovocné jogurty, tvarohy nebo různé druhy tvarohových pomazánek. Spotřební koš v oblasti mléčných výrobků je tedy v 5 z 6 mateřských škol naplněn až z 93%. V jedné mateřské škole se nedaří ani to. Kvalita mléčných výrobků podávaných v mateřských školách hodnocená dle obsahu energie, sacharidů, cukrů, tuků a bílkovin vzhledem k věku strávníků je průměrná, většinou se pověření členové personálu řídí při výběru cenou a složením mléčného výrobku. Někteří z nich jsou ovlivněni spíše cenou výrobku, pak přestává být kvalita důležitá, jiní se řídí spíše složením výrobku, a pro to, aby mléčný výrobek byl kvalitní, dělají maximum, což zahrnuje i možnost, že si jej vyrobí sami. Reklama při výběru mléčného výrobku nehraje žádnou roli.
Celoroční vzdělávací program pro ekologickou výchovu v MŠ Ratměřice Příroda kolem nás od jara do zimy
MUSILOVÁ, Martina
Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na poznávání přírody v období dvanáctí kalendářních měsíců, tedy včetně letních prázdnin. Jsou zde uvedeny jednoduché, pro předškolní děti vhodné aktivity podporující vztah k přírodě a životnímu prostředí. Třetina programu je prakticky odzkoušena, doplněna fotografiemi a hodnocením poznatků dětí před provedením bloku a následně po něm.
Sledování pohybové aktivity dětí v předškolním věku v souvislosti s jejich BMI
HLAVATÝ, Jan
Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníků zjistit míru pohybové aktivity u předškolních dětí v souvislosti s jejich BMI. Bylo provedeno antropometrické měření tělesné výšky, hmotnosti a následný výpočet BMI. Rodičům byly rozdány dotazníky, které zjišťovaly druhy pohybové aktivity, volno-časové aktivity a samotnou pohybovou aktivitu rodičů. Pomocí metody korelace se zjišťovala souvislost mezi pohybovou aktivitou a BMI. Získané výsledky antropometrického měření jsem porovnával s Celostátním antropologickým výzkumem, který byl prováděn v letech 1991 a 2001
Výuka anglického jazyka u předškolních dětí
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Práce "Výuka anglického jazyka u předškolních dětí" obsahuje efektivní metody výuky s důrazem na faktory ovlivňující jejich úspěšnost a zároveň respektující dítě z heldiska jeho přirozeného rozvoje. V praktické části jsou konkrétní náměty pro výuku, v teoretické jsou pedagogická a psychologická východiska pro praktickou část.
Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví
HYNKOVÁ, Jana
Autor: Jana HYNKOVÁ Název práce: Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví Druh práce: Bakalářská práce Vedoucí práce: MUDr. Marie Nosková Místo a rok vydání: České Budějovice 2008 Počet stran: 79 Klíčová slova: předškolní děti, zdravá výživa, rodiče, stravovací návyky, nadváha, mateřská škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.