Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah sociálního pracovníka orgánu sociálně právní ochrany dětí ke klientovi v kontextu Etického kodexu sociálního pracovníka
LAVIČKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem sociální pracovníci orgánu sociálně právní ochrany dětí (dále jen "OSPOD") užívají Etický kodex sociálního pracovníka ve vztahu ke klientovi při výkonu své profese, zda z něj při výkonu své profese vycházejí a zda jim poskytuje základní rámec etických hodnot a principů. Práce se zabývá etickou zodpovědností sociálního pracovníka OSPOD ve vztahu ke klientovi. V práci je věnována pozornost osobě sociálního pracovníka jako vykonavateli sociální práce optikou mnoha vztahových rovin, ve kterých se sociální pracovník při výkonu své profese ocitá. V diplomové práci je taktéž popsán samotný Etický kodex sociálního pracovníka, jeho obsah, závaznost, dále pak konkrétní etické zásady, které obsahuje, a v této části jsou taktéž zmíněny nedostatky Etického kodexu sociálního pracovníka, které se vyjevují při jeho užití v praxi. Diplomová práce čerpá z poznatků mnoha oborů a také z dat z výzkumné sondy, která je provedena metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru.
Využití krizové intervence v práci sociálního pracovníka na Městském úřadě
Maráková, Jana ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Nádvorníková, Hana (oponent)
Pohnutkou pro vytvoření mé bakalářské práce byla potřeba představit především metodu krizové intervence ve dvou jejich podobách - krizovou intervenci tváří v tvář a telefonickou krizovou intervenci. Myslím si, že se postupně začalo ukazovat, jak je důležité probrat celý kontext, do něhož je tato metoda zasazena. Tímto kontextem je myšlena oblast, v níž se nejvíce s klienty v krizi setkáváme, t.j. oblast psychosociální krizové pomoci, která nabízí krizové služby. Tím nemyslím jen pracoviště, ale také formy, v jakých krizovou pomoc klientům nabídnout a dále možnosti využití krizové intervence v práci sociálních pracovníků. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit tuto oblast všem, kteří se chtějí více dozvědět o daných tématech, stejně jako lidem, kteří se sami mohou v krizi ocitnout. Klíčové pojmy další vzdělávání sociálního pracovníka krize krizová intervence osobnost sociálního pracovníka sociální pracovník
Sociální události jako impuls ke studiu sociální práce
Pondělíčková, Markéta ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociální události jako impuls ke studiu sociální práce. Práce je složena ze dvou částí. První část je teoretická a druhá část je výzkumná. Teoretická část se snaží mapovat osobnost sociálních pracovníků a jejich motivy ke studiu. Druhá část je výzkumná, kde jsem se snažila zjistit motivaci ke studiu sociální práce.
Náročnost profese sociální práce z pohledu sociálního pracovníka v Dětském centru Jihočeského kraje
TAUBROVÁ, Květa
V úvodu diplomové práce je diskutována otázka, která v sociální sféře napadne asi každého sociálního pracovníka. Mohl/a jsem něco udělat jinak? Otázka, kterou si pokládá nejeden člověk, zvláště pak sociální pracovník. Následuje stručný nástin témat, která jsou v diplomové práci popsána. První kapitola popisuje zařízení Dětského centra JK Strakonice. Dále je zde výčet potřebných znalostí, které by sociální pracovník měl mít pro výkon svého povolání. Opomenuty nejsou ani závazky sociálního pracovníka vůči klientovi a práce se specifickými typy klientů. Pro lepší pochopení náročnosti sociální práce v Dětském centru JK obsahuje práce vybrané životní příběhy klientek. Tyto příběhy mají pomoci čtenáři vidět problém z jiného úhlu a pochopit, jak moc je důležité, aby se klient rozhodl pro řešení svého problému sám. Ve druhé kapitole jsou popsány psychologické a etické rozměry profese, syndrom vyhoření, kterým je ohrožen každý, zvláště pak sociální pracovník. V kapitole jsou tedy popsány příčiny vzniku a projevy syndromu vyhoření, na který je navázáno ve třetí kapitole. Ta se zaměřuje především na prevenci a ochranu. Pozornost je zde věnována také osobnosti sociálního pracovníka, jeho schopnostem vnímat daný problém, ale také zkušenostem v morálním rozhodování a hierarchickému postavení hodnot. Podstatnou roli zde hraje dodržování zásad psychohygieny a přítomnost supervize. V závěru diplomové práce je shrnutí výkonu práce sociálního pracovníka v Dětském centru JK. Každý sociální pracovník by si měl uvědomit, že je zodpovědný nejen vůči klientovi, zaměstnavateli, kolegům, ale především vůči sobě a svému svědomí. Provázanost profese a svědomí se diplomovou prací prolíná.
Využití krizové intervence v práci sociálního pracovníka na Městském úřadě
Maráková, Jana ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Nádvorníková, Hana (oponent)
Pohnutkou pro vytvoření mé bakalářské práce byla potřeba představit především metodu krizové intervence ve dvou jejich podobách - krizovou intervenci tváří v tvář a telefonickou krizovou intervenci. Myslím si, že se postupně začalo ukazovat, jak je důležité probrat celý kontext, do něhož je tato metoda zasazena. Tímto kontextem je myšlena oblast, v níž se nejvíce s klienty v krizi setkáváme, t.j. oblast psychosociální krizové pomoci, která nabízí krizové služby. Tím nemyslím jen pracoviště, ale také formy, v jakých krizovou pomoc klientům nabídnout a dále možnosti využití krizové intervence v práci sociálních pracovníků. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit tuto oblast všem, kteří se chtějí více dozvědět o daných tématech, stejně jako lidem, kteří se sami mohou v krizi ocitnout. Klíčové pojmy další vzdělávání sociálního pracovníka krize krizová intervence osobnost sociálního pracovníka sociální pracovník

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.