Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Půst a jeho význam pro osobnostní rozvoj
POCHOPOVÁ, Veronika
Práce se zabývá vlivem postu na osobnostní rozvoj člověka. Teoretická část charakterizuje dietu, hladovění a půst. Nahlíží na půst očima nejvýznamnějších náboženství světa, přibližuje jeho motivace, praktiky a cíle. Dále popisuje duševní a duchovní vývoj osobnosti z pohledu psychologie a filozofie, přičemž jej uvádí do kontextu s pedagogickou profesí. Praktická část potvrzuje vliv postu na celkový rozvoj respondentů. Dokazují pozitivní dopad postu nejen na zdraví, zrání lidské osobnosti, transcendentní přesvědčení, ale také na přijetí všeho, co nás obklopuje a čehož jsme součástí.
Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?
SMÍTKOVÁ, Alena
Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.