Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VYTVOŘENÍ A PRÁCE SESTRY S EDUKAČNÍMI KARTAMI NA CHIRURGICKÉM ODDĚLENÍ
KREJČÍ, Lenka
VYTVOŘENÍ A PRÁCE SESTRY S EDUKAČNÍMI KARTAMI NA CHIRURGICKÉM ODDĚLENÍ Smyslem práce: ?Vytvoření a práce sestry s edukačními kartami na chirurgickém oddělení? je navrhnout sjednocení, ucelení a zjednodušení informací podávaných klientovi tak, aby proces edukace byl přehledný, efektivní a přijatelný pro širokou pacientskou veřejnost. Pro tuto práci byly stanoveny čtyři cíle. Cíl 1: Zjistit, zda je edukace klientů před vybranými operačními zákroky efektivní. Cíl 2: Zjistit metody edukace klientů na chirurgických odděleních před vybranými operačními zákroky z pohledu sester. Cíl 3: Vytvořit edukační prostředek (edukační karty) pro klienty před vybranými operačními zákroky. Cíl 4: Ověřit vytvořený edukační prostředek v ošetřovatelské praxi. Byly stanoveny tři výzkumné otázky. VO 1: Jakými vědomostmi disponují klienti před operačním zákrokem ke zdárnému pooperačnímu průběhu? VO 2: Jaké edukační metody sestry využívají u klientů před operačními výkony? VO 3: V čem klienti spatřují přínos při práci s edukačními kartami? Výzkumné šetření probíhalo s laskavým dovolením hlavní sestry v Nemocnici Znojmo p. o. Pro naplnění cílů práce bylo využito kvalitativního šetření, metodou dotazování, technikou nestandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili klienti a sestry chirurgického oddělení. Na základě analýzy odpovědí všech dotázaných respondentů byly sestaveny a následně v praxi ověřeny edukační karty vytvořené pro klienty před operačními výkony. Další využití práce v praxi spočívá v zanechání vytvořených edukačních karet na chirurgických odděleních, kde budou klientům dispozici po celou dobu jejich hospitalizace. Karty klientům usnadní orientaci a adaptaci v celém předoperačním i pooperačním období.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.