Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasový artefiletický program setkávání pro děti mladšího školního věku
VESELÁ, Petra
Tato bakalářská práce pojednává o vzniku a průběhu volnočasového artefiletického programu pro děti mladšího školního věku. Konkrétně se jednalo o sourozence, bratra a sestru, z rozvedené rodiny. Program probíhal formou akčního výzkumu, jehož finální výstup měl vést k celkovému obohacení všech zúčastněných. Program sestával ze čtrnácti jednotlivých setkání, která byla uskutečněna v průběhu sedmi měsíců. Na každém setkání děti výtvarně zpracovávaly zadaná témata, ke konci setkání pak probíhal reflektivní dialog nad výslednými díly. Za celé období trvání programu byl sledován a následně popsán výtvarný posun, ke kterému v tvorbě sourozenců došlo, jakož i posun z hlediska změn v jejich prožívání a chování. Práce obsahuje podrobný popis jednotlivých setkání, včetně vyslovení hypotéz, ke kterým autorka během aktivit s dětmi dospěla. V práci rovněž nechybí sebereflexe autorky a reflexe tvorby a práce s oběma dětmi. V závěru byla navržena některá doporučení pro další možnou práci s těmito dětmi.
Ontogeneze výtvarného projevu dle Viktora Lowenfelda a tvorba dnešních dětí mladšího školního věku
STAŠKOVÁ, Anita
Tato diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou dnešních dětí mladšího školního věku. Je zaměřena na ontogenetický model výtvarného vyjadřování podle Victora Lowenfelda a na výtvarnou tvorbu dnešních dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována ontogenezi dětského výtvarného projevu dle C. Burnta, G. H. Luqueta a zejména V. Lowenfelda. Jsou uvedeny i poznatky o vývoji souvisejících složek osobnosti (kognitivní, emocionální, sociální) s bližším zaměřením zejména na období mladšího školního věku. Praktická část se zabývá formální analýzou výtvarné produkce žáků 1.-6. třídy ZŠ. Tato tvorba je porovnávána s ontogenetickým modelem V. Lowenfelda a cílem je zjistit, zda výtvarný projev žáků mladšího školního věku odpovídá ontogenetickému modelu popsanému V. Lowenfeldem.
Využití arteterapie při práci s náhradní rodinou
DRDÁKOVÁ, Veronika
Práce popisuje vzdělávací a stimulační program z oblasti arteterapie se zaměřením na rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči. Teoretická část zpracovává témata psychická deprivace a subdeprivace, attachment, obsahuje úvod do oboru arteterapie a zabývá se procesem výtvarného projevu a ontogenezí výtvarného projevu. Mapuje formy náhradní rodičovské péče v ČR. V praktické části popisuje průběh činnosti s pěstouny a jejich dětmi. Autorka se zaměřuje na výtvarné tvoření v rámci celé rodiny a využívá ho jako alternativu vzájemné komunikace nonverbální formou. Sleduje různé přístupy a člení je do základních kategorií. Závěr a shrnutí přináší poznatky z praxe využitelné pro terapeuty a další profese.
Ontogeneze výtvarného projevu dle Viktora Lowenfelda a tvorba současných pubescentů
TROJANOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou pubescentů a raných adolescentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část blíže specifikuje období dospívání včetně biologických a psychosociálních změn a vývoj výtvarného projevu dospívajících jedinců. Pozornost je věnována i ontogenezi dětského výtvarného projevu dle stadií C. Burnta, H. H. Luqueta a zejména V. Lowenfelda. Praktická část se zabývá analýzou sebraného výzkumného materiálu od dospívajících žáků ve věku mezi 11-16 lety. Cílem je zjistit, zda výtvarný projev dnešní mládeže odpovídá ontogenetickému modelu popsanému V. Lovenfeldem.
Fenomén zátiší ve vývoji výtvarného umění a jeho využití ve výtvarné výchově na 1.stupni ZŠ.
SODOMKOVÁ, Soňa
Cílem této diplomové práce je objasnění pojmu zátiší, nastínění jeho vývoje v kontextu výtvarného umění od starověku po současnost. V práci se zaměřím na specifikaci vybraných obsahových a formálních proměn zátiší s nástinem možností využití jejich výchovně-vzdělávacího potenciálu pro praxi výtvarné výchovy na základních školách. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií, základními principy a technikami zátiší ve výtvarném umění a jeho světovými a českými představiteli. Praktická část obsahuje reálnou aplikaci tématu zátiší v hodinách výtvarné výchovy a jeho následné možnosti využití.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.