Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exploratory Analysis of Big Data in "jmenomesto"
Trampeška, Václav ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Landini, Federico Nicolás (vedoucí práce)
This thesis is concerned with the analysis of the database of the online game Jméno, město. In this game, players are tasked with adequately answering given categories with answers beginning with a given letter. The thesis analyzes the evolution of player behaviour over the lifetime of the game and the behaviour of players in different countries and cultures within the same and different languages based on the popularity of different answers. A web application was developed to facilitate the execution of these analyses, allowing easy-to-use data collection and data visualisation in charts without requiring knowledge of the database structure and a query language. The results of the proposed analysis methods are compared with Google Trends data to identify the similarities between the data observed in the game and internet searches. The comparison shows that the proposed methods can give meaningful results, and hence the database can be suitable for performing further specific analyses. Furthermore, partly based on the analysis results, the thesis proposes changes to improve the game in player experience and revenue generation.
Exploratory Analysis of Big Data in "jmenomesto"
Trampeška, Václav ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Landini, Federico Nicolás (vedoucí práce)
This thesis is concerned with the analysis of the database of the online game Jméno, město. In this game, players are tasked with adequately answering given categories with answers beginning with a given letter. The thesis analyzes the evolution of player behaviour over the lifetime of the game and the behaviour of players in different countries and cultures within the same and different languages based on the popularity of different answers. A web application was developed to facilitate the execution of these analyses, allowing easy-to-use data collection and data visualisation in charts without requiring knowledge of the database structure and a query language. The results of the proposed analysis methods are compared with Google Trends data to identify the similarities between the data observed in the game and internet searches. The comparison shows that the proposed methods can give meaningful results, and hence the database can be suitable for performing further specific analyses. Furthermore, partly based on the analysis results, the thesis proposes changes to improve the game in player experience and revenue generation.
Zprostředkovaná komunikace v online počítačových hrách: hra Pán prstenů
DOUCHOVÁ, Marcela
"Jak jsme dali 2. na rat zerga ztratili rat a byli uplne jalovy:p" Komunikace se dynamicky vyvíjí. Ovlivňují ji rozličné faktory. Mísí se v ní různé jazykové roviny. Neustále ve složitých procesech aktualizuje své prostředky. Komunikace je entita živá a pulzující. V mé práci jsem se pokusila popsat část této proměnlivé masy. Věnuji se komunikaci hráčů hry Lord of the Rings Online. Komunitu hráčů hry LOTRO jsem si vybrala proto, že jsem dlouhou dobu byla její součástí, ale také proto, že ji navštěvuje velké množství mladých lidí. Svým studiem se připravuji na dráhu pedagožky, cítím se tedy být povinována studovat komunikaci mladých a porozumět kódu, ve kterém budou komunikovat děti mně potenciálně svěřené. Finální verze práce může sloužit jako výkladový text nebo jako učební pomůcka, může být médiem, které prezentuje jazykové kuriozity, nejvíce je ale textem snahy více porozumět jazyku jedné generace hráčů online hry LOTRO.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.