|
Haptické deníky
ŠTĚCHOVÁ ŽÁKOVÁ, Marie
Tato práce se pokouší nastínit problematiku hmatu ve vztahu k umění a každodennosti. První kapitola se věnuje blíže fenoménu hmatu, představuje tento smysl, charakterizuje komunikaci dotykem, zabývá se tvůrčími typy podle Viktora Lowenfelda, rozebírá pojem haptiky a věnuje se umění a hmatu. V druhé kapitole představujeme jednotlivé typy deníků, psychologické aspekty vedení deníků a také rozebíráme vztah deníků a taktilismu. Třetí kapitola je prakticky zaměřená, popisuje smysl haptických deníků a představuje formou volných asociací jednotlivé haptické objekty- asambláže. Součástí práce je celkem 7 hmatových objektů
|
|
Příprava výukového materiálu pro tvorbu GUI v MATLABu
ŠIMEK, Jakub
Cílem této diplomové práce bylo vytvoření výukového materiálu pro tvorbu grafických uživatelských rozhraní v prostředí programu MATLAB. Čitatel zde nalezne základní postupy tvorby GUI, získá přehled o jednotlivých grafických objektech a seznámí se s prostředím GUIDE, které je pro vývoj aplikací určeno. Učební text je doplněn o praktické ukázky zdrojových kódů, aby čtenáři co nejvíce přiblížila probíranou problematiku. Celý materiál je doplněn o dvě ilustrativní funkční aplikace s výpisem jejich zdrojových kódů.
|
|
Druhý mezi fenoménem a dialogem
ALBRECHT, David
Nový pohled na vnímání druhého přinesly dvě filosofické tradice: fenomenologie a dialogický personalismus. Obě na sebe vzájemně v otázce druhého působily a jejich reflexe nechala vzniknout velmi pozoruhodné myšlenkové interakci. Práce představuje pojetí druhého v obou tradicích a zároveň se pokouší vystihnout jejich vzájemný vztah a míru vlivu jedné na druhou, se zdůrazněním prvořadosti etiky, jak se projevila v historickém vývoji obou uvedených filosofických tradic, a v níž se snad problém druhých myslí reálně řeší.
|
| |
| |
|
Využití potenciálu Říma jako destinace pro české turisty
HLAVÁČKOVÁ, Michaela
Cílem této bakalářské práce bylo pokusit se přiblížit Řím, jeho památky a kulturu českým turistům. Atmosféra a historie tohoto "Věčného města" láká již více než dvě tisíciletí návštěvníky z celého světa. Dalším cílem práce bylo přiblížit zájemcům také kulturu a tradice, které se ve městě prezentují. Rozvrhnout zájezdy do celého roku a zároveň je organizovat tak, aby se v době návštěvy konala ve městě nějaká významná událost. Na základě informací získaných z dotazníkového šetření bylo navrženo 5 tras zájezdů. Do těchto návrhů byly zahrnuty památky, kulturní a společenské akce a individuální odpočinek pro každého turistu. Ubytování je situováno do centra města. Toho mohou využít mladí lidé, kteří chtějí mít v dosahu různé druhy zábavy, nebo prostě všichni, kterým nevadí ruch velkoměsta. Pro ostatní byl navržen zájezd s ubytováním u krásného jezera Bracciano, nad nímž stojí zámek Odescalchi. Turisté, kteří zvolí tuto variantu, mohou využít jezero a okolí k sportovním účelům. Mohou se zúčastnit nabízených fakultativních výletů po okolních Etruských památkách a navštívit hlavní město. V návrzích je využívána jak autobusová, tak letecká doprava.
|
|
Automatizace úkonů v tabulkovém kalkulátoru pomocí VBA
MACHÁČEK, Jan
V této práci jsem se zaměřil na popis jedné z částí tabulkových kalkulátorů, konkrétně na jejich makrojazyk {--} Visual Basic for Application {--} VBA. Je zde popsána struktura jazyka, jeho vlastnosti a charakteristika. V práci je uveden postup, jak vytvořit makro bez znalosti programování. Také zde popisuji postup pro vytvoření vlastních funkcí a procedur a jejich části. Zařadil jsem do práce rovněž svou vlastní aplikaci, která je využívána v praxi. V současnosti není na trhu k dispozici pouze jediný nástroj, celá má práce se nicméně soustředí na jednu konkrétní variantu vybraného tabulkového kalkulátoru - program Excel, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office Professional verze 2002 (XP). Důvod, proč jsem si tento produkt k svému zkoumání zvolil, pramení z prostého faktu, že je mým každodenním pracovním nástrojem v zaměstnání. V závěrečné části srovnávám vybraný produkt s jiným alternativním programem.
|
|
Existence a možné světy
MLEZIVA, Milan
Práce se zabývá zkoumáním existence individuí a objektů v možných světech. Pokouším se ukázat rozdíl v pojetí dvou hlavních směrů a to posibilismu a aktualismu. Práce má čtyři hlavní části. První část se zabývá historií a povahou možných světů. Druhá část se zabývá posibilismem. Představuje modální platonismus Davida Lewise a posibilismus Alexia Meinonga se zaměřením ne existenci individuí a objektů. Další část se zabývá aktualismem a to hlavně teorií Alvina Plantingy. Tato část je rozšířena o pohled transparentní intenzionální logiky Pavla Tichého. Další část srovnává pohled těchto teorií.
|
|
Použití maker v MS Excel a v OpenOffice.org Calc
SOBOL, Daniel
Bakalářská práce čtenáře seznamuje s vytvářením a použitím maker zejména v MS Excel a částečně v OpenOffice.org Calc. Rámcově porovnává možnosti programovacích jazyků Visual Basic for Application a OpenOffice.org Basic. Její součástí jsou mnou vytvořená ukázková makra, jež ilustrují možnosti případného použití v praxi.
|
|
Programy pro podporu výuky programování v OOP
Bauer, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikacemi pro podporu výuky programování v objektově orientovaných jazycích Java a C#. Práce popisuje jednotlivé ve světě používané aplikace -- pro programovací jazyk Java programy BlueJ, Greenfoot, Alice, JKarel, jGRASP a DrJava, pro jazyk C# SGP Baltie 4 C# a dále některé další aplikace využitelné při výuce programování nebo objektově orientovaného přístupu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké programy se pro výuku OOP používají, analyzovat a porovnat jejich možnosti a použitelnost pro výuku na středních a vysokých školách a doporučit jejich optimální využití ve výuce. V práci jsou také okrajově zmíněny aplikace, které mohou být při výuce použity, ale nejsou přímo zaměřené na výuku programování v OOP. Přínosem této práce je sestavení seznamu aplikací pro výuku, srovnání jednotlivých aplikací co se týče rozsahu zaměření, přístupu k výuce, možností a použitelnosti v praxi a návrh jejich využití při výuce na středních a vysokých školách. Na začátku se práce zabývá historií výuky programovacích jazyků, popisuje principy objektově orientovaného programování a jeho vztah s objektově orientovanými jazyky. Dále popisuje prostředí a možnosti aplikací, které podporují výuku objektově orientovaného vývoje. Závěr práce je věnován srovnání přístupu aplikací k výuce OOP, vyhodnocení vhodnosti jejich použití a návrhu jejich využití pro výuku principů OOP.
|