Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarný projev dětí v období vstupu do základní školy
VRAUKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zaměřuje na výtvarnou produkci dětí v předškolním období. Teoretická část se věnuje vývoji výtvarného vyjadřování u dětí se zvláštním zřetelem na předškolní období a období mladšího školního věku. V souvislosti s tím je na základě odborné literatury a dostupných výzkumných zjištění charakterizován vývoj i v dalších oblastech (kognitivních, emocionálních, sociálních atd.). Výzkumné šetření praktické části analyzuje výtvarnou produkci vybraných dětí z mateřské školy a žáků 1. třídy školy základní. Sleduje se vývoj výtvarného zobrazování (zejména jeho formální stránky) v souvislosti se začátkem povinné školní docházky.
Získávání základních kompetencí kolektivních míčových her v zájmové činnosti školní družiny
MARŠÍKOVÁ, Ivana
Teoretická část práce se zabývá obsahem zájmových činností ve školních družinách, především potřebou zařazovat do programu dětí mladšího školního věku pohybové aktivity respektive kolektivní míčové hry jako basketbal, volejbal a fotbal. Rozebírá i vývojové předpoklady dětí mladšího školního věku pro osvojení základních kompetencí ve vybraných kolektivních míčových hrách. V práci je zdůrazněno důležité místo hry v pohybových aktivitách dětí mladšího školního věku. V praktické části práce je sestavena baterie průpravných cvičení a her, která by mohla pomoci vychovatelkám ve školních družinách kompetentně se zabývat v zájmových činnostech míčovými hrami. Vybraná cvičení jsou řazena podle druhu hry, od nejjednodušších ke složitějším, vycházejí z vývojových předpokladů dětí mladšího školního věku a zaměřují se na získání základních kompetencí herní před přípravy.
ZPĚV A ROZVOJ ZPĚVNOSTI POMOCÍ LIDOVÉ PÍSNĚ U DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU
WOLFOVÁ, Monika
Cílem bakalářské práce bylo zpracovat základní poznatky o významu zpěvu pro vývoj dítěte mladšího školního věku z pohledu rozvoje jeho hudebnosti a z pohledu výchovného působení. Na základě těchto teoretických poznatků byly v práci představeny praktické ukázky k rozvoji jednotlivých dovedností. Práce obsahuje též pojednání o lidové písni. Připomínám dřívější život lidí, kteří byli písní ovlivňováni a zároveň se podíleli na jejím vzniku a šíření. Písně plnily rozmanité funkce, prošly různými etapami vývoje. V mé práci vyzdvihuji význam zpívání pro vývoj dítěte. S lidovou písní se setkává většina dětí již od narození, postupně se však vytrácí její aktivní provozování. Proto jsem do mé práce o zpěvu zahrnula i kapitolu o historii a významu lidové písně.
Výtvarný projev dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
MATOUŠKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Teoretická část popisuje celkový vývoj předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje podrobnou analýzu kreseb lidské postavy a domu pořízených na základě dvou návštěv příslušných institucí. Kresby jsou analyzovány dle předem stanovených kritérií a následně vyhodnocovány. Jsou zkoumány také rozdíly vývojového pokroku mezi dívkami a chlapci.
Kresebné pojetí figury v pohybu u dětí na 1. stupni ZŠ
RANDÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na vývoj kresby lidské figury v pohybu u dětí na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na shrnutí poznatků vývojové psychologie, zejména je charakterizován vývoj dětí mladšího školního věku v jednotlivých vývojových etapách, a dále také poskytuje informace o výtvarném projevu dítěte a jeho vývojových stádiích. Praktická část zobrazuje výsledky zkoumání kreseb lidské postavy u dětí od 1.-5.třídy. Dále sleduje schopnost dítěte zachytit postavu v pohybu a její porovnávání, jakým způsobem se kresba lidské figury vyvíjí. Výsledky byly hodnoceny podle předem určených kritérií a následně vyhodnocovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.