Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sledování příjmu vlákniny a bílkovin u obézních klientů nutriční poradny
Kekrtová, Magdaléna ; Pejšová, Hana (vedoucí práce) ; Weidenthalerová, Edita (oponent)
Epidemie obezity je stále velmi aktuální problém a vyžaduje komplexní terapii, která zahrnuje i nutriční poradenství. Z praktické zkušenosti bývá téma bílkovin a vlákniny s obézními klienty velmi časté a z hlediska zdrojů bílkovin často pozoruji jejich méně vhodný výběr. Vláknině nebývá připisována velká důležitost, a proto její dostatečný příjem nebývá optimální. V teoretické části bylo tedy cílem shrnout dosavadní poznání o obezitě, bílkovinách a vláknině. Výživa při obezitě je ovšem shrnutá komplexně, s přihlédnutím i k ostatním živinám, ale také k mikronutrientům nebo k pitnému režimu, který může mít s obezitou také významnou spojitost. Teoretické shrnutí obezity bylo shrnuto spíše okrajově a z hlediska postupů v léčbě je více přiblížena dieto-terapie, pohybová aktivita či psychoterapie. Není opomenutá ani důležitost nutričního terapeuta. Praktická část byla poměrně komplexní. Studie měla za cíl zhodnotit stravovací návyky (kvalitativně i kvantitativně se zaměřením zejména na bílkoviny a vlákninu), tělesné složení před a po nutriční intervenci a zhodnotit tak efekt terapie. Zároveň měla poskytnout informace o původních stravovacích zvyklostech obézních jedinců z hlediska kvantity i kvality, a to opět se zaměřením na bílkoviny a vlákninu. Navíc měla poskytnout informace o povědomí obézních...
Výživové poradenství v 21. století
ROSOVÁ, Monika
Téma bakalářské práce komplexně shrnuje výživové poradenství ve 21. století. Zaměřuje se na obecný popis služeb výživových poraden, onemocnění, se kterým lidé do poraden přicházejí, a obecný stav výživy jako oboru dnes a v minulosti. Výživové poradny jsou v dnešní době vyhledávanými službami a poptávka po nich stále narůstá. Potenciální klient nemá výběr poradny jednoduchý, protože nejen nabízené produkty, ale celý byznys týkající se zdravého životního stylu se stává velmi populárním. Proto je nutné být při výběru všímavý a porovnávat poměr kvality a ceny služeb jednotlivých poraden. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány obecné pojmy jako zdravý životní styl nebo zdraví. Dále je tato část věnována mj. historii výživy, problematice nadváhy a obezity a poznatkům o výživovém poradenství. V práci je definováno výživové poradenství a je uveden rozdíl mezi výživovým poradcem a nutričním terapeutem. Další kapitoly jsou věnované osobnosti výživového poradce a etice v tomto oboru. Tato práce má stanovený jeden cíl, a to zmapovat výživové poradenství a jeho služby. Výzkumné otázky byly položeny čtyři. Jsou stanovené zvlášť pro klienty poraden a zvlášť pro výživové poradce. Zjišťovali jsme, jaký názor zastávají poradci a klienti na současný stav a kvalitu služeb výživových poraden. Výzkumné otázky znějí takto: 1. Jak jsou klienti spokojeni s kvalitou služeb ve výživové poradně? 2. Je výživové poradenství po finanční stránce dostupné? 3. Dodržují klienti výživová doporučení? 4. Jak vnímá výživový poradce konkurenci jiných výživových poradců? V praktické části je realizován vlastní výzkum, který probíhal kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. Výzkumný soubor tvořili výživoví poradci a bývalí klienti výživových poraden. Celkově bylo uskutečněno 14 rozhovorů, z toho bylo osloveno 7 klientů a 7 poradců. Výzkumnými otázkami jsem u klientů zjišťovala spokojenost s kvalitou služeb výživové poradny a názory na finanční dostupnost nabízených služeb. U poradců jsem se dotazovala na dodržování výživových doporučení u klientů a na to, jak výživový poradce vnímá konkurenci. Rozhovory oslovených respondentů byly přepsány a následně kódovány a kategorizovány pomocí metody papír-tužka. Všechny kategorie jsou dále rozepsány do dalších podkategorií, které uvádějí získaná data v kódech. Pro větší přehlednost jsou tyto kategorie uspořádány ve schématech. Z uskutečněného výzkumu lze vyvodit, že klienti jsou spokojeni s kvalitou služeb poradny i s přístupem výživového poradce. Při vyhledávání vhodné poradny se orientovali podle zkušeností svých známých nebo recenzí z internetu. O finanční dostupnosti si myslí, že je přiměřená kvalitě. V některých případech ani nebyla cenová dostupnost pro klienty důležitá. Výsledky výzkumu, týkající se výživových poradců, poukazují na sortiment jejich služeb. Klienty především zajímá redukce hmotnosti. Podle slov poradců je většina klientů spokojena s jejich přístupem, pokud ovšem program dokončí. Poradci uvádějí, že třetině až polovině klientů se nepodaří dokončit program, což poukazuje na to, že se doporučením poradců neřídili. Otázka konkurence je citlivé téma, zvláště pro menší poradny. To způsobuje především malá viditelnost a nedostatečná propagace. Jelikož jsem oslovila různě velké poradny, odpovědi se lišily. Přesto si poradci v Českých Budějovicích myslí, že konkurenci nemají nebo se spíše domnívají, že kvalitní konkurence zde není. Závěrem bych chtěla dodat, že při výběru výživové poradny je nutné sledovat kvalitu služeb, vzdělání poradců a komplexnost jejich služeb, což si klienti plně uvědomují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.