Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předání služby jako zdroj informací pro ošetřovatelský proces
HRUŠKOVÁ, Nina
Předávání služby mezi sestrami probíhá za účelem zachování kontinuity poskytované ošetřovatelské péče. Práce sester probíhá ve směnném provozu, je tak zabezpečena ustavičná ošetřovatelská péče u nemocných. Pracovní směny se mají časově překrývat, aby sestry měly dostatek času na předávání služby. Každá nová směna je zahájena právě předáváním informací o pacientech. Cílem předávání služby je poskytnutí co nejkvalitnějších informacích o pacientovi, pro zajištění trvání ošetřovatelského procesu. Sestra, při předávání služby, informuje další směnu o stavu jednotlivých pacientů na oddělení. Předávání služby probíhá formou písemnou a ústní. V praktické části bakalářské práce byly určeny tři cíle. Cíl 1: Zmapovat nejčastější formu předávání služby mezi sestrami. Cíl 2: Zjistit spokojenost sester, s předanými informacemi o pacientech, při předávání služby. Cíl 3: Zjistit využití předaných informací při realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři cíle byly splněny. K dosažení cílů bakalářské práce byla použita kvantitativní výzkumná metoda dotazování, technikou dotazníků a pozorování. Dotazník byl určen sestrám standardních oddělení Fakultní nemocnice Hradec Králové a Nemocnice České Budějovice, a.s. K vyhodnocení výzkumné části byly použity grafy a tabulky. Byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza 1: Sestry při předávání informací využívají nejčastěji formu rozhovoru. Hypotéza 2: Sestry jsou spokojené s předanými informacemi o pacientech/klientech při předávání služby. Hypotéza 3: Sestry využívají informace získané při předání služby pro realizaci ošetřovatelského procesu. Všechny tři hypotézy byly na základě šetření potvrzeny.
Aplikace transfúze v ošetřovatelském procesu
VĚTROVCOVÁ, Hana
Léčba krevní transfuzí představuje pro mnohé pacienty záchranu života a zároveň u nich může vzbuzovat oprávněné obavy. Kvalifikovaná a erudovaná sestra, která se v rámci ošetřovatelského procesu zaměřuje nejen na potřeby biologické, ale i psychosociální může správně vedenou komunikací takové obavy zmírnit. Při procesu aplikace transfuze je nutné dodržovat standardní postupy, myslet na možné komplikace, předcházet jim a chránit před nimi klienta. V případě, že k nežádoucí reakci dojde, je třeba zahájit včasnou a správně vedenou léčbu, objasnit příčinu jejího vzniku a tím zabránit jejímu opakování. Při zachování maximální bezpečnosti znamená správně indikovaná transfuze pro nemocného nejúčinnější léčbu. Jedním z cílů práce bylo zjistit specifika při aplikaci transfuze dospělých a dětí realizovaných v praxi a tím odkrýt možné rizikové faktory, které by mohly ohrozit klienty při transfuzní terapii. Další cíl byl zaměřen na zjištění změn, ke kterým došlo v procesu aplikace transfuze v poslední době. Třetím cílem jsme chtěli zjistit kompetence sestry při aplikaci transfuze v praxi. Při výzkumu byla použita technika kvantitativního sběru dat pomocí anonymního dotazníku. Dotazník byl určen sestrám ve třech nemocnicích Jihočeského kraje, Nemocnice České Budějovice, a.s., Nemocnice Písek, a.s. a Nemocnice Prachatice, a.s. Odpovědi sester jsme analyzovali a porovnali se standardy příslušných nemocnic. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že H1 : Aplikace transfuze u dětí a dospělých má svá specifika. H2 : V poslední době nedošlo k žádným změnám při aplikaci transfuze byla potvrzena. H3 : Kompetence sestry při aplikaci transfuze jsou dostatečné. V souvislosti s výzkumem byla zjištěna specifika při podávání transfuzních přípravků u dětí a dospělých jako je postup při biologické zkoušce, množství transfuzního přípravku a psychická příprava. Zároveň byla odkryta slabá místa sester v tomto procesu. Práce může sestrám posloužit i jako ucelený informační materiál o transfuzní terapii. Na základě zjištěných výsledků byly doporučeny návrhy pro sestry v nemocnicích. Ty se týkaly pořádání seminářů a přednášek s cílem prohloubit znalosti sester a tím zkvalitnit ošetřovatelskou péči a maximálně chránit klienta.
Ošetřovatelská diagnostika a ošetřovatelské diagnózy v pediatrii
FIKAROVÁ, Lucie
Dětské ošetřovatelství má svá specifika, ať už v odlišnostech v péči o dítě během jednotlivých vývojových stádiích, či ve spektru onemocnění a jejich klinických projevech. Sestry pečující o dětského pacienta by měly respektovat všechny zvláštnosti pediatrického ošetřovatelství, což jistě činí ošetřovatelskou diagnostiku složitou a náročnou zároveň. V teoretické části bakalářské práce {\clqq}Ošetřovatelská diagnostika a ošetřovatelské diagnózy v pediatrii`` je na úvod popsán obor pediatrie spolu s historií a vývojem pediatrického ošetřovatelství. V další části práce je popsán současný systém péče o dítě. Hlavní pracovní metodou sester je dnes v souladu s vyhláškou č. 424/2004 dle paragrafu 4, odstavce (1) ošetřovatelský proces. Jednou z fází ošetřovatelského procesu je ošetřovatelská diagnostika.V dalších částech práce je podrobně popsána teorie ošetřovatelské diagnostiky, taxonomie ošetřovatelských diagnóz a specifika ošetřovatelských diagnóz v pediatrii. Šetření probíhalo kvantitativně pomocí dotazníkového šetření. Za účelem doplnění získaných informací byla použita obsahová analýza dat. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda sestry znají ošetřovatelské diagnózy v pediatrii, používají ošetřovatelské diagnózy v praxi a co sestry považují za největší překážku při používání ošetřovatelské diagnostiky v pediatrii. Ze získaných výsledků šetření lze konstatovat, že došlo k potvrzení všech tří stanovených hypotéz. Hypotézy 1 Sestry znají ošetřovatelské diagnózy v pediatrii. Hypotézy 2 Sestry používají individuálně ošetřovatelské diagnózy v pediatrii. Hypotézy 3 Za největší překážku při používání ošetřovatelské diagnostiky v pediatrii sestry považují nedostatek času. Z výzkumného šetření dále vyplynulo, že je při tvorbě ošetřovatelských diagnóz používána různá taxonomie s ohledem na odlišnosti v dětském věku a další specifika, což jistě respektuje dítě jako individuum, ale činí tak diagnostiku časově náročnější. Je navrhováno, vzhledem k množství vydaných publikací ošetřovatelských diagnóz pro dětský věk, ujednotit terminologiii, i v rámci jednotlivých pracovišť a usnadnit jinak časově náročnou práci sester.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.