Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe internetu ve výtvarném umění a teorii ve 21. století
Cepáková, Kateřina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štefková, Zuzana (oponent)
Práce má za cíl na vybraných příkladech ukázat vliv internetu na výtvarné umění a teorii ve 21. století. Kořeny stále probíhajících změn můžeme hledat přinejmenším v 90. letech, kdy se z internetu stalo masově používané médium. V této době vzniklo umělecké hnutí net.art a etabloval se teoretický diskurz nových médií. Tato "digitální avantgarda" využila nebývalých možností komunikace a distribuce, které internet nabízel, a posouvala hranice umělecké tvorby. Na ni v novém tisíciletí navázaly nové generace umělců, kteří dále experimentovali s možnostmi tohoto média a kriticky ho reflektovali. Prostředí internetu však mezitím prošlo mnoha změnami - jeho podobu i obsah začali více ovlivňovat samotní uživatelé. Umělci spojovaní s termínem post-internet začali jako první ve větší míře převádět internetovou estetiku a témata do fyzického prostoru. V současné době je internet natolik banální a neviditelnou záležitostí, že je již těžké rozpoznat, kam až jeho vliv na uměleckou i teoretickou scénu sahá. Druhá část práce má za úkol předvést konkrétní příklady teoretiků a umělců, jejichž tvorba je internetem ve větší míře zasažena, a ukázat tak, že se již dávno nejedná o záležitost úzké skupiny zasvěcenců.
Využití digitálních grafických technik v médiu malby
BARTŮŠKOVÁ, Sally
Diplomová práce na téma využití digitálních grafických technik v médiu malby se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled problematiky nových médií. Zabývá se vznikem a vývojem post-internetového umění. Práce je doplněna o základní témata tohoto směru, techniku a možnosti zobrazení. V textu jsou zmiňováni nejznámější světoví umělci a výstavy. Dále se věnuje hyperrealismu a jeho společnými znaky s post-internetem. Jako součást praktické části jsou tři grafické návrhy vytvořené v digitálním grafickém programu Adobe Photoshop. Dva z nich byly následně hyperrealisticky přemalovány olejovými barvami na plátno. Práce obsahuje obrazový materiál dokumentující celý proces realizace.
Reflexe internetu ve výtvarném umění a teorii ve 21. století
Cepáková, Kateřina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štefková, Zuzana (oponent)
Práce má za cíl na vybraných příkladech ukázat vliv internetu na výtvarné umění a teorii ve 21. století. Kořeny stále probíhajících změn můžeme hledat přinejmenším v 90. letech, kdy se z internetu stalo masově používané médium. V této době vzniklo umělecké hnutí net.art a etabloval se teoretický diskurz nových médií. Tato "digitální avantgarda" využila nebývalých možností komunikace a distribuce, které internet nabízel, a posouvala hranice umělecké tvorby. Na ni v novém tisíciletí navázaly nové generace umělců, kteří dále experimentovali s možnostmi tohoto média a kriticky ho reflektovali. Prostředí internetu však mezitím prošlo mnoha změnami - jeho podobu i obsah začali více ovlivňovat samotní uživatelé. Umělci spojovaní s termínem post-internet začali jako první ve větší míře převádět internetovou estetiku a témata do fyzického prostoru. V současné době je internet natolik banální a neviditelnou záležitostí, že je již těžké rozpoznat, kam až jeho vliv na uměleckou i teoretickou scénu sahá. Druhá část práce má za úkol předvést konkrétní příklady teoretiků a umělců, jejichž tvorba je internetem ve větší míře zasažena, a ukázat tak, že se již dávno nejedná o záležitost úzké skupiny zasvěcenců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.