Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov
Umlauf, Jiří ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
V první části práce jsou navrženy čtyři varianty zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu. Jedná se o hřebíkovaný svah, pilotovou stěnu, hřebíkovaný svah v kombinaci s pilotovou stěnou a záporové pažení. Pro tyto konstrukce je v další části vypracována ekonomická analýza a je vybrána nejvýhodnější varianta. Vybraná konstrukce je následně podrobně analyzována. Podrobné řešení je provedeno metodou konečných prvků v programu PLAXIS. Jako materiálový model je vybrán Hardening Soil, kdy vstupní parametry byly stanoveny pomocí empirických vztahů z odborné literatury. Chování neogenních jílu, ve kterých je konstrukce navrhována, je uvažováno jako neodvodněné, typu Undrained A. V poslední části práce je popsán technologický postup provádění této konstrukce.
Využití penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů
Koudela, Pavel ; Leiter, Augustin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů. Hlavním cílem je na základě penetračních zkoušek vypočítat únosnost a sedání osamělých pilot. V práci jsou použity korelační vztahy, u kterých je hledána závislost mezi hodnotami měřenými při penetračních zkouškách a hodnotami smykové pevnosti zemin a indexovými vlastnostmi. Pro porovnání správnosti postupu jsou výpočty únosnosti provedeny dle dříve publikovaných vztahů, za využití softwaru pro výpočet únosnosti piloty z penetrační zkoušky a laboratorních výsledků.
Aplikace metody přenosových funkcí pro stanovení mezní zatěžovací křivky mikropilot
Mareš, Matěj ; Havlíček, Jaroslav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím metody přenosových funkcí pro návrh mikropilot. Zkoušky mikropilot, systému GEWI a Ischebeck TITAN, zhotovených převážně v neogenních jílech byly v této práci základně vyhodnoceny a následně byly použity pro zpětnou analýzu mezní zatěžovací křivky a validaci doporučených hodnot pro vstupní parametry výpočtu predikce chování mikropiloty pomocí MPF v programu PMpLTO. Nakonec byla provedena a vyhodnocena parametrická studie zohledňující různé délky mikropiloty.
Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov
Umlauf, Jiří ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
V první části práce jsou navrženy čtyři varianty zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu. Jedná se o hřebíkovaný svah, pilotovou stěnu, hřebíkovaný svah v kombinaci s pilotovou stěnou a záporové pažení. Pro tyto konstrukce je v další části vypracována ekonomická analýza a je vybrána nejvýhodnější varianta. Vybraná konstrukce je následně podrobně analyzována. Podrobné řešení je provedeno metodou konečných prvků v programu PLAXIS. Jako materiálový model je vybrán Hardening Soil, kdy vstupní parametry byly stanoveny pomocí empirických vztahů z odborné literatury. Chování neogenních jílu, ve kterých je konstrukce navrhována, je uvažováno jako neodvodněné, typu Undrained A. V poslední části práce je popsán technologický postup provádění této konstrukce.
Využití penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů
Koudela, Pavel ; Leiter, Augustin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím penetračních zkoušek při návrhu pilotových základů. Hlavním cílem je na základě penetračních zkoušek vypočítat únosnost a sedání osamělých pilot. V práci jsou použity korelační vztahy, u kterých je hledána závislost mezi hodnotami měřenými při penetračních zkouškách a hodnotami smykové pevnosti zemin a indexovými vlastnostmi. Pro porovnání správnosti postupu jsou výpočty únosnosti provedeny dle dříve publikovaných vztahů, za využití softwaru pro výpočet únosnosti piloty z penetrační zkoušky a laboratorních výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.