Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření školní kázně z pohledu žáků a učitelů 2. stupně základních škol s použitím metody ukotvujících vinět
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum kázně/nekázně za použití metody ukotvujících vinět. Pro konstrukci vinět zde byly poprvé použity analyzované výstupy z focus group a podklady z hloubkových rozhovorů. Teoretická část seznamuje čtenáře s multidimenzionálním pojetím kázně/nekázně, dále s domácími i zahraničními výzkumy zabývajícími se kázní a přehledem možných výzkumných metod, které mohou být pro výzkumy kázně použity. Praktická část je věnována prezentaci výsledků vlastního výzkumu, které vedly k sestrojení nového dotazníku. Tento dotazník se věnuje měření školní kázně během výuky a pro toto měření využívá ukotvující viněty. Ty byly sestaveny na základě výstupů z focus group a hloubkových rozhovorů, tedy z výstupů výzkumu mezi samotnými žáky 8. a 9. ročníků základních škol a jejich učiteli. Tento dotazník bude v rámci disertační práce autorky a jejího doktorského studia nadále standardizován a upravován do finální podoby. Nicméně i tak se ukazuje, že metoda ukotvujících vinět získává své pevné místo v pedagogických výzkumech, které jsou zaměřeny na sebehodnocení a vlastní vnímání jedince různých projevů chování. KLÍČOVÁ SLOVA kázeň/nekázeň, metoda ukotvujících vinět, focus group, hloubkové rozhovory, sebehodnocení
Kázeňské problémy v odborném výcviku
Ošmerová, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kázeňských problémů u žáků na středních odborných školách a odborných učilištích se zaměřením na jednotlivé druhy vyskytujících se ve vyučovacích hodinách odborného výcviku a měla by přinést ucelený pohled na tuto oblast. Cílem teoretické části je vymezení pojmu kázně, jejích druhů, příčin vzniku a důsledků nedodržování. Dále pak problematika individuálně se vyskytujících kázeňských problémů ve vyučování odborného výcviku na střední škole a učilišti. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba poznámek a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zaměření na nejčastěji se vyskytující kázeňské problémy ve výuce, způsobu jejich řešení a preventivních opatření. Vyhodnocení sběru informací proběhne za pomoci rozhovorů s pedagogy odborného výcviku na vybrané střední škole. Na základě těchto údajů budou dosažené informace vyhodnoceny za pomocí otevřeného kódování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.