Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nedovolená srovnávací reklama
Šulc, Martin ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
- 64 - Abstrakt Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce na téma nedovolená srovnávací reklama podrobně pojednává o úpravě srovnávací reklamy zejména v českém právním řádu, ale také v právu Evropské Unie. Cílem práce je především důkladně rozebrat jednotlivé podmínky přípustnosti, které rozhodují o tom, zda je konkrétní reklama nedovolenou srovnávací reklamou a nekalosoutěžní praktikou, a seznámit čtenáře s prostředky právní ochrany proti nedovolené srovnávací reklamě. Dále práce vysvětluje základní pojmy vztahující se k tématu a zachycuje historický vývoj právní úpravy srovnávací reklamy. Nedovolená srovnávací reklama je jedna z devíti vyjmenovaných skutkových podstat nekalé soutěže, které se při hospodářské soutěži nejčastěji vyskytují. Právo nekalé soutěže a právo proti omezování hospodářské soutěže jsou dvě základní větve práva hospodářské soutěže, jehož hlavním účelem je postihnout jednání, která obecně směřují proti soutěži. Úprava srovnávací reklamy je v současné době obsažena v ustanovení § 50a obchodního zákoníku. S účinností nového občanského zákoníku od 1.1.2014 bude úprava v částečně pozměněném znění přenesena do ustanovení § 2980 tohoto kodexu. Česká právní úprava nekalé soutěže je velmi ovlivněna zákonem proti nekalé soutěži z roku 1927, jehož obecná generální klauzule umožňovala postih...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.