Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Namáhání nosníku jeřábové dráhy
Vrbka, Dušan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Suchánek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výsledných vnitřních účinků v nosníku jeřábové dráhy v závislosti na poloze pohybujícího se zatížení a počtu podpor. V úvodu jsou představena možná zatížení nosníku jeřábové dráhy z nichž dominantním zatížením jsou síly od kol pojezdu jeřábového mostu. Nejdříve jsme si pro několik poloh zatěžujících sil (v prvním poli, v prvním a ve druhém poli a ve druhém poli) určili možná nebezpečná místa. V těchto místech, v nichž se nacházejí lokální extrémy (v podporách a v místech zatěžujících sil jež jsou závislé na parametru p) budeme vyšetřovat průběh extrémních VVÚ v závislosti na poloze zatěžujících sil parametru p. V našem případě uvažujeme pouze maximální ohybové momenty. Pro samotné řešení jsme použili výpočetní software MAPLE. Jeho velkou výhodou je schopnost analytického řešení matematických problémů. Postup řešení a výpočet jsme demonstrovali na případě nosníku uloženého na třech podporách. V závěru práce jsou prezentovány výsledky řešení, ukázány závislosti maximálních ohybových momentů na volbě počtu podpor, rozteče podpor l a vzdálenosti zatěžujících sil d. Z těchto výpočtů byly odvozeny závislosti využitelné pro určení optimálních rozměrů jeřábové dráhy a pojezdu mostu jeřábu s cílem snížit maximální ohybové namáhání nosníku jeřábové dráhy.
Nebezpečná místa na řece Otavě
BENEDIKT, Ondřej
Nebezpečná místa na řece Otavě Bakalářskou práci na téma Nebezpečná místa na řece Otavě jsem si vybral z důvodu velkého zalíbení ve vodáckém sportu i běžné vodácké turistice. Každá řeka má své oběti, ať už z podcenění vysokého stavu vody za jarních tání, či po přívalových deštích, nebo jen z lehkovážnosti při splouvání v příjemných letních dnech. Většina úrazů a neštěstí se stává na říčních překážkách, jako jsou jezy a jejich propusti, prahy a peřeje. Myslím si, že tyto vodní překážky, většinou umělé, jsou na celé řece ty nejobtížnější a nejnebezpečnější místa. Cílem této bakalářské práce je upozornit vodáckou veřejnost i profesionální záchranné složky na konkrétní nebezpečná místa na řece Otavě. V první kapitole popisuji řeku Otavu z různých hledisek jako například charakter toku, jeho sjízdnost a obtížnost. Dále jsem popsal nejdůležitější základní ochranné a záchranné vybavení. Výsledky této práce spočívají v popisu všech mnou vybraných nebezpečných míst a možnosti jejich překonání. Bylo popsáno více než 36 míst a z nich vybráno 5 nejnebezpečnějších, kterým by se málo zkušení vodáci měli vyvarovat za jakéhokoliv vodního stavu. V případě problémů vysvětlení možností sebezáchrany. Další možnosti záchrany s pomocí kolektivu. V případě různých úrazů nebo zdravotních problémů jsem navrhl řešení první pomoci spočívající ve vyproštění, poskytnutí první pomoci a následném přivolání odborné pomoci. Doufám, že mé zkušenosti se sjezdy řek a vodní záchrany pomohou začínajícím i zkušenějším vodákům při vyvarování se problémů i při jiných nesnázích na řece Otavě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.