Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchovně vzdělávací program o civilní ochraně pro žáky základních škol Slovenské republiky
UŠIAKOVÁ, Michaela
Tematikou našej práce je všeobecne menej zmapovaná problematika, týkajúca sa vzdelávania a pripravenosti obyvateľstva a hlavne žiakov základných škôl na území Slovenskej republiky. Zámerom tejto práce bolo zistiť akými formami a metódami prebieha vzdelávanie v danej oblasti, poukázanie na nedostatky pri vzdelávaní mládeže. Cieľom práce je zistiť a zhodnotiť názor odborníkov civilnej ochrany a krízového riadenia o vzdelaní a pripravenosti učiteľov na riešenie mimoriadnych udalostí a o potrebe zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Ďalším cieľom je analyzovať záujem učiteľov o zavedení samostatného vyučovacieho predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Na základe výskumu v praktickej časti sme stanovili ďalšie ciele: vytvorenie návrhu príručky výchovno vzdelávacieho programu o civilnej ochrane obyvateľstva pre žiakov základných škôl a jej následná implementácia vo vybranej Základnej škole Dojč. Návrh príručky by mohol slúžiť k príprave žiakov na sebaochranu a vzájomnú pomoc pri vzniku mimoriadnych udalostí. Výskum bol realizovaný pomocou kvalitatívnej a kvantitatívnej, analyticko-syntetickej, induktívno-deduktívnej metódy, formou pološtrukturovaných rozhovorov s odborníkmi na civilnú ochranu obyvateľstva a štatistického šetrenia metódou Poissonovoho rozdelenia pravdepodobnosti u učiteľov základných škôl Slovenskej republiky. Výskumná otázka ?Považuje sa za dôležité zaviesť samostatný predmet Civilná ochrana do základných škôl Slovenskej republiky?? bola zodpovedaná a štatisticky overená. Výsledok štatistického šetrenia bol pozitívny, to znamená, že učitelia sa zhodli na nevyhnutnosti zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana. Na podklade rozhovorov sme dospeli k záveru, že výučba týkajúca sa civilnej ochrany obyvateľstva je nedostačujúca. Učitelia nemajú pri výučbe z čoho čerpať a aj ich vedomosti nie sú vyhovujúce. Dospeli sme k názoru, že praktická neznalosť a nečinnosť po vzniku mimoriadnej udalosti v jej prvej fáze by mohla mať fatálne následky.
Připravenost pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob včetně školní mládeže
DANKOVÁ, Pavla
Připravenost pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob na mimořádné události vychází z Koncepce ochrany obyvatelstva, kterou zpracovalo Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR. V první části své práce se zabývám historickým vývojem ochrany obyvatelstva od jejího počátku až po současnost, rozvojem legislativy, a dále samotnou realizací ochrany obyvatelstva, včetně postavení a úkolů orgánů veřejné správy. Navíc na příkladech dvou států uvádím, jakým způsobem se vykonává ochrana obyvatelstva ve světě. V další části práce vyhodnocuji dotazníky, s jejichž pomocí jsem zjišťovala úroveň připravenosti pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob, včetně školní mládeže, ve vybraných městských částech hlavního města Prahy, v Mariánských Lázních a v Českých Budějovicích. Samotný dotazník obsahuje 21 otázek, které se týkají základních znalostí: například co jsou základní složky integrovaného záchranného systému, co by mělo obsahovat evakuační zavazadlo, nebo jaká čísla mají linky tísňového volání. Celkem jsem vyhodnotila 720 dotazníků, a všechny odpovědi jsem graficky zpracovala. Závěrem lze říci, že nejhorších výsledků dosáhla skupina školní mládeže (15-17let), nejlepší znalosti naopak prokázali pracovníci veřejné správy.
Preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany
LEDVINOVÁ, Kateřina
Zpracovávané téma - preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany - se zabývá výchovou a vzděláváním občanů s větším důrazem kladeným na děti. Vychází z faktu, že nepřipravenost občanů na nebezpečí, krizové situace a jejich zvládání, je třeba vnímat jako problém veřejného zájmu. Role občanů a formy jejich zapojení se v moderní společnosti postupně zlepšují. Různé živelné pohromy, hromadná neštěstí, které jsou spojené s ohrožením životů, požáry vozů, ale i velké požáry způsobené vlivem suchého podnebí nutí nás všechny k vyhledávání informací, které nám usnadní řešení mimořádných událostí. Historický popis přibližuje vývoj výchovy a přípravy na bezpečnostní hrozby a rizika v českém prostředí od 2. poloviny 19. století do současnosti. Hlavním problémem dnešní doby se ukázalo, že občanská veřejnost se stává pasivní a bere jako samozřejmost včasný příjezd jednotek HZS. Požár potom zastihuje člověka nepřipraveného na jakékoli situace, které mohou vzniknout. V další části diplomové práce je uveden současný stav dané problematiky v ČR. Pro ověření současné situace jsem zpracovala dotazník, ze kterého dále vycházím. Pozitivní na něm bylo, že pokud někdo neznal odpověď na otázky, donutilo ho to k vyhledání a získání informací, protože ho překvapilo, jak na tom se znalostmi z oblasti požární ochrany ve skutečnosti je. Ne všichni k tomuto faktu tak přistoupili, ale pokud tak učinila alespoň polovina dotázaných, považuji to za úspěch. Ukazuje se, že zájem občanů i mládeže o možnosti vzdělávaní a přípravy na krizové situace se odvíjí od uvědomění si potenciálních hrozeb a následného zjištění a pojmenování nedostatků ve vlastních znalostech a dovednostech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.