Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj mluveného projevu v německém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Erychlebová, Daniela ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem mluveného projevu v německém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách. Cílem práce je navrhnout aktivity, které budou aplikovány během osmi intervenčních setkání se žáky a vyhodnotit, zda tyto aktivity úspěšně přispěly k rozvoji mluveného projevu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sledovaní žáci navštěvují devátý ročník základní školy zřízené dle paragrafu 16 školského zákona. Jeden ze sledovaných žáků má diagnostikované specifické poruchy učení, druhý žák má diagnostikovanou hyperkinetickou poruchu s deficitem pozornosti a třetí sledovaný žák má diagnostikovanou poruchu autistického spektra. Teoretická část pojednává o výuce němčiny jako druhého cizího jazyka na českých základních školách, o mluveném projevu, o speciálních vzdělávacích potřebách sledovaných žáků a v neposlední řadě i o projevech těchto diagnóz ve výuce německého jazyka. Praktická část obsahuje výzkum vedený metodou případové studie, která je uskutečněna osmi intervenčními setkáními se sledovanými žáky. Součástí výzkumu je řízený rozhovor s vyučujícím anglického jazyka sledovaných žáků. Zda byl cíl výzkumu naplněn, dokazují přepisy záznamů z diktafonu vstupní a výstupní nahrávky mluveného projevu sledovaných chlapců. Mluvený projev byl po realizaci...
Využití her ve výuce německého jazyka se zaměřením na rozvoj psaní
Albertová, Denisa ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce je možný rozvoj písemného projevu v německém jazyce skrze didaktické hry u žáků základních škol. Teoretická část zasazuje písemný projev do oblasti cizojazyčné didaktiky a popisuje jeho důležité aspekty, jako jsou vývoj, funkce a přínos ve výuce cizího jazyka. Dále se soustředí na pojetí písemného projevu ve Školním vzdělávacím plánu vybrané základní školy, kde byl výzkum práce realizován. Také představuje hry jako možnou výukovou metodu, která je zacílená na rozvoj psaní. V souvislosti s hrami se zabývá hodnocením, rolemi učitele, významem her ve výuce a jejich klasifikací. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu práce. Nejprve popisuje písemné hry, které dělí na tři fáze - přípravné, výstavbové a strukturující, a které mají žáky v jejich písemném projevu postupně rozvíjet. Z navržených her bylo vybráno 6 her, jež byly s žáky prakticky ověřeny. K praktickému ověření možného rozvoje písemného projevu u žáků vybrané školy sloužily dvě výzkumné metody, metoda experimentální a dotazníková. Cílem práce bylo zjistit, zda navržené hry přispěly k rozvoji písemného projevu žáků dané základní školy. Z výsledků výzkumu je patrné, že písemné hry přispěly k celkovému rozvoji písemného projevu žáků vybrané školy. KLÍČOVÁ SLOVA němčina jako druhý cizí jazyk, řečové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.