Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
KAŠPAROVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem badatelsky orientované výuky technických témat na 1. stupni ZŠ. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat charakteristikou pojmů technika a technická výchova, další část bude zaměřena na nalezení prvků badatelského přístupu v RVP rámcově vzdělávací program, na což naváže popis BOV badatelsky orientovaná výuka a vymezení terminologie to úzce souvisí s rolí žáka a učitele v BOV, které budou rovněž rozpracovány v první části práce spolu s vymezením historických okolností vztahujících se k BOV. Dalším klíčovým tématem první části práce bude badatelsky orientovaná výuka v technickém vzdělávání. Na závěr teoretické části bude provedena analýza různých projektů a publikací, které se na badatelský přístup více zaměřují. Druhá část práce se zaměří na zkoumání konkrétních námětů hodin pro badatelsky orientovanou výuku, a to v podobě navržení šesti výukových námětů pro začlenění badatelsky orientované výuky do běžné výuky na 1. stupeň ZŠ. Všechny návrhy jsou obohaceny o celkovou přípravu hodin včetně fotodokumentace jejich postupů a návodů.
Regionální výchova a výuka místního regionu na 1. stupni ZŠ (na příkladu SO ORP Horažďovice)
ŠMATOVÁ, Renáta
Diplomová práce se zabývá problematikou regionální výchovy a výuky místního regionu na 1. stupni základní školy. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část práce vysvětluje význam učiva o místním regionu ve výuce a věnuje se jeho zařazení v rámci kurikulárních dokumentů. Tato část také předkládá geografickou charakteristiku zájmového území SO ORP Horažďovice. Navazující praktickou část tvoří vlastní výukové materiály zaměřené na dané území. Jedná se o soubor námětů na výuku ve 4. a 5. ročníku základní školy, jehož součástí jsou také pracovní listy. Praktická část využívá poznatky teoretické části a výukové materiály jsou vytvořeny v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.