Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika pro vybavení interiérových expozic technologiemi pro vizualizace digitálních objektů a sdílení obsahu
Získal, Bohuš ; Brůha, Petr ; Macek, Ivo ; Frank, Jiří ; Berka, Roman
Hlavním cílem metodiky je poskytnout soubor doporučení a praktických informací o nejvhodnějších postupech plánování, návrhu, instalace a provozu fyzických expozic obsahujících multimediální exponáty, zejména s využitím digitálních 3D reprezentací sbírkových předmětů. Metodika poskytuje přehled parametrů nejpoužívanějších typů zařízení, jejichž znalost pomáhá definovat důležité požadavky na pořizované technologies ohledem na požadované funkce exponátů. Jádro metodiky tvoří popis vhodných kroků při procesu návrhu, realizace a provozu expozice či výstavy realizované v interiéru. Autoři zde rekapitulují obvyklý proces a doplňují jej o postupy potřebné pro efektivní využití multimediálních prvků s důrazem na prezentaci digitálních 3D objektů. Pozornost je věnována i výběru dodavatelů služeb s ohledem na povinnost provádět výběrová řízení a potřebu správné posloupnosti kroků s vyřešením nezbytných návazností. Metodika byla vytvořena jako jeden z výstupů projektu “Prezentace a ochrana 3D digitálních objektů v muzejních sbírkách” podpořeného MKČR v rámci výzvy NAKI II pod identifikačním číslem DG20P02OVV027.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Multimediální podpora fyzikálního vzdělávání
Koupil, Jan ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent) ; Sládek, Petr (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá možnostmi využití multimediálních technologií ve výuce fyziky a přináší několik nových výukových objektů. V první kapitole práce je stručně popsána definice multimédia a význam multimédií obecně, dále pak je podán výčet základních multimediálních technologií. Vlastním jádrem práce jsou následující čtyři kapitoly věnované jednotlivým multimediálním technologiím. Za prvé jsou diskutovány možnosti využití videozáznamu z běžné kamery pro fyzikální měření, tzv. videoanalýza, včetně několika nových videoexperimentů. Druhým hlavním tématem je rychloběžné video, jeho význam a možnosti práce s klipy v hodině fyziky a popis série natočených videoklipů. Třetím bodem je použití zvukové karty jako měřicího zařízení v několika netradičních aplikacích. Jako poslední je uveden popis vytvořených programů pro zobrazování hustoty pravděpodobnosti nalezení elektronu v orbitalu atomu vodíku a jejich nasazení ve výuce na střední škole. Vytvořené výukové objekty byly ověřeny v praxi a součástí příslušných kapitol je souhrn zkušeností z nasazení konkrétní technologie do výuky či zpětná vazba studentů nebo učitelů, kteří s daným objektem pracovali.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.