Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Use of Multimedia Applications for the Development of Language Training Linguistic Devices in the Teaching of German as a Foreing Language
Borková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice implementace moderních technologií a multimediálních aplikací do výuky němčiny jako cizího jazyka. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických východisek. Jsou zde představeny důležité pojmy sloužící k lepší orientaci v problematice práce. Dále je popsána role technologií ve společnosti a i ve výuce. Zároveň jsou v této části uvedeny teoretické poznatky k používání moderních technologií v čase pandemie Covid-19 a srovnání frekvence jejich používání před pandemií a po ní, tedy v současné době. V neposlední řadě jsou popsány výhody a úskalí, která přináší používání moderních technologií ve výuce. Rovněž je zde uveden výčet multimediálních aplikací, které lze ve výuce němčiny využít. V další části práce, která je založena na kvantitativním výzkumu, analyzujeme výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků a učitelů 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Dospěla jsem k takovým výsledkům, že žáci i pedagogové se staví k využívání moderních technologií ve výuce vesměs pozitivně. Někteří vyučující používají technologie méně, protože zastávají názor, že jsou žáci rozptýleni a nesoustředěni. Naopak žáci vnímají moderní technologie jako prostředek, který je motivuje k lepším výsledkům a přináší do tradiční výuky oživení....
Využití mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka
BERKOVCOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce na základě odborné literatury shromažďuje základní fakta a poznatky o mobilních dotykových zařízeních, která jsou důležitá pro práci s těmito zařízeními jako didaktickou pomůckou. Dále se práce na teoretické rovině zabývá informacemi o výukových aplikacích a metodách výuky, při kterých lze využít tyto dotykové technologie. Praktická část práce se věnuje výsledkům výzkumného šetření, a to dotazníkovému výzkumnému šetření a výsledkům z ukázkové hodiny. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že mobilní dotykové technologie nejsou ve školách velmi rozšířeny, a pokud jimi školy disponují, nejsou při vyučovacích hodinách běžně používány. Tato diplomová práce se snaží čtenářům podat komplexní popis možností didaktického a metodického využití mobilních dotykových zařízení ve výuce německého jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.