Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh koncepce využívání mikropříměsí pro betony vysokých užitných vlastností
Lédl, Matěj ; Hela, Vlastimil (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Moderní cementový kompozit se dnes již neobejde bez použití příměsí. Tato diplomová práce je zaměřena na návrh malt s použitím mikro a nano příměsí, dosažení vysokých mechanických pevností díky optimalizované zrnitosti maltových směsí, a také na dopad vlastností suchých komponent na výsledné vlastnosti malt.
Vývoj vysokopevnostních betonů definovaných vlastností s využitím druhotných surovin
Ondráček, Michal ; Vítek,, Jan (oponent) ; Ďurica,, Tibor (oponent) ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Rozvoj stavitelství je spojen i s aplikací nových stavebních metod a vývojem nových stavebních materiálů. Beton, jakožto jeden ze základních stavebních materiálů, je součástí tohoto vývoje. Zásadním zlom ve vývoji betonu a jeho vlastností nastal s používáním nových, účinnějších plastifikačních přísad. To umožnilo vyrábět betony s nižším vodním součinitelem za současného zvýšení jejich pevností. Postupně se hranice tlakové pevnosti betonu posunula o několik úrovní, kdy se v současné době běžně používají betony s pevností kolem 100 N/mm2 a při speciálních způsobech výroby betonu se pohybují pevnosti na úrovni 250 - 300 N/mm2. Negativním aspektem vývoje (ultra) vysokopevnostních betonů je jejich energetická a ekonomická náročnost. Charakteristickým rysem betonů vysokých pevností je velký obsah cementu a velmi jemných příměsí, zejména mikrosiliky. Jednou z možností jak zlepšit ekonomiku výroby těchto druhů betonů, je aplikování levnějších příměsí na bázi průmyslových odpadů. Obsahem této práce je sledování a popis vlastností vysokopevnostních betonů a práškových kompozitů, do kterých byly příměsi na bázi průmyslových odpadů dávkovány. Součástí této práce je i porovnání ekonomických parametrů jednotlivých druhů betonů.
Vliv vápnění na druhovou skladbu a výnosy polopřirozeného travního porostu
Sláma, Miloš
V letech 2014 a 2015 byl na stanovišti Kameničky sledován vliv vápnění a N-hnojení na výnosy sušiny, podíl jednotlivých agrobotanických skupin a druhů, druhovou diverzitu a kvalitu polopřirozeného travního porostu. Pokusné plochy byly uspořádány ve čtyřech opakováních a rozděleny na nevápněné a vápněné bloky. Pro účely vápnění byl použit mletý dolomitický vápenec. Dusík ve formě močoviny byl aplikován v dávkách N0, N50, N100. Druhová skladba ovlivnila všechny sledované ukazatele trvalého travního porostu, přičemž měla vliv i na tvorbu výnosů. Hnojení dusíkem bez dotace ostatních živin se na stanovišti Kameničky nepromítlo do vyššího výnosu, vyšší druhové diverzity, ani kvality travního porostu. Hnojení dusíkem zvýšilo podíl hodnotnějších trav na úkor ostatních bylin, ovšem potlačilo (P<0,05) zastoupení mezirodového hybridu Festulolium pabulare. Vápnění se projevilo na zastoupení rostlinných druhů, které již byly přizpůsobeny kyselému prostředí, zároveň nevedlo ke zvýšení výnosů. Ve druhové skladbě se zvýšilo (P<0,05) zastoupení Festuca rubra L., Agrostis spp. nenáročných na živiny a naopak byl potlačen (P<0,05) Alopecurus pratensis L. a Ranunculus repens L. Vápnění nevedlo k vyšší diverzitě ani ke zvýšení kvality travního porostu.
Vývoj vysokopevnostních betonů definovaných vlastností s využitím druhotných surovin
Ondráček, Michal ; Vítek,, Jan (oponent) ; Ďurica,, Tibor (oponent) ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Rozvoj stavitelství je spojen i s aplikací nových stavebních metod a vývojem nových stavebních materiálů. Beton, jakožto jeden ze základních stavebních materiálů, je součástí tohoto vývoje. Zásadním zlom ve vývoji betonu a jeho vlastností nastal s používáním nových, účinnějších plastifikačních přísad. To umožnilo vyrábět betony s nižším vodním součinitelem za současného zvýšení jejich pevností. Postupně se hranice tlakové pevnosti betonu posunula o několik úrovní, kdy se v současné době běžně používají betony s pevností kolem 100 N/mm2 a při speciálních způsobech výroby betonu se pohybují pevnosti na úrovni 250 - 300 N/mm2. Negativním aspektem vývoje (ultra) vysokopevnostních betonů je jejich energetická a ekonomická náročnost. Charakteristickým rysem betonů vysokých pevností je velký obsah cementu a velmi jemných příměsí, zejména mikrosiliky. Jednou z možností jak zlepšit ekonomiku výroby těchto druhů betonů, je aplikování levnějších příměsí na bázi průmyslových odpadů. Obsahem této práce je sledování a popis vlastností vysokopevnostních betonů a práškových kompozitů, do kterých byly příměsi na bázi průmyslových odpadů dávkovány. Součástí této práce je i porovnání ekonomických parametrů jednotlivých druhů betonů.
Návrh koncepce využívání mikropříměsí pro betony vysokých užitných vlastností
Lédl, Matěj ; Hela, Vlastimil (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Moderní cementový kompozit se dnes již neobejde bez použití příměsí. Tato diplomová práce je zaměřena na návrh malt s použitím mikro a nano příměsí, dosažení vysokých mechanických pevností díky optimalizované zrnitosti maltových směsí, a také na dopad vlastností suchých komponent na výsledné vlastnosti malt.
Analýza logistického systému v těžebním průmyslu
ROTT, Martin
Cílem mé diplomové práce bylo provést komplexní analýzu logistického zajištění těžby a zpracování vápence z hlediska výrobní logistiky. Těžba a zpracování vápence ve Vápence Čertovy schody a.s. je rozděleno do několika technologických operací, které na sebe logicky navazují. Pro každou technologickou operaci jsou stanoveny velmi přísné vnitropodnikové směrnice a nařízení, podle kterých se každá technologcká operace řídí. Díky těmto striktním a přísným směrnicím a nařízením se dostává ke konečnému zákazníkovi výsledný produtk vždy v požadovaném množství a kvalitě. Předmětem mé diplomové práce bylo také nalézt optimální variantu cyklu dodávek mletého vápence druhu D5 pro ECK Generation s.r.o. Zkoumal jsem tři možné varianty dopravy a to silniční a dvě železniční. Jako nejvýhodnější a nejpřijatelnější variantu jsem vybral skupinu sedmi železničních vozů typu RAJ tažených jednou lokomotivou typu T753.7. Tato varianta je z ekonomického hlediska nejlevnější. Z operativního hlediska je nejvhodnější. Z ekologického hlediska je to velmi přijatelná a šetrná metoda vůči životnímu prostředí a to je dnes nejen v těžebním průmyslu velmi důležité.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.