|
Grafické animace metod řešení úloh
Macek, Jiří ; Jurka, Pavel (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí možný způsob algoritmizace a implementace. Cílem je vytvoření aplikace, která názorným způsobem demonstruje na vybraných úlohách metody jejich řešení.
|
|
Demonstrační program pro předmět IZU
Hreha, Tomáš ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom aplikácie pre vizualizáciu základných algoritmov umelej inteligencie. V úvodnej časti popisuje teoretický základ pre jednotlivé témy a metódy spracované v rámci tejto práce, ďalej stručne popisuje vybrané technológie a dôvody ich použitia a základne prvky použité v rámci implementácie. Ďalšia časť práce je venovaná návrhu užívateľského rozhrania, jeho hlavným komponentám a popisuje spôsoby akými aplikácia interaguje s užívateľom a ako užívateľ interaguje s aplikáciou. Posledná časť obsahuje porovnanie s pôvodnými demo aplikáciami a zhrnutie výsledkov testovania.
|
|
Řešení optimalizačních úloh na 2 a 3. stupni školy
Michal, Jakub
Tato diplomová práce má za cíl shromáždit a popsat řešení optimalizačních úloh napříč jejich historickým vývojem předcházejícím kalkulu. Dále některé identi- fikované metody použité v dějinách hledání maxim a minim zobecňuje a blíže pojednává o těch, které jsou vhodné k řešení problémů tohoto druhu na střední, případně i základní, škole. Práce také popisuje vhodnost následovat historický vý- voj problému při výuce a některé výhody tohoto přístupu. Součástí práce je také vyhodnocení experimentu, který zkoumá žákovské po- rozumění některým jevům v oblasti optimalizace, týkajících se především izoperi- metrických úloh, a jejich reakce na vybrané přístupy k řešení. 1
|
|
Řešení optimalizačních úloh na 2 a 3. stupni školy
Michal, Jakub ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl shromáždit a popsat řešení optimalizačních úloh napříč jejich historickým vývojem předcházejícím kalkulu. Dále některé identi- fikované metody použité v dějinách hledání maxim a minim zobecňuje a blíže pojednává o těch, které jsou vhodné k řešení problémů tohoto druhu na střední, případně i základní, škole. Práce také popisuje vhodnost následovat historický vý- voj problému při výuce a některé výhody tohoto přístupu. Součástí práce je také vyhodnocení experimentu, který zkoumá žákovské po- rozumění některým jevům v oblasti optimalizace, týkajících se především izoperi- metrických úloh, a jejich reakce na vybrané přístupy k řešení. 1
|
|
Demonstrační program pro předmět IZU
Hreha, Tomáš ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom aplikácie pre vizualizáciu základných algoritmov umelej inteligencie. V úvodnej časti popisuje teoretický základ pre jednotlivé témy a metódy spracované v rámci tejto práce, ďalej stručne popisuje vybrané technológie a dôvody ich použitia a základne prvky použité v rámci implementácie. Ďalšia časť práce je venovaná návrhu užívateľského rozhrania, jeho hlavným komponentám a popisuje spôsoby akými aplikácia interaguje s užívateľom a ako užívateľ interaguje s aplikáciou. Posledná časť obsahuje porovnanie s pôvodnými demo aplikáciami a zhrnutie výsledkov testovania.
|
|
Grafické animace metod řešení úloh
Macek, Jiří ; Jurka, Pavel (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí možný způsob algoritmizace a implementace. Cílem je vytvoření aplikace, která názorným způsobem demonstruje na vybraných úlohách metody jejich řešení.
|
|
Polibky kružnic
KOTLAS, Miroslav
Práce se zabývá různými metodami odvození vztahu mezi poloměry čtyř navzájem se dotýkajících kružnic a historií, jak byl tento vztah odvozován. Didaktická část práce obsahuje sbírku řešených úloh mezi něž je zahrnuta i tématika apolloniovských fraktálů, gotické klenby a úlohy o vzájemně se dotýkajících kružnicích.
|
|
Úlohy o pohybu ve středoškolské matematice
DOSKOČILOVÁ, Renata
Obsahem této práce je průzkum postupů a strategií při řešení slovních úloh o pohybu u studentů středních škol (resp. gymnázií) a analýza studentských řešení. Na tuto část navazuje sbírka úloh k procvičení dané problematiky. Sbírka je rozdělená do několika částí, z nichž každá se zaměřuje na určitý typ úloh.
|
| |
| |