Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Silové a deformační chování duktilních mikropilot v soudržných zeminách
Stoklasová, Andrea ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zabývá sestavením mobilizačních křivek (přenosových funkcí) na základě dat, získaných ze standardního a podrobného monitoringu zatěžovací zkoušky. Zatěžovací zkouška byla provedena na duktilní mikropilotě délky 9 m. V první části práce jsou vysvětleny metody a principy, které byly použity k sestavení mobilizačních křivek. Dále je popsána technologie provádění duktilních mikropilot a zatěžovací zkoušky. V další části práce je obecně vysvětlen postup, který byl aplikován na vyhodnocovaná data. Pro vyhodnocení byl použit tabulkový procesor Microsoft Excel a programovací jazyk Matlab s nástavbou Kernel Smoothing. V poslední kapitole práce jsou interpretovány získané přenosové funkce spolu s plášťovým třením a posunem mikropiloty.
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části byla představena metoda tryskové injektáže, její druhy a možnosti využití. Byly charakterizovány mechanické vlastnosti prvku zhotoveného tryskovou injektáží. Byly popsány různé metody odhadu únosnosti pilot – analytický výpočet únosnosti vrtaných pilot a výpočet únosnosti pilot analýzou mezní zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Dále byla obecně vysvětlena metoda přenosových funkcí, definována hyperbolická přenosová funkce a potřebné vstupní parametry výpočtu. V rámci přenosových funkcí byla představena tzv. beta metoda, která slouží pro výpočet mezního plášťového tření piloty. V praktické části práce bylo provedeno vyhodnocení několika statických zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže, tj. sestaveny jejich mezní zatěžovací křivky. Následně byla provedena zpětná analýza výsledků statické zatěžovací zkoušky metodou přenosových funkcí, a tak dohledány hodnoty vstupních parametrů přenosové funkce. Byla určena únosnost pilot analytickým výpočtem pro vrtané piloty a analýzou zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Metodou přenosových funkcí, resp. beta metodou, byl určen průběh plášťového tření a mezní únosnost pláště. Výsledné hodnoty únosnosti i mezní zatěžovací křivky byly porovnány.
Odvození přenosových funkcí pro vrtané piloty
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. V části teoretické byl ozřejměn princip současně používané metody dle Masopust (1994) pro analýzu vrtaných osamělých svisle zatížených pilot. Dále byl vysvětlen princip fungování metody přenosových funkcí a byl proveden rozbor doporučených tvarů přenosových funkcí používaných v zahraničí a následná definice nutných vstupních parametrů pro vybrané mobilizační křivky. V části praktické byla provedena transformace metody dle Masopust (1994) a výpočet limitních napětí pro piloty, následně byly určeny hodnoty deformačních parametrů přenosových funkcí pro sestavení kubické a hyperbolické mobilizační křivky. V posledním kroku byly přenosové funkce sestrojeny pro patu i plášť vrtaných pilot v různých hloubkách v zeminách soudržných a nesoudržných.
Aplikace metody přenosových funkcí pro stanovení mezní zatěžovací křivky mikropilot
Mareš, Matěj ; Havlíček, Jaroslav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím metody přenosových funkcí pro návrh mikropilot. Zkoušky mikropilot, systému GEWI a Ischebeck TITAN, zhotovených převážně v neogenních jílech byly v této práci základně vyhodnoceny a následně byly použity pro zpětnou analýzu mezní zatěžovací křivky a validaci doporučených hodnot pro vstupní parametry výpočtu predikce chování mikropiloty pomocí MPF v programu PMpLTO. Nakonec byla provedena a vyhodnocena parametrická studie zohledňující různé délky mikropiloty.
Predikce silově-deformačního chování velkoprůměrových vrtaných pilot s využitím metody konečných prvků
Dvořák, Tomáš ; Miča, Lumír (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá inverzní analýzou instrumentovaných zatěžovacích zkoušek vrtaných pilot, v nesoudržných i soudržných zeminách. Je provedeno vyhodnocení podrobného monitoringu zatěžovacích zkoušek, které je následně srovnáno s výsledky inverzních analýz. Inverzní analýzy jsou provedeny metodou konečných prvků s pokročilým materiálovým modelem zohledňující vyšší tuhost zeminy při velmi malých deformacích v programu PLAXIS a alternativně metodou přenosových funkcí v programu PMpLTO. V práci je dále diskutován rozdíl v působení pilot v odlišných typech zemin a také je zhodnocen rozdíl v procesu mobilizace plášťového tření, kdy v nesoudržných zeminách dochází k několikanásobně vyšším hodnotám plášťového tření vlivem přírůstku radiálního napětí, které vzniká v důsledku zamezené dilatance ve smykové zóně na rozhraní pilota-zemina.
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části byla představena metoda tryskové injektáže, její druhy a možnosti využití. Byly charakterizovány mechanické vlastnosti prvku zhotoveného tryskovou injektáží. Byly popsány různé metody odhadu únosnosti pilot – analytický výpočet únosnosti vrtaných pilot a výpočet únosnosti pilot analýzou mezní zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Dále byla obecně vysvětlena metoda přenosových funkcí, definována hyperbolická přenosová funkce a potřebné vstupní parametry výpočtu. V rámci přenosových funkcí byla představena tzv. beta metoda, která slouží pro výpočet mezního plášťového tření piloty. V praktické části práce bylo provedeno vyhodnocení několika statických zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže, tj. sestaveny jejich mezní zatěžovací křivky. Následně byla provedena zpětná analýza výsledků statické zatěžovací zkoušky metodou přenosových funkcí, a tak dohledány hodnoty vstupních parametrů přenosové funkce. Byla určena únosnost pilot analytickým výpočtem pro vrtané piloty a analýzou zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Metodou přenosových funkcí, resp. beta metodou, byl určen průběh plášťového tření a mezní únosnost pláště. Výsledné hodnoty únosnosti i mezní zatěžovací křivky byly porovnány.
Silové a deformační chování duktilních mikropilot v soudržných zeminách
Stoklasová, Andrea ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se zabývá sestavením mobilizačních křivek (přenosových funkcí) na základě dat, získaných ze standardního a podrobného monitoringu zatěžovací zkoušky. Zatěžovací zkouška byla provedena na duktilní mikropilotě délky 9 m. V první části práce jsou vysvětleny metody a principy, které byly použity k sestavení mobilizačních křivek. Dále je popsána technologie provádění duktilních mikropilot a zatěžovací zkoušky. V další části práce je obecně vysvětlen postup, který byl aplikován na vyhodnocovaná data. Pro vyhodnocení byl použit tabulkový procesor Microsoft Excel a programovací jazyk Matlab s nástavbou Kernel Smoothing. V poslední kapitole práce jsou interpretovány získané přenosové funkce spolu s plášťovým třením a posunem mikropiloty.
Odvození přenosových funkcí pro vrtané piloty
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. V části teoretické byl ozřejměn princip současně používané metody dle Masopust (1994) pro analýzu vrtaných osamělých svisle zatížených pilot. Dále byl vysvětlen princip fungování metody přenosových funkcí a byl proveden rozbor doporučených tvarů přenosových funkcí používaných v zahraničí a následná definice nutných vstupních parametrů pro vybrané mobilizační křivky. V části praktické byla provedena transformace metody dle Masopust (1994) a výpočet limitních napětí pro piloty, následně byly určeny hodnoty deformačních parametrů přenosových funkcí pro sestavení kubické a hyperbolické mobilizační křivky. V posledním kroku byly přenosové funkce sestrojeny pro patu i plášť vrtaných pilot v různých hloubkách v zeminách soudržných a nesoudržných.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.