Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů z hlediska OSPOD
CINKLOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá problematikou "Sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů z hlediska OSPOD". Po vymezení základních pojmů, jakými jsou rodina, manželství, rozvod a sociální práce s nezletilým dítětem, se zde specifikují druhy rozvodových řízení a role nezletilého dítěte v tomto procesu. Rozhodující je zde přiblížení sociální práce s dítětem v rozvodovém řízení rodičů, a to především z hlediska postavení sociálního pracovníka na OSPOD. Patří k tomu i představení jednotlivých technik a metod, které může sociální pracovník ve své pozici použít. Součástí práce je prezentace provedeného kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru se sociálními pracovníky na OSPOD, kteří vykonávají kolizní opatrovnictví nezletilých dětí v rozvodovém řízení rodičů. Výzkum se zaměřuje na zhodnocení metodických doporučení vzhledem k praxi, nakolik jsou pro zkvalitnění praxe přínosná.
Drogová závislost u klientů v terapeutické komunitě Karlov
KOLÁŘÍKOVÁ, Aneta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem drogové závislosti u klientů v terapeutické komunitě Karlov, přičemž hlavním cílem této práce je prozkoumat motivaci u klientů terapeutické komunity Karlov k nástupu na léčbu, a že tuto motivaci mohou ovlivnit druhy užívaných drog. Zaměřuje se také na celkové fungování terapeutické komunity Karlov. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá návykovými látkami a následně jejich rozdělení, dále léčbou návykových látek, motivací, metodami sociální práce a charakteristikou terapeutické komunity Karlov. Pro praktickou část jsem si zvolila kvalitativní výzkumnou strategii metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor pro rozhovor tvoří klienti terapeutické komunity Karlov. V empirické části práce bylo zjištěno, že nástup do terapeutické komunity Karlov začali klienti řešit až v případě, kdy začali přicházet i o poslední věc, která pro ně byla důležitá, přestože každého z nich motivovaly různé důvody. Z výzkumu dále vyplynulo, že zkušenost s drogami začali klienti mít ve velmi nízkém věku, avšak výrazné problémy spojené s touto závislostí přicházely až o mnoho let později, kdy droga všem respondentům změnila původní žebříček životních hodnot a zcela narušila osobní vztahy. Má bakalářská práce poskytuje vhled do problematiky spojené s návykovými látky a jejich následnou léčbou v terapeutické komunitě Karlov. Výsledky práce mohou být využity terapeutickou komunitou Karlov pro informaci či zlepšení svých využívaných postupů.
Sociální práce s prostituujícími
CINKLOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení specifik sociální práce s prostituujícími z pohledu sociálního pracovníka. Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zaměřuje na bližší specifikaci zmíněné problematiky, představením nejčastějších a nejtypičtějších nepříznivých jevů, které prostituci doprovází. Také sociální prací s prostituujícími. Praktická část bakalářské práce interpretuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky z organizací, které se zaměřují na problematiku prostituce v České republice. Tato část obsahuje také diskutování kvalitativního výzkumného šetření. Výsledkem šetření je zjistit jaká jsou specifika sociální práce s prostituujícími.
Specifika sociální práce s drogově závislými klienty
ONDIČOVÁ, Žaneta
Tato bakalářská práce se zabývá určením specifik sociální práce s drogově závislými a specifikací a seskupení některých metod a technik, které se dají použít v praxi s cílovou skupinou drogově závislých. Zaměřuji se na vymezení drogové závislosti, jaké faktory mohou jedince ovlivňovat, důsledky užívání drog a prevenci. Čtenář je seznámen se zařízeními, které se specializují na drogově závislé a jaké jsou formy pomoci závislým klientům.
Metody a techniky sociální práce uplatňované ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci
SOUKANÁ, Iveta
Bakalářská práce je zaměřena na metody a techniky sociální práce uplatňované ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci. Cílem práce bylo zjistit, jaké nejčastější metody a techniky sociální práce uplatňují zaměstnanci Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci, a jaký vliv mají na klientky. Při rozhovorech bylo dále zjištěno, co ovlivňuje recidivu klientek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána sociální práce, její cíle, vztah pracovníka a klienta. Je zde zmíněna ústavní výchova, funkce ústavů a účel školských zařízení pro výkon ústavní výchovy. V práci je konkrétně popsán Výchovný ústav v Jindřichově Hradci, kde i probíhal výzkum. Dále je věnována pozornost rodině s rizikovým dítětem. V poslední kapitole teoretické části jsou popisovány konkrétní základní metody a techniky sociální práce. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen zaměstnanci a klientkami Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Výzkumem mělo být zjištěno, jaké metody a techniky sociální práce používají zaměstnanci Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci, a jaký vliv to má na klientky. Výsledky výzkumu mohou být využity i v praxi a mohou posloužit jako pomůcka při práci s rizikovou mládeží v ústavní péči. Dále by mohla být k náhledu studentů sociální práce.
Zkušenosti sociálních pracovníků se sociální prací s cizinci v Jihočeském kraji ve vybraných organizacích
JEŽKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na zkušenosti sociálních pracovníků se sociální prací s cizinci ve vybraných organizacích v Jihočeském kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán systém ochrany cizinců v ČR, kategorie cizinců a pobyt cizinců na území ČR a také cizinecká legislativa platná v České republice. Podstatnou část teorie tvoří také specifika sociální práce s cizinci. Patří mezi ně například kompetence sociálního pracovníka pro sociální práci s cizinci, sociokulturní specifika v sociální práci s cizinci nebo vybrané metody a techniky sociální práce určené pro cizince. Praktická část bakalářské práce se zabývá výzkumem, pro jehož uskutečnění byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, realizovaná formou rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny se sociálními pracovníky, potažmo s pracovníky v sociálních službách ve vybraných organizacích v Jihočeském kraji, které poskytují sociální služby cizincům dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Pro účely výzkumu byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit, jaké mají sociální pracovníci zkušenosti s cizinci s ohledem na vykonávání své profese, a druhým cílem bylo identifikovat, jak jsou dle subjektivního hodnocení pro tuto práci připraveni (a to v následujících oblastech: metody a techniky sociální práce, právní znalosti, socio-kulturní specifika menšin, imigrantů a azylantů, aj.). V návaznosti na cíle byla stanovena jedna výzkumná otázka, a to ve znění: Jak jsou sociální pracovníci vybaveni metodami a technikami sociální práce určené pro cizince? Data získaná z výzkumu byla analyzována ručně pomocí "tužky a papíru" a výsledky analýzy byly zaneseny do několika diagramů vytvořených v programu Draw.io. Z analýzy výsledků vyplynulo, že sociální pracovníci mají se sociální prací s cizinci pozitivní i negativní zkušenosti, přičemž pozitivní zkušenosti se týkají hodnocení sociální práce s cizinci jako takové. Největší potíže při práci s cizinci činí sociálním pracovníkům jazyková bariéra nebo nedostatečná orientace v cizinecké legislativě. V těchto oblastech se musejí často obracet na pomoc jiných odborníků. Samotnou připravenost v metodách a technikách sociální práce určených pro cizince vnímali sociální pracovníci jako dostačující. Ve většině případů ovšem nezmínili žádné z konkrétních metod a technik této sociální práce (jako je např. interkulturní komunikace, empowerment, networking, koučování, boj s diskriminací, sociální práce s traumatizovanými uprchlíky aj.), ale spíše hovořili o obecných metodách a technikách nebo o některých teoretických přístupech sociální práce, které aplikují i při práci s cizinci. Výsledky této bakalářské práce mohou sloužit jako motiv k podnícení úvah státního i nestátního sektoru nad potřebou zdokonalování odborné i profesní připravenosti sociálních pracovníků v sociální práci s cizinci, ale také jako cenný podklad pro realizaci návazného podrobnějšího výzkumu zaměřeného na danou problematiku.
Komunikace sociálních pracovníků s dětmi
VIKTOROVÁ, Romana
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace sociálních pracovníků s dětmi a dospívajícími. V prvních třech kapitolách práce jsou uvedena teoretická východiska, z nichž bylo vycházeno při realizaci vlastního průzkumného šetření. Pozornost je věnována charakteristice sociální práce, včetně jejího legislativního vymezení. Přiblížena je role sociálního pracovníka a též metody a techniky sociální práce, se zřetelem k jejich užití v kontaktu s dětským klientem. Stručně jsou též přiblížena specifika dětského věku, které je vhodné v rámci sociální práce s dětmi a dospívajícími zohledňovat jedná se zejména o problematiku attachmentu a vývojové hledisko. Důraz je kladen zejména na specifika komunikace sociálního pracovníka s dětmi a dospívajícími, přiblížena jsou úskalí této komunikace. Čtvrtá kapitola je věnována popisu průzkumného šetření, kterého se zúčastnilo 19 sociálních pracovníků z Jihočeského kraje. Průzkumem bylo zjištěno, že oslovení sociální pracovníci jsou dostatečně obeznámeni se zásadami sociální práce s dětmi a dospívajícími, dbají na jejich dodržování v praxi. V komunikaci s dětmi a dospívajícími se zaměřují zejména na neverbální komunikaci, přičemž si uvědomují odlišnost dětského a dospívajícího klienta. V komunikaci s těmito klienty je dle respondentů nejvýznamnější autenticita sociálního pracovníka, vytváření a udržování bezpečného vztahu a též soulad verbální a neverbální komunikace. Za negativní lze považovat zjištění, že tito sociální pracovníci většinou nejeví zájem o rozšíření svých kompetencí v souvislosti s osvojením si nových technik sociální práce, vhodných pro komunikaci s dětmi a dospívajícími.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.