Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů
Soukupová, Klára ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky) Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat zejména výhody i nevýhody využívání iPadů ve výuce na základních školách speciálních. Teoretická část zahrnuje první čtyři kapitoly a vychází z odborné literatury. Nejprve vysvětluje základní pojmy týkající se vzdělávání. Dále shrnuje základní relevantní informace o mentální retardaci a poruchách autistického spektra včetně specifik vzdělávání dětí s těmito typy mentálního postižení. Charakterizuje přístroj iPad a jeho historii včetně historie jeho výrobce, společnosti Apple. Zmiňuje i další informačně-komunikační technologické pomůcky, jež jsou na běžných i speciálních základních školách využívány k výuce. Poslední kapitola teoretické části z použité odborné literatury excerpuje uváděné přínosy a nevýhody iPadů. Praktická část metodou kvalitativního výzkumu, polostrukturovaným rozhovorem, zjišťuje, jaká pozitiva a negativa přináší zúčastněným stranám - dětem i jejich učitelům. Výzkum navazuje na teoretickou část, tedy ověřuje, jak jsou účastníky výzkumu výhody i nevýhody uváděné ve stávající odborné literatuře. Zároveň se snaží tato hodnocení shrnout a analyzovat a rozšířit i o ty aspekty, které dosud byly v literatuře opomíjeny. Z výsledků vyplynulo, že iPad je přínosem spíše pro učitele, jelikož jim pomáhá ušetřit práci a zastoupit je v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.