Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 369 záznamů.  začátekpředchozí360 - 369  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská práva a jejich naplňování v životě mentálních jedinců
CZINEGOVÁ, Eva
Dítě jako každá lidská bytost má svou hodnotu, důstojnost a základní práva. Mezníkem ve vývoji mezinárodní spolupráce a ochrany práv dítěte se stal v roce 1989 dokument OSN Úmluva o právech dítěte. V této práci jsem se pokusila zjistit do jaké míry děti s mentálním postižením znají svá práva, jak jim rozumí, jak jich využívají ve svém životě. Zabývala jem se názory a mírou povědomí veřejnosti o dětských právech. Věnovala jem se i názorům a zkušenostem pedagogických pracovníků, kteří s dětmi s mentálním postižením pracují. Ze získaných informací jsem se pokusila vytvořit metodický list, který by pomohl pedagogickým pracovníkům i rodičům jednoduše vysvětlit dětem s mentálním postižením jejich základní dětská práva.
Vznik a vývoj Speciálních olympiád mentálně postižených\\
KOŽELUH, Jindřich
Diplomová práce je zaměřena na život lidí s mentálním postižením, na možnosti jejich integrace do společnosti a na možnosti jejich sportovní realizace v rámci projektu Speciálních olympiád. Jako cenný zdroj informací, bez nichž by nebylo možné tuto práci vypracovat mi posloužila především Státní vědecká knihovna v Českých Budějovicích a její archívy. V úvodní části jsem věnoval pozornost pojmu "mentální postižení". Snažil jsem se popsat a vysvětlit samotný pojem, popsat jednotlivé druhy mentálního postižení, jejich charakteristiky a vliv na osobnost jedince a poukázat na jednotlivá úskalí a specifika vzniku, průběhu a prevence jejich vzniku. Zvláštní pozornost je věnována charakteristice a příčinám vzniku Downova syndromu a autismu a zvláštnostem lidí s tímto postižením. Další část diplomové práce je zaměřena na samotné Speciální olympiády. A to především na České hnutí Speciálních olympiád. Snažil jsem se popsat strukturu, organizaci, cíle, sporty,které zastřešuje a samotný vznik tohoto hnutí.\\
Syndrom vyhoření u zaměstnanců v ústavech sociální péče pro osoby s mentálním postižením.
KOTRČOVÁ, Jana
Cílem práce bylo zjištění míry syndromu vyhoření u zaměstnanců ve třech náhodně vybraných ústavech sociální péče pro osoby s mentálním postižením v Jihočeském kraji. Zvolenou metodikou byl kvantitativní výzkum. Byla použita metoda dotazování, dotazník podle autorů T. a J. Tošnerových. Stanovená hypotéza - míra syndromu vyhoření bude vyšší u skladby pracovníků s vyšším dosaženým vzděláním se nepotvrdila. Z dotazníkové šetření vyplynulo, že syndromem vyhoření nejvíce trpí zaměstnanci se středním odborným učilištěm. Bakalářskou práci je možno využít jako monitoring aktuálního stavu syndromu vyhoření u zaměstnanců ve vybraných ústavech sociální péče pro mentálně postižené osoby a dále bude sloužit jako podnět ke zkvalitnění systému prevence syndromu vyhoření v těchto zařízeních.
Podpora rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí intervenčního pohybového programu (Český Krumlov)\\
HROMADOVÁ, Lenka
V diplomové práci jsem se zabývala problematikou lidí s handicapem a zařazením intervenčního pohybového programu do týdenního režimu po dobu pěti měsíců. Výzkumné šetření probíhalo na Základní škole speciální v Českém Krumlově. Anamnestické údaje mi poskytla kompetentní pracovnice školního ústavu. Pomocí standardizovaných motorických testů jsem provedla otestování cvičenců. Byly stanoveny dvě hypotézy, poukazující na oblast motorické a sociální kompetence. Program, jež jsem aplikovala, byl vytvořen na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením. Zahrnoval jednoduchá pohybová cvičení, jógu s prvky relaxace a psychomotorické hry. Vliv programu byl zjišťován dvojím měřením (vstupním a výstupním), veškerá získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.\\
Podpora rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí intervenčního pohybového programu
NEŠETŘILOVÁ, Zuzana
Ve své bakalářské práci se zabývám podporou rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí intervenčního pohybového programu. V teoretické části jsem se zaměřila na veškerý sport postižených, organizace a vrcholné světové soutěže. Na základě intervenčního pohybového programu jsem zjišťovala, zda došlo ke zlepšení u motorických a sociálních ukazatelů. Výsledky prokázaly, že aplikovaný program měl na jedince pozitivní vliv.
Specifika práce v chráněných dílnách a možnosti jejich provozu v ČR a USA
JINDROVÁ, Zdeňka
Péče o osoby s postižením sahá do daleké minulosti. V současné době existuje mnoho způsobů péče, socializace a integrace osob s postižením. Zároveň existuje ve společnosti celá řada bariér, které jsou pro osobu s postižením nepřekonatelné bez pomoci ostatních. Také se můžeme setkat s tím, že osoby s postižením jsou vystaveni určitým formám diskriminace nebo dokonce zneužívání. Největší bariérou u sociálního začleňování lidí se zdravotním handicapem je omezený přístup na trh práce. Lidé se zdravotním postižením patří mezi znevýhodněné skupiny na trhu práce, ohrožené zejména dlouhodobou nezaměstnaností. Jedním způsobem začlenění se do pracovního procesu jsou chráněné dílny. V těch nacházejí uplatnění osoby se zdravotním znevýhodněním a osoby se změněnou pracovní schopností. V chráněných dílnách jsou pracovní podmínky přizpůsobeny zdravotnímu stavu zaměstnanců. Práce v chráněných dílnách nepředstavuje pro osoby se zdravotním postižením jen zdroj obživy, ale v neposlední řadě jsou dílny místem, kde se mohou seberealizovat, účastnit se společenského života a získávat nové zkušenosti. Zjišťovala jsem shody a rozdíly v provozování těchto dílen. Na základě své stáže v USA, Massachusetts jsem se zaměřila na popsání nestátní neziskové organizace Road to Resposnsibilit, Inc. V ČR jsem si pro potřeby této práce vybrala společnost Domov sv. Anežky,o.p.s. v Týně nad Vltavou. V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice postižení. Popisuji zde historii péče o osoby s postižením, druhy postižení, socializaci osob s postižením a v neposlední řadě politiku zaměstnanosti a seberealizace osoby s postižením. Praktická část diplomové práce je rozdělena do dvou oddílů. V prvním se věnuji popsání provozu vybraných společností a jejich chráněných dílen a v druhém graficky znázorňuji zjištěné skutečnosti. Výzkum jsem prováděla dvěma způsoby. Prvním způsobem byla sekundární analýza dat a obsahová analýza. Informace jsem rovněž získávala formou rozhovorů, které jsem vedla se zaměstnanci a vedoucími těchto zařízení. Před samotným sběrem dat jsem si stanovila na jaké skutečnosti se během svého studia dokumentů zaměřím, tak abych docílila plánovaného cíle této práce, kterým bylo zjištění shod a rozdílů vybraných chráněných dílen v USA a v ČR. Tyto skutečnosti byly např. práva a povinnosti klientů, zakladatel, zdroje financování společností, poskytované služby, personální zajištění, kvalifikace pracovníků, mzdové ohodnocení zaměstnanců se zdravotním postižením a v neposlední řadě jaké druhy chráněných dílen dané společnosti provozují. Na základě výsledků výzkumu jsem došla k závěru, že určité rozdíly v provozování společnosti Road to Responsibility a Domova sv. Anežky existují. Jedná se převážně o rozdílný způsob odměňování zaměstnanců se zdravotním postižením za vykonanou práci. Dále je zde rozdíl v uplatňování práv klientů. Proto tedy mohu konstatovat, že se obě mé hypotézy potvrdily. Jsem přesvědčena, že moje práce bude sloužit jako přehled shod a rozdílů, které existují v provozování vybraných chráněných dílen v ČR a USA. Není to však ucelený pohled na fungování celé společnosti.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Speciální škole Štítného 3, České Budějovice\\
MARKOVÁ, Michaela
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou lidí s mentálním postižením,vytvořením a ověřením intervenčního pohybového programu. Intervenční program byl vytvořen na podporu rozvoje zdraví, pohybových schopností a dovedností a zahrnuje psychomotorické hry, jógu a jednoduchá herní cvičení. Výběr zařízení, ve kterých jsem aplikovala dotazníkové šetření, jsem provedla metodou prostého náhodného výběru - losováním. První výzkumné šetření probíhalo ve speciální škole a druhé v ústavním zařízení v Českých Budějovicích. Byly mi poskytnuty anamnestické údaje od sociálních pracovníků. Provedla jsem vstupní a závěrečná somatoskopická měření a otestovala klienty pomocí standardizovaných motorických testů.\\
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Vodňanech.\\
DVOŘÁKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na ověření intervenčního programu, který byl aplikován po dobu pěti měsíců u dětí s mentálním postižením. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku života mentálně postižených. Přiblížila jsem podstatu integrace osobnosti, za jakých podmínek je výhodná, zmínila jsem vzdělávací systémy zaměřené na tělesnou výchovu a s tím spojený význam pohybových aktivit. Smyslem aplikovaného programu bylo zjistit, zda dojde ke zlepšení u motorických a sociálních ukazatelů. Abych dokázala úspěšnost cvičení, děti jsem testovala po roce znovu. Výsledky jsou statisticky významné a program měl na jedince pozitivní vliv.\\
Pohybové aktivity v oblasti speciálního školství jako součást integrace osob s mentálním postižením (komparativní studie z oblasti jihočeského regionu)
PÍSAŘÍK, Josef
Anotace: Práce se zabývá zkoumáním Rámcového vzdělávacího programu základní školy s úpravou pro žáky s lehkou mentálním retardací a základní školy speciální. Bylo provedeno porovnání součastného a minulého Rámcového vzdělávacího programu. Byla zjišťována úroveň tělesné výchovy a integrace na vybraných školách v jihočeském regionu.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Prachaticích.\\
VOPELKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených. Tělovýchovný intervenční program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Prachaticích. Experimentální skupina je složena z 10 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence v ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. K testování byly použity standardizované testy. Pro porovnání byla vytvořena kontrolní skupina taktéž ze žáků Speciální školy v Prachaticích se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat jsem použila statistické metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 369 záznamů.   začátekpředchozí360 - 369  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.