Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru
Čajka, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. V úvodu práce je uveden přehled snímačů používaných pro měření tlaku ve spalovacím prostoru motoru. Další část se zabývá návrhem měřícího řetězce. Hlavní část tvoří sestavení výpočtového programu sloužícího k analýze indikátorového diagramu. Závěr práce hodnotí získané výsledky a postupy.
Návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště automobilu
Rektořík, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pomocí kterého bude možné měřit výškovou polohu těžiště automobilu. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé metody měření, na jejichž principu fungují různá měřicí zařízení. Další část je věnována definování kladených požadavků na zařízení a jeho konstrukčnímu návrhu. U vybraných součástí byla provedena také jejich pevnostní analýza. Je zde popsán postup přípravy vozidla a zařízení na samotné měření. Část práce je věnována návrhu měřicího řetězce a vyhodnocení výsledků. Také je zde provedena teoretická analýza nepřesnosti měření.
Indikace tlaku ve válcích modelu Stirlingova motoru
Kovář, Michal ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřícího řetězce pro indikaci tlaku ve válcích Stirlingova motoru. Popisuje problematiku praktické metodiky měření a upozorňuje na možná úskalí daného měřícího řetězce. Pro měření byl využit již existující model Stirlingova motoru v gama modifikaci. Bylo provedeno systematické měření a vyhodnocení naměřených dat. Jako matematický model pro porovnání s naměřenými daty byl použit ideální cyklus a Schmidtova teorie.
Vývoj metody pro hodnocení režimu mazání ve valivém ložisku
Valenta, Jakub ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce si dává za úkol vývoj měřicí metody pro vyhodnocení režimu mazání ve valivém ložisku. První část mapuje několik měřicích metod, podle kterých lze hodnotit režim mazání. Na základě posouzení této části byly vybrány elektrické monitorovací metody. Pro aplikaci těchto metod bylo zkonstruováno testovací zařízení s valivým ložiskem. Konkrétní měřicí řetězce na bázi vybraných metod byly navrženy a ověřeny pomocí prvotních testů na tribometru ball-on-disk. Dle výsledků z těchto prvotních měření byl vybrán a aplikován vhodný měřicí řetězec na vyrobené testovací zařízení. Nakonec proběhlo úspěšné měření parametru mazání na valivém ložisku. Dodatečně byly provedeny další testy zabývající se vlivem teploty a typu oleje na samotné měření.
Vývoj metody pro hodnocení režimu mazání ve valivém ložisku
Valenta, Jakub ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce si dává za úkol vývoj měřicí metody pro vyhodnocení režimu mazání ve valivém ložisku. První část mapuje několik měřicích metod, podle kterých lze hodnotit režim mazání. Na základě posouzení této části byly vybrány elektrické monitorovací metody. Pro aplikaci těchto metod bylo zkonstruováno testovací zařízení s valivým ložiskem. Konkrétní měřicí řetězce na bázi vybraných metod byly navrženy a ověřeny pomocí prvotních testů na tribometru ball-on-disk. Dle výsledků z těchto prvotních měření byl vybrán a aplikován vhodný měřicí řetězec na vyrobené testovací zařízení. Nakonec proběhlo úspěšné měření parametru mazání na valivém ložisku. Dodatečně byly provedeny další testy zabývající se vlivem teploty a typu oleje na samotné měření.
Návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště automobilu
Rektořík, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pomocí kterého bude možné měřit výškovou polohu těžiště automobilu. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé metody měření, na jejichž principu fungují různá měřicí zařízení. Další část je věnována definování kladených požadavků na zařízení a jeho konstrukčnímu návrhu. U vybraných součástí byla provedena také jejich pevnostní analýza. Je zde popsán postup přípravy vozidla a zařízení na samotné měření. Část práce je věnována návrhu měřicího řetězce a vyhodnocení výsledků. Také je zde provedena teoretická analýza nepřesnosti měření.
Monitoring napájecích sítí pro zdravotnické prostory
Zbořil, Patrik ; Pospíchal,, Ladislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním staré a nové koncepce napájecích sítí pro zdravotnické prostory. Práce ukazuje na příkladech z praxe možnosti monitoringu těchto sítí a zpětnou analýzu nežádoucích událostí.
Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru
Čajka, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. V úvodu práce je uveden přehled snímačů používaných pro měření tlaku ve spalovacím prostoru motoru. Další část se zabývá návrhem měřícího řetězce. Hlavní část tvoří sestavení výpočtového programu sloužícího k analýze indikátorového diagramu. Závěr práce hodnotí získané výsledky a postupy.
Indikace tlaku ve válcích modelu Stirlingova motoru
Kovář, Michal ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřícího řetězce pro indikaci tlaku ve válcích Stirlingova motoru. Popisuje problematiku praktické metodiky měření a upozorňuje na možná úskalí daného měřícího řetězce. Pro měření byl využit již existující model Stirlingova motoru v gama modifikaci. Bylo provedeno systematické měření a vyhodnocení naměřených dat. Jako matematický model pro porovnání s naměřenými daty byl použit ideální cyklus a Schmidtova teorie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.