Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proč máme mít rádi matematiku
BENÍŠKOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá matematikou jako předmětu a její oblíbeností u žáků. Součástí práce jsou výsledky mezinárodních šetření v oblasti matematiky, kreativní metody výuky a návrh matematických her a projektů, které žákům usnadní pochopení a osvojení si vybraných termínů. Diplomová práce tak představuje matematiku hravou formou a může posloužit nejen žákům 2. stupně ZŠ a nižších gymnázií, ale i učitelům matematiky.
Matematické hry
BOUBLÍKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá řešením matematických her určených pro žáky druhého stupně základních škol (včetně slovních a geometrických her a her na odebírání předmětů). Jejím cílem bylo nalezení vítězných strategií hráčů a jejich srozumitelné vysvětlení. Součástí práce jsou i obrázky znázorňující vítězné tahy v jednotlivých hrách.
History and current state of recreational mathematics and its relation to serious mathematics
Bártlová, Tereza ; Pick, Luboš (vedoucí práce) ; Silva, Jorge Nuno (oponent) ; Levy, Doron (oponent)
disertační práce v českém jazyce Tato disertační práce je věnována studiu rekreační matematiky se zvláštním zřetelem na její historii, vztah k odborné matematice a didaktickému významu. Práce sestává z pěti článků a stručného úvodu. V prvním článku zkoumáme historii rekreační matematiky. Zaměřujeme se na vývoj matematických úloh v průběhu dějin a snažíme se jmenovat významné osobnosti, které měly vliv na vývoj rekreační matematiky. Druhý článek je věnován Edwinu Abbottovi Abbottovi a jeho knize Flatland. Jedná se o jednu z prvních popularizačních knih o geometrii. Ve třetím článku se věnujeme jedné z významných o- sobností rekreační matematiky, Martinu Gardnerovi. Na jeho práci volně navazuje čtvrtý článek, který se zabývá zrádností matematické a fyzikální intuice a ilustruje ji na mate- matických aprílových žertech. Poslední článek je věnovaný implementaci rekreační mate- matiky do vzdělávání studentů. 1
Matematické hry ve francouzštině
Bufková, Tereza ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Matematické hry ve francouzském jazyce V diplomové práci se zabývám jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání, metodou CLIL, která propojuje výuku odborného předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a francouzštiny. Jako nástroj k její realizaci jsem zvolila hry, které považuji za zábavnou a přístupnou formu vyučování. Cílem práce je zjistit a popsat potenciál takové výuky na různých stupních škol. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále zmiňuji význam didaktických her a základní terminologii matematických pojmů ve francouzštině. Jádro práce tvoří mnou vypracovaný soubor her pro tři stupně škol, a to v českém i francouzském jazyce, který byl inspirován mnohými matematickými díly obsahujícími didaktické hry. Tento soubor byl vyzkoušen v mluvené i psané podobě a získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy pracovních listů. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vyučování odborného předmětu.
History and current state of recreational mathematics and its relation to serious mathematics
Bártlová, Tereza ; Pick, Luboš (vedoucí práce)
disertační práce v českém jazyce Tato disertační práce je věnována studiu rekreační matematiky se zvláštním zřetelem na její historii, vztah k odborné matematice a didaktickému významu. Práce sestává z pěti článků a stručného úvodu. V prvním článku zkoumáme historii rekreační matematiky. Zaměřujeme se na vývoj matematických úloh v průběhu dějin a snažíme se jmenovat významné osobnosti, které měly vliv na vývoj rekreační matematiky. Druhý článek je věnován Edwinu Abbottovi Abbottovi a jeho knize Flatland. Jedná se o jednu z prvních popularizačních knih o geometrii. Ve třetím článku se věnujeme jedné z významných o- sobností rekreační matematiky, Martinu Gardnerovi. Na jeho práci volně navazuje čtvrtý článek, který se zabývá zrádností matematické a fyzikální intuice a ilustruje ji na mate- matických aprílových žertech. Poslední článek je věnovaný implementaci rekreační mate- matiky do vzdělávání studentů. 1
History and current state of recreational mathematics and its relation to serious mathematics
Bártlová, Tereza ; Pick, Luboš (vedoucí práce) ; Silva, Jorge Nuno (oponent) ; Levy, Doron (oponent)
disertační práce v českém jazyce Tato disertační práce je věnována studiu rekreační matematiky se zvláštním zřetelem na její historii, vztah k odborné matematice a didaktickému významu. Práce sestává z pěti článků a stručného úvodu. V prvním článku zkoumáme historii rekreační matematiky. Zaměřujeme se na vývoj matematických úloh v průběhu dějin a snažíme se jmenovat významné osobnosti, které měly vliv na vývoj rekreační matematiky. Druhý článek je věnován Edwinu Abbottovi Abbottovi a jeho knize Flatland. Jedná se o jednu z prvních popularizačních knih o geometrii. Ve třetím článku se věnujeme jedné z významných o- sobností rekreační matematiky, Martinu Gardnerovi. Na jeho práci volně navazuje čtvrtý článek, který se zabývá zrádností matematické a fyzikální intuice a ilustruje ji na mate- matických aprílových žertech. Poslední článek je věnovaný implementaci rekreační mate- matiky do vzdělávání studentů. 1
Matematické hry ve francouzštině
Bufková, Tereza ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Matematické hry ve francouzském jazyce V diplomové práci se zabývám jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání, metodou CLIL, která propojuje výuku odborného předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a francouzštiny. Jako nástroj k její realizaci jsem zvolila hry, které považuji za zábavnou a přístupnou formu vyučování. Cílem práce je zjistit a popsat potenciál takové výuky na různých stupních škol. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále zmiňuji význam didaktických her a základní terminologii matematických pojmů ve francouzštině. Jádro práce tvoří mnou vypracovaný soubor her pro tři stupně škol, a to v českém i francouzském jazyce, který byl inspirován mnohými matematickými díly obsahujícími didaktické hry. Tento soubor byl vyzkoušen v mluvené i psané podobě a získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy pracovních listů. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vyučování odborného předmětu.
History and current state of recreational mathematics and its relation to serious mathematics
Bártlová, Tereza ; Pick, Luboš (vedoucí práce)
disertační práce v českém jazyce Tato disertační práce je věnována studiu rekreační matematiky se zvláštním zřetelem na její historii, vztah k odborné matematice a didaktickému významu. Práce sestává z pěti článků a stručného úvodu. V prvním článku zkoumáme historii rekreační matematiky. Zaměřujeme se na vývoj matematických úloh v průběhu dějin a snažíme se jmenovat významné osobnosti, které měly vliv na vývoj rekreační matematiky. Druhý článek je věnován Edwinu Abbottovi Abbottovi a jeho knize Flatland. Jedná se o jednu z prvních popularizačních knih o geometrii. Ve třetím článku se věnujeme jedné z významných o- sobností rekreační matematiky, Martinu Gardnerovi. Na jeho práci volně navazuje čtvrtý článek, který se zabývá zrádností matematické a fyzikální intuice a ilustruje ji na mate- matických aprílových žertech. Poslední článek je věnovaný implementaci rekreační mate- matiky do vzdělávání studentů. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.