Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Připravenost základních škol na ozbrojený útok ve městě Benešov.
KÁROVÁ, Natálie
Má diplomová práce se zabývá připraveností základních škol na ozbrojený útok ve městě Benešov. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje informace, které jsem zpracovala z dostupné literatury, odborných internetových stránek a odborných časopisů. Cílem práce bylo analyzovat připravenost základních škol ve městě Benešov v rámci projektu "Ozbrojený útočník ve škole". V práci jsem se také zaměřila na strategii USB a rozebrala konkrétní situace, které mohou ve školském prostředí nastat. V teoretické části jsou informace o struktuře vzdělávacího systému, právech a povinnostech studentů a zákonných zástupců nezletilých žáků. V práci jsem se také zaměřila na to, kdo je masový a sériový vrah nebo co je amokový syndrom a kdo je aktivní střelec. Poslední kapitolu mé práce tvoří oblast policejní psychologie. V praktické části jsou data, která jsem zpracovala z plánovaného externího auditu v rámci projektu "Ozbrojený útočník ve škole". Audit na třech základních školách ve městě Benešov proběhl v roce 2018 a zaměřoval se na různá odvětví ve školách. Z mých výsledků vyplývá, že první ze zkoumaných základních škol je na velmi špatné bezpečnostní úrovni a její zřizovatel nebo vedení školy by měli učinit okamžitá opatření pro nápravu. Druhá a třetí škola jsou na dobré bezpečnostní úrovni. Pokud se vyřeší propojení žáků s veřejností v době obědů, lze říci, že tyto školy jsou na velice dobré bezpečnostní úrovni. Výsledky z praktické části mohou sloužit jako zpětná vazba pro město Benešov, a také pro pracovníky zkoumaných základních škol.
Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol
Kasalová, Petra ; Heider, David (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu střelby v prostředí škol. Vychází z psychologicky orientovaných výzkumných studií zaměřených na osobnost střelce, především z teorie Petera Langmana. V první části, kromě jiných teorii školní střelby, detailně rozebírá Langmanovu kategorizační síť školních střelců. Další část je zaměřena na vlastní analýzu dalších pěti střelců po roce 2011, konkrétně Johna Zawahriho, Jessiho Osborna, Nikolase Cruze, Bryana Olivera a Roberta Gladdena. Tyto případy jsou navíc rozděleny na střelecké útoky, při kterých došlo k zabití a na střelecké útoky, při kterých nebyl nikdo zabit. Výzkumné otázky se týkají aplikovatelnosti případů po roce 2011 na Langmanovu kategorizaci a rozdílů mezi smrtícími útoky a útoky, při kterých nikdo nezemřel. Z práce vyplývající závěry potvrzují aplikovatelnost Langmanovy teorie na pět případů po roce 2011 a zároveň nabízí možnosti drobného rozšíření zmíněné teorie. KLÍČOVÁ SLOVA školní střelba, Peter Langman, školní střelec, masová vražda

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.