Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba webu s využitím technologie JAM Stack
MINKA, Jakub
Cílem bakalářské práce je představit moderní alternativu v oblasti tvorby webu pomocí technologie JAM Stack. Webové technologie se vyvíjí velice rychlým tempem a v současné době je na trhu množství webových technologií, které lze použít k tvorbě webu. Každá má své plusy a mínusy a právě technologie JAM Stack se nachází někde na rozhraní. Staví totiž na rozdíl od klasického front end + back end na čistě statickém konceptu bez použití serveru a databází. Umožňuje tak tvořit bezpečné a rychlé weby. JAM Stack je název pro techniku tvorby webu, která sestává ze tří elementů. JavaScriptu, který zpracovává a vykonává požadavky klienta, množství API (rozhraní pro programování aplikací), které zprostředkovávají server-side a databázové operace a značkovacího jazyka (Markup). Autor se ve své práci zaměří na různé formy JAM Stacku, vyzkouší a popíše některé použitelné API a nástroje pro zápis jazyka, prozkoumá možnosti využití této technologie a porovná jí s ostatními technologiemi. V praktické části vytvoří funkční webovou prezentaci, která bude celá tvořená čistě technologií JAM Stack. K publikaci webu na internetu využije některý z hostingů statických webových stránek a web bude distribuován prostřednictvím CDN.
Metodika výuky značkovacích jazyků
Matějka, Vojtěch ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je vytvořit metodiku výuky značkovacích jazyků Markdown, HyperText Markup Language (HTML), eXtensible Markup Language (XML) a Scalable Vector Graphics (SVG) a tu ověřit na druhém stupni základní školy. Součástí metodiky je seznámení se s historií a vývojem zmíněných značkovacích jazyků a teorie syntaxe značkovacích jazyků, která je nutná pro výuku podle této metodiky. Metodika využívá konkrétních příkladů, na kterých si žáci ověřují nově nabyté znalosti. Ověření metodiky proběhlo formou výuky na dvou základních školách. Výuka proběhla v sedmé třídě v rámci povinně volitelného informatického předmětu a v deváté třídě během povinného předmětu. Očekávané rozdíly v pochopení výuky značkovacích jazyků ve prospěch devátého ročníku se nepotvrdily. Mnohem větší roli, než věk žáků, hrála jejich motivace. Ověření metodiky ukázalo, že je nutné důsledně dbát na formulaci zadání úloh a dalších pokynů pro žáky, aby nedocházelo k zaměňování zdrojového kódu dokumentu obsahujícího značky s výsledným formátovaným dokumentem. Hlavním zjištěním je, že výuka značkovacích jazyků je pro žáky na druhém stupni pochopitelná, a že lze použít tuto metodiku pro výuku. KLÍČOVÁ SLOVA značkovací jazyk, značka, tag, Markdown, HyperText Markup Language, HTML, eXtensible Markup Language, XML, Scalable Vector...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.