Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční nástroje podpory udržitelného rozvoje Prachatic
STROUHALOVÁ, Šárka
Cílem bakalářské práce je popsat strategické a finanční nástroje, které jsou uplatňovány při realizaci místního rozvoje ve městě Prachatice. Důraz je kladen především na rozvoj urbánních oblast a na koncept Místní Agendy 21. Pro lepší pochopení lokální problematiky je dále vytvořena socio-demografická analýza a analýza významných lokalit z hlediska ochrany přírody na katastrálním území města Prachatice. Následuje vypracování přehledu realizovaných a plánovaných projektů ve městě Prachatice v letech 2017 - 2020 a zhodnocení jejich přínosu. Na závěr práce je vyhodnocena celková pozice města Prachatice v rámci naplnění Místní Agendy 21 a plnění cílů trvale udržitelného rozvoje.
Význam a historie Zlaté stezky pro kulturní tradice regionu
TESAŘOVÁ, Angelika
Cílem předkládané bakalářské práce je popsat historický vývoj Zlaté stezky, dále pak zhodnotit její kulturní a společensko-historický význam pro prachatický region v historii i v současnosti. Bakalářská práce se sestává ze tří částí. První teoretická část práce je zaměřena na zpracování historického vývoje české části Zlaté stezky. V této části je také popsán historický vývoj města Prachatice, neboť město Prachatice je se Zlatou stezkou neodmyslitelně spjato. Druhá teoretická část předkládané bakalářské práce pojednává o společensko-historickém a kulturním významu Zlaté stezky pro prachatický region. Tématem třetí části práce je dotazníkové šetření a prezentace jeho výsledků o začlenění historie a významu Zlaté stezky do výuky dějepisu či základů společenských věd v prachatických školách jako neopominutelné kulturní tradice regionu i blízkého okolí Prachatic.
Možnosti volnočasových aktivit dětí a mládeže na Prachaticku
AMBRŮZOVÁ, Monika
Volný čas je chápán jako forma relaxace a odpočinku, rozvíjení zálib a zájmů. Mládež však svůj volný čas často chápe pouze jako dobu, kdy nejsou pod kontrolou dospělého člověka, který náplň jejich volného času usměrňuje a naplňuje. Způsob, jakým dnešní mládež tráví svůj volný čas, je často předmětem kritiky péče společnosti o mládež. Setkáváme se s názory, že buď mládež přetěžujeme množstvím úkolů souvisejících se vzděláním, nebo že zmizeli dřívější běžné povinnosti a tím pádem mají děti mnoho času, který nedokážou efektivně využít. Díky tomu dochází k trávení volného času patologickým způsobem. Děti záměrně nedochází na školní výuku, experimentují s návykovými látkami, uchylují se ke krádežím a agresivnímu chování, ztrácejí motivaci a sebekontrolu. Funkce rodiny, jakožto primární výchovné instituce v tomto směru, selhává. V Prachaticích jsou možnosti využití volného času prostřednictvím sportovního areálu Tatran, divadla, Domu dětí a mládeže Prachatice, Kulturního a informačního centra Prachatice, o.s. Krebul, Portus Prachatice, jednotlivé kroužky na základních školách atd. V teoretické části práce nejprve objasňuji pojem volný čas. Nastíním jeho funkce, formy a činitele, které ho ovlivňují, jako je škola, rodina, vliv médií a parta. Dále se zaměřuji na objasnění důležitých pojmů jako je dítě, mládež a adolescence. Popíši možnosti využití volného času na Prachaticku. Charakterizuji orgán sociálně právní ochrany dětí, nestátní neziskové organizace a představím jednotlivé organizace v Prachaticích. Na závěr teoretické části charakterizuji město Prachatice. Cílem výzkumné části práce je popsat názory sociálních pracovníků a pracovnic na trávení volného času současných dětí a mládeže s ohledem na konkrétní situaci na Prachaticku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila zjistit možnosti volnočasových aktivit dětí a mládeže na Prachaticku. Jako výzkumné otázky jsem si položila jaké jsou možnosti trávení volného času pro děti a mládež na Prachaticku? Jaké názory na možnosti trávení volného času dětí a mládeže mají sociální pracovníci a pracovnice na Prachaticku? Pro zrealizování těchto cílů a zodpovězení výzkumných otázek jsem použila kvalitativní výzkumnou strategii. Jako metodu jsem využila dotazování technikou polořízeného rozhovoru a SWOT analýzu. Mými respondenty se stali pracovníci a pracovnice orgánu sociálně právní ochrany dětí a konkrétních neziskových organizací působících v Prachaticích. Celkový počet respondentů je tedy deset. V mém výzkumu jsem došla k takovému závěru, že na Prachaticku je dostatek možností jak trávit volný čas pro děti, avšak pro mládež těchto příležitostí již tolik není. Prachatice nabízí dvě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, kino Národka, možnosti sportovní využití na sportovním areále Tatran, Dům dětí a mládeže, Základní uměleckou školu, divadlo a další. Na své si přijdou i děti ze sociálně slabých rodin s nízkým příjmem, protože mnoho aktivit je zde bezplatných. Záleží tedy spíše na dětech, zda si budou chtít z těchto aktivit vybrat a hlavně na jejich rodičích, jestli je v jejich zájmu budou podporovat a půjdou jim příkladem. V tom si myslím, že je největší problém. Městu Prachatice bych doporučila, aby se zaměřilo na cílovou skupinu mládeže od patnácti do dvaceti šesti let a nabídlo jí nové možnosti, jak smysluplně trávit volný čas. Díky získaným poznatkům z této práce popíši možnosti využití volného času dětí a mládeže v daném regionu a informace poskytnu neziskovým organizacím a OSPOD. Předpokládám, že by tato bakalářská práce mohla sloužit také jako zdroj informací pro město Prachatice a pro odborníky v sociálních službách z tohoto regionu, pracující s dětmi, mládeží a jejich rodinami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.