Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
Vehicle speed estimation
Roštek, Martin ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Vehicle speed is one of the crucial variables needed to be known in real-time and with high accuracy, to serve as input into vehicle dynamic control systems. Its direct measurement in the vehicle is however cost ineffective. The idea is to use the measurements from generally available on-board sensors and to consequently compute the vehicle speed. Nevertheless, the measurements are highly influenced by process noises due to complexity of motion of the vehicle. Therefore, an estimation algorithm with ability to deal with this negative influence has to be developed. The estimation algorithm presented in this thesis estimates longitudinal vehicle speed using measurements of four rotational wheel speeds, longitudinal acceleration, motor torques, yaw rate and steering wheel angle. It was tested against the numerous situations considered critical according to vehicle speed estimation, such as rapid acceleration on road with low friction coefficient, emergency braking with activation of ABS, or driving in the slope with wheels slipping, providing satisfactory results.
Vehicle speed estimation
Roštek, Martin ; Kumpán, Pavel (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Vehicle speed is one of the crucial variables needed to be known in real-time and with high accuracy, to serve as input into vehicle dynamic control systems. Its direct measurement in the vehicle is however cost ineffective. The idea is to use the measurements from generally available on-board sensors and to consequently compute the vehicle speed. Nevertheless, the measurements are highly influenced by process noises due to complexity of motion of the vehicle. Therefore, an estimation algorithm with ability to deal with this negative influence has to be developed. The estimation algorithm presented in this thesis estimates longitudinal vehicle speed using measurements of four rotational wheel speeds, longitudinal acceleration, motor torques, yaw rate and steering wheel angle. It was tested against the numerous situations considered critical according to vehicle speed estimation, such as rapid acceleration on road with low friction coefficient, emergency braking with activation of ABS, or driving in the slope with wheels slipping, providing satisfactory results.
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.