Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání
LALÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v běžných a logopedických třídách mateřských škol. Dále se zabývá využitím logopedických pomůcek v předškolním vzdělávání a jejich financováním. V teoretické části je stručně charakterizován předškolní věk. Dále jsou zde popsány nejčastější logopedické vady. Je zde charakterizována běžná a logopedická třída mateřské školy. Značná část teoretické části je věnována logopedické prevenci v mateřské škole. V neposlední řadě jsou zde popsány logopedické pomůcky a možnosti jejich financování. Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativní metodou. K tomuto účelu byly vytvořeny dva dotazníky. Jeden pro učitelky běžných a logopedických tříd v mateřských školách a druhý byl postoupen ředitelkám, vedoucím učitelkám nebo koordinátorkám pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda v logopedických třídách probíhá logopedická prevence na lepší úrovni, než v běžných třídách. Druhým cílem bylo zjistit, zda financování logopedických pomůcek je dostačující.
Využití literárního příběhu v logopedické prevenci v mateřské škole
VANÍKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce je zaměřena na logopedickou prevenci v mateřské škole a aktivity, které napomáhají správnému vývoji řeči a komunikačním dovednostem. Teoretická část se zaměřuje na řeč a řečový vývoj. Dále je vymezen termín a obsah logopedické prevence v MŠ. Práce poukazuje na význam četby v předškolním věku z hlediska rozvoje dítěte a jeho komunikativních kompetencí, charakterizuje literární příběh a jeho možnosti využití v logopedické prevenci. Na závěr teoretické části je uveden rámcový přehled literatury pro děti s příběhem. V praktické části byl vytvořen vzdělávací program, napomáhající v oblasti logopedické prevence. Obsahuje pět integrovaných tematických celků, vycházejících z literárních textů. Tento program byl realizován v MŠ a následně evaluován podle evaluačního plánu.
Logopedická prevence v mateřských školách oblasti Horácka
NOVÁKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob a rozsah realizace logopedické prevence v mateřských školách oblasti Horácka. Teoretická část obsahuje charakteristiku regionu Horácko, definici logopedické prevence a primární logopedické prevence v mateřské škole. Uvádí faktory, které podporují vývoj řeči dítěte, osvětu a depistáž. Vymezuje podmínky pro logopedickou prevenci v běžné mateřské škole a náplň práce logopedické preventistky. Pro výzkumné šetření v praktické části jsou prostřednictvím dotazníků osloveny odděleně učitelky a učitelky-logopedické preventistky. Získané údaje jsou porovnány ve vzahu k různým typům mateřských škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.