Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.10 vteřin. 
Podněty pro sebereflexi studenta oboru pedagogika volného času
URBANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce představuje metodu sebereflexe, jako důležitou součást odborné přípravy. Sebereflexe jako nástroj profesního a osobnostního růstu pedagogů volného času. Úvodní část práce popisuje sebereflexi a cestu k ní a její souvislosti s reflexí a rozvojem reflektivního myšlení. Další část představuje požadavky na vzdělání a na osobnost pedagoga volného času, dle legislativy i nad její rámec. Závěrečná část práce popisuje místo odborné praxe a v jejím rámci představuje podněty pro sebereflexi.
Co jsou Leisure Studies?
SATTRAN, Jan
Práce popisuje Leisure Studies vědu o volném čase rozvíjenou zejm. v anglofonních zemích. Poskytuje přehled o organizační struktuře tohoto oboru, co se týká asociací, univerzitních studijních programů i hlavních oborových časopisů a významných monografií. Uvádí různé způsoby definování pojmu leisure a pohledů na tento jev. Popisuje i stručnou historii oboru a věnuje se aktuálním tématům Leisure Studies, vybraných na základě vlastního empirického šetření (dotazování odborníků a průzkum klíčových slov nejvýznamnějších oborových časopisů Leisure Studies, Leisure Sciences a Journal of Leisure Research). Jako významná témata Leisure Studies byla identifikována: sociologická a psychologická vymezení leisure, historie leisure, paradox leisure, omezení v trávení a využívání leisure, vztah genderu a leisure, místa pro leisure a jejich ekologická a ekonomická perspektiva, sport, tělo a zdraví a leisure education. V závěru se práce zamýšlí nad vztahem mezi Leisure Studies a pedagogikou volného času.
Požadované a výstupní kompetence pedagoga volného času jako absolventa Teologické fakulty Jihočeské univerzity
ODLEVÁKOVÁ, Irena
Tato bakalářská práce se zabývá studiem oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. Po vymezení základních pojmů nás nejprve seznamuje s možnostmi, jak a kde je možné pedagogiku volného času, jako obor, v České Republice studovat. Zároveň věnuje pozornost tomu, čím je pedagogika volného času na TF specifická a jakými kompetencemi student disponuje po absolvování předmětů, jež TF nabízí. Získané kompetence poté porovnává s kompetencemi, které jsou v pedagogické praxi vyžadované.
Výchovné metody používané v salesiánských střediscích mládeže v České Republice
MACÁK, Libor
Práce se z pohledu pedagogiky volného času zabývá výchovnými metodami jako centrálním prvkem výchovného procesu a jedním z osobitých prvků práce v salesiánských střediscích mládeže (SaSM). Vychází z kvalitativního výzkumu provedeného formou obsahové analýzy projektových dokumentů osmi vybraných středisek. Úvodní část je věnována vymezení použitých pojmů a teoretickému úvodu do problematiky salesiánských středisek mládeže v ČR a výchovných metod v nich používaných. Druhá část popisuje předmět, metodiku, průběh a výsledky výzkumu. Další tři části představují syntézu poznatků získaných analýzou textů, doplněnou o informace z dalších dokumentů. Podrobně popisují jednotlivé prvky výchovy v SaSM (subjekty, cíle, podmínky, prostředky, organizační formy a me-tody výchovy). Stěžejní pátá část, věnovaná výchovným metodám, si ve svém zá-věru všímá také faktu, že ve zkoumaných dokumentech je výchovným metodám věnována relativně malá pozornost.
Sociálně-pedagogické přístupy práce s "neorganizovanou mládeží" v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zabývá sociálně-pedagogickými přístupy práce s {\clqq}neorganizovanou mládeží``. Její první část je věnována definování sociální skupiny "neorganizovaná mládež" a stanovení kritérií pro efektivní práci s touto cílovou skupinou. Druhá část práce podle těchto kritérií hodnotí pět sociálně-pedagogických přístupů , které jsou uplatňovány v praxi v Německu, Velké Británii a v České republice. Cílem práce je poukázat na fakt, že efektivní sociálně-pedagogický přístup k "neorganizované mládeži" je pouze ten, který zohledňuje její vývojové a sociální potřeby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.