Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role sociálního pracovníka v dětském domově při přípravě dětí na integraci do společnosti po odchodu z ústavního zařízení
NEKOLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce je zaměřena na roli sociálního pracovníka při přípravě dětí na integraci do společnosti po odchodu z ústavního zařízení, konkrétně z DD. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsán systém náhradní ústavní výchovy v ČR a jednotlivá zařízení ústavní péče. Jsou zmíněny příčiny a rizika umístění dítěte do dětského domova. Dále je věnována pozornost roli sociálního pracovníka v DD a přípravě dětí na odchod z DD. Jsou vyjmenovány formy následné pomoci pro mladé dospělé. Cílem práce bylo určit, jakým způsobem se podílí sociální pracovnice v DD při přípravě dětí na odchod ze zařízení a následnou integraci do společnosti a jaké metody a techniky při své práci využívá. Dalším cílem bylo zaměřit se na postoje dětí na integraci do společnosti po odchodu z ústavního zařízení a na jejich informovanost ohledně možností následné pomoci. Zjišťována je také připravenost mladých dospělých v určitých oblastech potřebných pro jejich samostatný život po odchodu z DD. K uskutečnění výzkumné části bakalářské práce byl použit kvalitativní typ výzkumu a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen dětmi a sociálními pracovnicemi z DD v Humpolci a z DD Senožaty. Výsledky byly zpracovány metodou otevřeného kódování. Prostřednictvím výzkumu mělo být zjištěno, zda jsou děti dostatečně připraveny na běžný život, případně v kterých oblastech je třeba se na problematiku integrace do společnosti více zaměřit. Výsledky výzkumu mohou být zpětnou vazbou pro sociální pracovníky v DD a dalších ústavních zařízeních. Mohou posloužit jako pomůcka při práci s mladými dospělými odcházejícími z dětských domovů.
Možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětského domova
HEJDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětského domova. Práce představuje možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětských domovů v České republice i v Anglii. V práci popisuji ústavní výchovu jak v ČR, tak v Anglii, jaké jsou důvody jejího nařízení, jak zaniká a jaká zařízení ji v obou zemích poskytují. Dále se zaměřuji na dětské domovy a to hlavně na přípravu dětí na odchod a vlastní odchod mladých dospělých. Cílem práce je představení možností následné péče, kdo ji zprostředkovává a popsání konkrétních zařízení, která se zabývají následnou péčí. Nakonec práce porovnává následnou péči v ČR a v Anglii. Práce je tedy zaměřena na vypracování následné péče ve dvou zemích a následné porovnání spojitostí a odlišností a zhodnocení zda by si tyto země mohly být v některých službách inspirací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.