Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarný projev dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
MATOUŠKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Teoretická část popisuje celkový vývoj předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje podrobnou analýzu kreseb lidské postavy a domu pořízených na základě dvou návštěv příslušných institucí. Kresby jsou analyzovány dle předem stanovených kritérií a následně vyhodnocovány. Jsou zkoumány také rozdíly vývojového pokroku mezi dívkami a chlapci.
Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
PUDILOVÁ, Lucie
Jak již vyplývá z názvu mé diplomové práce ? Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy ? dotýkám se problematiky současné situace v oblasti kresby na 1. stupni ZŠ a nabízím možné alternativy. Práce obsahuje dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží seznámit čtenáře s kresbou, jejími proměnami v průběhu dějin a velmi úzkým vztahem mezi kresebným médiem a tématem. Praktická část je zaměřena metodickým směrem a pokouším se zde nastínit své tvůrčí impulzy ? přináším vlastní souboru lekcí, který by mohl sloužit jako inspirační zdroj učitelům na 1. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce jsou výtvarné projevy dětí získané během několika realizací a praktických využití mnou navrženého souboru lekcí ve vybrané třídě.
Kresebné pojetí figury v pohybu u dětí na 1. stupni ZŠ
RANDÁČKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na vývoj kresby lidské figury v pohybu u dětí na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je zaměřena na shrnutí poznatků vývojové psychologie, zejména je charakterizován vývoj dětí mladšího školního věku v jednotlivých vývojových etapách, a dále také poskytuje informace o výtvarném projevu dítěte a jeho vývojových stádiích. Praktická část zobrazuje výsledky zkoumání kreseb lidské postavy u dětí od 1.-5.třídy. Dále sleduje schopnost dítěte zachytit postavu v pohybu a její porovnávání, jakým způsobem se kresba lidské figury vyvíjí. Výsledky byly hodnoceny podle předem určených kritérií a následně vyhodnocovány.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy (BP je součástí širšího projektu)
ŽALOUDKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s diagnózou poruch příjmu potravy. V teoretické části je podán podrobnější přehled o kresebných projektivních technikách s akcentací barevné modifikace Warteggova kresebného testu. Dále se věnuje problematice poruch příjmu potravy, jejich příčinám, projevům a možnostem terapie. V empirické části jsou zpracovány kazuistiky tří klientek doplněné o deskripci a interpretaci jejich kresebných testů. Na závěr empirické části jsou předloženy vysledované typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy a některá specifika práce.
Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí
VONEŠOVÁ, Iveta
Bakalářská práce s názvem ?Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí? se snaží zjistit, zda se liší výtvarný projev dětí z úplné či neúplné rodiny. Práce je rozdělena na hlavní dvě části ? teoretická část a praktická část. V teoretické části se věnuje výtvarnému projevu předškolních dětí. Konkrétněji rozvádí vývoj předškolního dítěte z různých hledisek. Dále popisuje vztah předškolního dítěte ke kresbě. V závěru teoretické části jsou stručně popsány faktory, které ovlivňují kresebný projev dětí. V teoretické části práce sleduje rozdíly v kresbě dětí, které jsou z úplné rodiny a dětí, kde chybí jeden rodič. Sledována je grafická úroveň kresby a atributy které jí náleží.
Rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí
KOŽICHOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na rozvoj grafomotoriky u předškolních dětí. V teoretické části charakterizuji specifika předškolního dítěte a jeho vzdělávání, motorický a grafický rozvoj, důležitost systematického a cílevědomého rozvoje grafomotoriky a osvojování správných grafomotorických návyků u předškolních dětí, které jsou potřebné ke kreslení a později i k nácviku psaní v základní škole. V praktické části představuji konkrétní program rozvoje grafomotoriky v mateřské škole, se kterým již několik let pracuji a mám ho ověřený v praxí. Tento program je zaměřen na včasnou a cílenou přípravu dětí předškolního věku, osvojování správných dovedností a návyků v grafomotorické oblasti hravou formou.
Historické dveře (Prakticko-teoretická práce)
KEMZOVÁ, Miroslava
Tématem diplomové práce jsou historické dveře, jako nedílná součást architektury. V centru pozornosti je postupné odkrývání nedoceněné výtvarné hodnoty a historické autentičnosti těchto prvků. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou část. V úvodu teoretické části představuji úvahy nad ambivalentním pojmem {\clqq}dveře`` a jeho významem v lidském životě. Přibližuji terminologii a jednotlivé základní konstrukční typy historických dveřních křídel od doby pozdního středověku až po závěr 19. století, které jsou zde prezentovány vždy několika příklady dodnes dochovaných dveří v MPR Českých Budějovic a Třeboně. Stěžejním námětem je interpretace motivů výzdoby dochovaných domovních dveří a vrat v Českých Budějovicích a Třeboni z období mezi léty 1760-1900, prostřednictvím autorských kresebných studií a fotodokumentace. V praktické části se zabývám výtvarným návrhem řešení parteru historického domu č. p. 91 na Masarykově náměstí v Třeboni, jež v přímé návaznosti vychází z předešlých poznatků. Z úvodních stavebně historických souvislostí, pojednání a úvah vznikly kresebné a architektonické studie. Současně zahrnuji i pohled na realizace parterů historické architektury v uplynulých letech.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku
BAĎUROVÁ, Lucie
V bakalářské práci zkoumám rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem charakterizovala vývojové období předškolních dětí. Největší část v teoretické části jsem věnovala rozebíráním termínu grafomotorika a pojmům tomu blízkých. Charakterizovala jsem možné diagnostické metody zjišťující úroveň grafomotoriky a nastínila jsem možné poruchy ve vývoji dítěte, které mají obtíže s grafomotorikou. V praktické části jsem si vyzkoušela diagnostické metody pro zkoumání úrovně grafomotoriky, které jsem následně vyhodnotila. Pomocí strukturovaného rozhovoru jsem zpracovala kazuistiky jednotlivých dětí.
Možnosti rozvoje grafomotoriky u dětí předškolního věku
KOPNICKÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotorických dovedností a správných pracovních návyků při kreslení a psaní u předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje specifika předškolního věku, zmiňuje důležitost rozvoje motoriky a upozorňuje na některé programy pro rozvoj grafomotoriky a zásady při rozvoji grafomotoriky. Výzkumná studie je založena na dlouhodobém sledování systematického rozvíjení grafomotorických dovedností dětí předškolního věku, přičemž pozornost byla věnována především rozvoji správných pracovních návyků, úchopu tužky a zvládnutí různě obtížných grafomotorických prvků (cviků).
Vývoj výtvarného projevu předškolního dítěte v průběhu jednoho roku - kazuistická studie
STOJASPALOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu předškolního dítěte po dobu jednoho roku. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte všeobecně s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje kazuistickou studii jednoho dítěte a soubor 40 obrázků vybraných v průběhu sledovaného období jeho tvorby. Přehledně je zde tak zachycen úsek jednoho roku života dítěte z pozice jeho výtvarného vnímání a rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.