Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sametová revoluce v dnešním kurikulu základní školy
NEKOLOVÁ, Lucie
Tématem této diplomové práce byla sametová revoluce v dnešním kurikulu základní školy. Zabývala jsem se tedy analýzou učebnic dějepisu a občanské výchovy a jejich následnou komparací s ohledem na zpracování tématu sametové revoluce. V teoretické části jsem se soustředila na objektivní zpracování sametové revoluce a událostí, které revoluci předcházely a také těch, které doprovázely vznik nového demokratického Československa. Neopomněla jsem ani důležité osobnosti této doby a opoziční aktivity spjaté se sametovou revolucí. V praktické části jsem tedy přistoupila k analýze učebnic. Z každého předmětu jsem vybrala učebnice tří nakladatelství. Nejprve jsem provedla komplexní analýzu učebnic a následně se zabývala zpracováním tématu sametové revoluce. V dějepise se tímto učivem zabývají žáci až v devátém ročníku, proto jsem analyzovala pouze tyto učebnice. Učebnice dějepisu popisují téma na různém množství stránek a nabízí také odlišný počet doplňujících obrazových komponentů. Rovněž informace o osobnostech revoluce se liší. Učebnice občanské výchovy neobsahují kapitolu, která by se zabývala čistě tímto tématem. Musela jsem tedy nahlédnout do učebnic pro šestý, sedmý, osmý i devátý ročník a vyhledávat informace, které s tímto obdobím souvisejí. Informace předkládané žákům se v různých ročnících i v různých nakladatelstvích liší. Na závěr jsem provedla komparaci učebnic občanské výchovy a dějepisu.
Komparace učebnic fyziky pro ZŠ
BUMBA, Tomáš
Náplní této diplomové práce je zjistit, jaké učebnice fyziky se používají na základních školách, komparovat učebnice z hlediska rozložení a pojetí učiva, didakticky rozebrat tematický celek síla v různých učebnicích od různých autorů a na základě výsledků komparovaných učebnic vytvořit vlastní pojetí výuky vybraného tematického celku a jeho efektivitu ověřit v praxi. Návrh učebnice je směřován jako nové, praktické pojetí výuky tematického celku síla. Učebnice je vymyšlena jako praktická pomůcka, kdy se některé pokusy provádí přímo s učebnicí, je zaměřena na nejvíce praktickou stránku probíraného tematu, využívající u žáků touhy poznávat a učit se. Efektivita byla ověřena na základní škole formou písemného didaktického testu, jeho porovnovnáním s výsledky paralelní třídy, která byla učena běžnou formou učebních metod a za použití běžných učebnic, a zaznamenáním ohlasů žáků, kteří s učebnicí mohli pracovat. Výsledky testu a ohlasy jsou zpracovány v závěru práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.