Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ERP koreláty valence v afektivním primingu
MEŠKANOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ERP koreláty valence v afektivním primingu se zabývá afektivním primingem z pohledu zpracování kognitivně evokovaných potenciálů prostřednictvím elektroencefalografie, k čemuž je využita experimentální prezentace s různými úrovněmi valence a arousalu. Cílem této práce je přiblížení vlivu auditivního primingu na vizuální zpracování podnětu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a na část empirickou neboli praktickou, přičemž teoretická část práce se zabývá obecnými principy afektivního primingu, emocemi a metodou elektroencefalografie včetně ERP komponent. Empirická část práce se věnuje experimentu, jehož cílem bylo popsat vliv auditivního primingu na cílové afektivní zpracování podnětu prostřednictvím ERP komponent. Experimentu se zúčastnilo celkem 26 probandů, jimž byla spuštěna prezentace prostřednictvím programu OpenSesame v délce trvání zhruba 60 minut. Neurální data byla snímána ze skalpu hlavy přístrojem Biosemi ActiveTwo všemi 64 elektrodami. Do závěrečního zpracování dat bylo zařazeno 19 naměřených záznamů. Po konečném zpracování dat bylo analyzováno celkem 8 grafů zobrazující ERP křivky příslušných elektrod, a to jak v případě vysokoarousalové, tak nízkoarousalové úrovně cílového podnětu. S ohledem na porovnání výsledků se studiemi nezahrnující afektivní auditivní priming byly přijaty všechny stanové hypotézy, přičemž závěrečná diskuse shrnuje všechna možná omezení, jež mohla přijetí alternativních hypotéz ovlivnit.
Numerozita u dětí s Aspergerovým syndromem
KLEMPÍŘOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis hrubého matematického odhadu u dětí s diagnózou Aspergerův syndrom pomocí kognitivních evokovaných potenciálů. V teoretické části je popsán Aspergerův syndrom, elektroencefalografie neboli EEG a kognitivní evokované potenciály, zkratkou nazývány ERP, které umožnily získat a popsat výsledná data. V neposlední řadě je popsána nesymbolická matematika, dále systémy podílející se na hrubém matematickém odhadu, jejich neuroanatomie, vývoj matematických schopností u dětí školního věku a numerozita u dětí s autismem. V empirické části je popsána metodologie výzkumu, jehož cílem je popsat schopnost hrubého matematického odhadu u dětí s Aspergerovým syndromem. Výzkumu se účastnilo 6 subjektů ve věku 10-14 let. Data neurálního typu, získána pomocí elektroencefalografu, byla zpracována pomocí programu Matlab pomocí toolboxu EEGlab. Do výsledné EEG i behaviorální analýzy bylo zahrnuto všech 6 subjektů. Výsledná analýza prokázala, stejně jako v předešlých výzkumech na toto téma, výraznou aktivitu v parietální oblasti. Bylo prokázáno, že u participantů, kteří v subtestu Počty v rámci Stanford Binetova inteligenčního testu dosahovali nadprůměrných výsledků, docházelo k rychlejšímu zpracování než u participantů s průměrnými výsledky v subtestu Počty. Z behaviorální analýzy je možné usuzovat na vztah mezi symbolickou a nesymbolickou matematikou. Výsledky ukazují, že u participantů nadprůměrně úspěšných v subtestu Počty dochází k rychlejšímu zpracování, tedy hrubý matematický odhad probíhá rychleji.
EEG ERP inhibiční reakce selektivní pozornosti u bilingvních osob
SOCHOROVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce navazuje na zkoumání rozdílů v základních procesech zpracování mezi bilingvními a monolingvními osobami. Konkrétně se zabývá exekutivními funkcemi a selektivní pozorností. V teoretické části práce jsou rozpracovány věcné informace týkající se řečového vývoje, bilingvismu, elektroencefalografu a evokovaných potenciálů. Praktická část se zabývá metodologií a analýzou dat, získaných ze samotného experimentu. Náš experiment má podobu řešení úkolu detekce písmena za současného působení tónů o akustickém tlaku 76dB. Experiment využívá dvou skupin subjektů. Experimentální skupinu česko-anglicky bilingvních osob a kontrolní skupinu osob monolingvních s mateřským jazykem češtinou. Obě skupiny podstoupily stejný design experimentu. Z experimentu byly získány dva druhy dat, behaviorální a EEG data v podobě evokovaných potenciálů. Behaviorální data byla zpracovávána v programu STATISTICA pomocí neparametrických testů. EEG data byla analyzována v programu MATLAB. Výsledky ze statistických analýz behaviorálních dat neprokázaly rozdíly mezi skupinami v chybovosti či rychlosti odpovědi. Statistická analýza EEG dat ukázala signifikantní rozdíly mezi skupinami. Z důvodu malého vzorku je však velice těžké dopracovat se k jednoznačné interpretaci.
Vliv nucleus accumbens na percepci faciálních expresí
VALUCHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním stimulace nucleus accumbens pomocí smíchu a vlivem této stimulace na percepci faciálních expresí. Teoretická část je zaměřená na anatomický i funkční popis nucleus accumbens a související výzkumy. Dále jsou v teoretické části představeny kapitoly týkající se smíchu, faciálních expresí, elektroencefalografie (EEG) a kognitivních evokovaných potenciálů (ERP). Empirická část představuje metodologii výzkumu, který si klade za cíl zjistit vliv smíchu, a s ním spojené stimulace nucleus accumbens, na percepci a hodnocení neutrálních a pozitivních faciálních expresí (získaných z databáze KDEF). Experimentu se účastnilo 16 subjektů. Subjektům byla promítána zábavná videa a po každém z nich měly za úkol hodnotit prezentované faciální exprese. Neurální data byla získána pomocí elektroencefalogramu a zpracována prostřednictvím programu Matlab, konkrétně v jeho toolboxu EEGlab. Behaviorální data byla zpracována v programu Statistica a ke statistické analýze byl použit párový T-test. Do závěrečné analýzy neurálních i behaviorálních dat bylo zařazeno 15 subjektů. Výsledná analýza ukázala, že i přes stimulaci humorným podnětem docházelo k rozdílnému zpracování a hodnocení neutrálních a pozitivních faciálních expresí na úrovni neurální i behaviorální, což bylo v rozporu se stanovenými hypotézami. Výsledky neprokázaly, že by humorný podnět užitý ke stimulaci nucleus accumbens měl statisticky významný vliv na hodnocení faciálních expresí.
Detekce agresivních emocí pomocí EEG při hraní počítačových her
MATUCHOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem hraní agresivní počítačové hry na následné emoční vnímání vizuálně afektivních podnětů z databáze NAPS. V teoretické části jsou rozpracovány věcné informace týkající se elektroencefalografu, emocí, agrese, kognitivních evokovaných potenciálů a medií ve vztahu k agresi. Praktická část se zabývá metodologií a interpretací získaných výsledků z experimentu. Experiment využívá celkem 4 skupin subjektů. Dvě skupiny hráčů počítačových her, přičemž jedna skupina byla stimulována původní, agresivní verzí hry Counter Stike a druhá skupina pro potřeby experimentu upravenou neagresivní verzí. A 2 skupiny nehráčů s toutéž herní stimulací. Před a po hraní jsou participanti vystaveni afektivní vizuální stimulaci a je zkoumána odezva kognitivních evokovaných potenciálů. Metodologicky se práce opírá o Analýzu rozptylu a párový T-test. Využívá programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky ze statistických analýz neprokázaly statisticky významné rozdíly v reakci na afektivně vizuální podněty mezi výše popsanými skupinami subjektů před a po hraní násilné či nenásilné verze počítačové hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.