Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání žáků s mentálním postižením na SOŠ
Kulhánková, Michaela
V bakalářské práci je zpracováno téma vzdělávání žáků s mentálním postižením na střední odborné škole. Cílem teoretické části je definovat pojmy mentální postižení a mentální retar-dace, popsat etiologii, symptomatologii mentální retardace, klasifikaci mentálního postižení dle stupňů mentální retardace. Také popsat možnosti středoškolského vzdělávání žáků s mentálním postižením, definovat roli asistenta pedagoga a po-psat individuální vzdělávací plán, školská poradenská zařízení, hodnocení a klasi-fikaci žáků s mentálním postižením. Metodami použitými pro zpracování teoretic-ké části je studium odborných literárních a internetových zdrojů, legislativy a zá-konů, jejich analýza a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé střední odborné školy ke vzdělávání žáků s mentálním postižením na střední od-borné škole. Dále zjistit zkušenosti učitelů se vzděláváním žáků s mentálním posti-žením a také jejich připravenost vzdělávat žáky s mentálním postižením. Dále za-chytit, co by se podle učitelů změnilo, pokud by měli, případně pokud mají ve třídě žáka s mentálním postižením. Ke zpracování praktické části je použitý kvantitativ-ní výzkum a nástrojem sběru dat je dotazník navržený pro pedagogy střední od-borné školy. Respondenty jsou učitelé Střední průmyslové školy Brno, Purkyňova, příspěvková organizace. Data z dotazníků jsou zpracována pomocí deskriptivní statistiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.