Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fobie a strach z hadů
Průšová, Lucie ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Maresova, Jana (oponent)
1 Abstrakt Strach z hadů je u primátů a člověka zakořeněný z minulosti, kdy byli hadi první predátoři primátů a člověka. Had je pro člověka negativní stimul, který je schopen zaujmout jeho pozornost dříve, než podnět neutrální nebo jiný druh negativního stimulu. Dokonce je mozek schopen tento stimul zpracovat nevědomě (i když je stimul maskován). Strach z hadů je velmi zajímavé téma, které se zkoumá u lidí a zvířat. U lidí je více používaných metod jeho zkoumání. Jsou to dotazníky, pokusy s živými hady, s obrázky a fotografiemi hadů. Pokusy s živými hady slouží ke zjištění, jak silná je fobie z hadů a zda jde fobie kontaktem s hadem a upravením myšlenek o něm potlačit nebo zmírnit. Strach lze získat více způsoby. Jedná se o klasické podmiňování, modelování, negativní informaci a neasociativní získání strachu. Specifickou otázkou řešenou v této práci je strach z korálovcovitých hadů a jejich mimetiků, s nimiž má člověk nejkratší koevoluci. Klíčová slova: Strach z hadů, měření strachu, klasické podmiňování, modelování, negativní informace, neasociativní získání strachu, korálovec, mimetik
Consumer Identity
Young, Melissa Marie ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Chování spotřebitele - Cílem této práce je dokázat, že se spotřebitelé mýlí ve své domněnce, že si o svých nákupních krocích rozhodují jen oni sami. Ve skutečnosti jsou spotřebitelé na různých úrovních manipulováni obchodníky. Je to právě obchodník, který rozhodne, jaká spotřebitelská identita by měla být vytvořena. Obchodníci ovlivňují spotřebitelské pohony, motivace a emoce, aby utvrdili své spotřebitele o tom, že mají nakupovat jejich značky. Hlubší analýza dochází ke zjištění, že obchodníci manipulují se spotřebiteli pomocí řady strategií, jež se zaměřující na výzkum lidského chován. Kromě toho, obchodníci také používají různé vlivy z oblasti životního prostředí a sociálně-environmentální nástroje. Na konec je uveden praktický příklad ilustrující nadnárodní společnost Nike, který dokazuje, že obchodníci jsou si vědomy těchto metod, které používají k manipulaci spotřebitelů. V závěru této práce je velmi zřejmé, že spotřebitelé jsou snadno ovlivnitelní. Spotřebitel je jen loutka, zatímco obchodník je ten, kdo loutkou hýbe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.