Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genetické markery ve šlechtění rostlin; postupy, vývoj, praktické aplikace
Smýkalová, Zdeňka
Již od dob prvních pokusů o šlechtění rostlin udělal tento obor velké pokroky. Moje práce se zaměřuje na průřez metodami jak klasickými, tak i moderními, které v současné době zaznamenávají velký rozmach. Z moderních genetických metod jsem se zaměřila převážně na metody, které vychází z PCR analýzy. Kladem těchto metod je hlavně jejich přesnost, rychlost a opakovatelnost s využitím velmi malého množství vstupního materiálu. Záporem je však zatím poměrně velká pořizovací cena vybavení do laboratoří i to, že musíme mít kvalifikovaný laboratorní personál. Přes své klady i zápory by genetické metody sami o sobě nemohli spolehlivě fungovat a je velmi vhodné je doplnit o metody klasického šlechtění.
Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ
MIKŠOVÁ, Radka
Diplomová práce "Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice výukových metod včetně jejich klasifikace. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které je doplněno metodou rozhovoru. Cílem této práce je zmapovat, které vyučovací metody jsou používány v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ.
Využitelnost moderních metod hodnocení finanční situace podniku (ukazatele EVA, MVA a průměrné náklady kapitálu)
KOŘÁNKOVÁ, Romana
Tato práce se zabývá zhodnocením využitelnosti moderních metod hodnocení finanční situace podniku a jejich porovnáním se staršími, klasickými ukazateli. Teoretická část práce zabývá jednak finanční analýzou podniku a klasickými ukazateli, a dále moderním měřítkem Ekonomická přidaná hodnota. V této práci je popsán koncept ukazatele EVA a transformace účetních dat vedoucí k datům ekonomickým a detailně jsou vymezeny položky vstupující do výpočtu EVA. Praktická část obsahuje propočty klasických ukazatelů na základě účetních dat společnosti Kern-Liebers v letech 2012 2016 a hlavní část vlastní práce se zabývá transformací účetních dat zmíněné společnosti pro následný výpočet ukazatele EVA. Dále je proveden rozklad ukazatele EVA, srovnání podniku s odvětvovými hodnotami pomocí systému INFA a v posledním kroku jsou srovnány výsledky klasických ukazatelů s moderním měřítkem EVA a interpretovány závěry.
Využití aktivizačních metod ve výuce cizích jazyků
HALTUFOVÁ, Lucie
Předložená diplomová práce se zabývá využitím aktivizačních metod ve výuce cizích jazyků. Cílem práce je zjistit, jaké výukové a aktivizační metody učitelé ve výuce cizích jazyků využívají nejčastěji a jaké jsou výhody a nevýhody aktivizačních metod. Teoretická část práce pojednává o aktivitě a tvořivosti ve vyučování a o výukových metodách. Výzkumná část práce vychází z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili učitelé cizích jazyků. Výsledky průzkumu přispívají ke zjištění, jakými vyučovacími metodami jsou v současné době vyučovány cizí jazyky na základních a středních školách.
Srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod
TOBOLKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod. V teoretické části jsou popsány jednotlivé klasické a inovativní výukové metody a postupy, které lze využívat ve výchovně {--} vzdělávacím procesu. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké výukové metody učitelé na 1. stupni ZŠ využívají, a které jsou pro osvojení si znalostí nejúčinnější. Dále srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod u žáků 4. ročníků v hodině přírodovědy. Pro zjištění nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod ve vyučování byla použita metoda dotazníku. Z výsledku dotazníků vyplývá, že učitelé nejčastěji používají metodu vysvětlování, práci s textem, práci s obrazem, didaktické hry, skupinovou a kooperativní výuku a metodu diskusní. Převážná část respondentů odpověděla, že pro osvojení si znalostí žáků jsou účinnější metody inovativní. Z experimentu, při kterém byly použity metody klasické (vyprávění, vysvětlování, práce s textem) a metody inovativní (skupinová práce a brainstorming), bylo zjištěno, že efektivnější metoda pro osvojení si znalostí žáků, je metoda klasická. Tento výsledek byl zapříčiněn vyšší časovou náročností inovativních metod.
Současný stav výuky francouzštiny v ČR: srovnávací studie klasických a alternativních metod
KADLECOVÁ, Alena
Tématem mé diplomové práce je současná podoba výuky francouzského jazyka v České republice se zaměřením na srovnání klasických a alternativních metod. Úvodní, teoretická část práce je založena na přehledu historického vývoje klasických a alternativních metod a jejich charakteristik. Poté jsem poukázala na problémy týkající se klasifikace metod a jejich rozdělení na klasické a alternativní. Samotné srovnání klasických a alternativních metod je obsaženo ve třetí kapitole. V praktické části, jejíž tématem je současný stav výuky francouzštiny, za pomoci dotazníků zjišťuji názory vyučujících a žáků a uvádím vybrané statistické údaje související s výukou cizích jazyků na základních a středních školách ve školním roce 2005/ 2006.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.